Rast porfolija 10 posto: ProCredit zadržala lidersku poziciju u SME sektoru

17.12.2018. 12:59 / Izvor: Akta.ba
Rast porfolija 10 posto: ProCredit zadržala lidersku poziciju u SME sektoru

Banka je sa 16 posto udjela u tržištu zadržala lidersku poziciju u poslovanju sa malim i srednjim preduzećima (SME), istovremeno se nametnuvši na tržištu u poslovnju sa stanovništvom sa dosta inovacija kao digitalna banka.

Zaključno sa oktobrom ove godine ProCredit Bank BiH ostvarila je ukupan rast od 10 posto. Banka je sa 16 posto udjela u tržištu zadržala lidersku poziciju u poslovanju sa malim i srednjim preduzećima (SME), istovremeno se nametnuvši na tržištu u poslovnju sa stanovništvom sa dosta inovacija kao digitalna banka čije usluge su prilagođene savremenim trendovima. U idućoj godini planiran je rast kreditnog portfolija u SME sektoru od oko 15%, istaknuto je danas u okviru novogodišnjeg razgovora članova Uprave ProCredit Bank Edina Hrnjice, predsjednika uprave, Amela Agića i Amira Salkanovića, članova uprave Banke, sa predstavnicima bosanskohercegovačkih medija.  

"Mala i srednja preduzeća su generator razvoja, preduzeća koja donose zapošljavanje i razvoj u svim ekonomijama u svijetu, pa tako i u Bosni i Hercegovini. U ovom segmenu ProCredit banka se dodatno učvrstila i smatramo se relevantnim igračem, odnosno liderom", kazao je Edin Hrnjica u svom uvodnom obraćanju.

Naglasio je da su u 2018. godini uspjeli ostvariti rast od 10 posto, te da se ekonomija u ovom momentu kreće jako dobro.

ProCredit Bank ostaje posvećena razvoju bosanskohercegovačke privrede, a SME sektor vidi kao najvažniji pokretač razvoja u smislu otvaranja novih radnih mjesta i jačanja izvoza. Banka  je u ovoj godini zaključno sa oktobrom ostvarila rast od 10% a to sve uz jačanje kvalitete kreditnog portfolija. Bitno je istaći i da ProCredit na grupacijskom nivou također bilježi snažan rast kreditnog portfolija.

"Naša ekonomija zaista prati trendove koji se dešavaju u cijelom svijetu, a naša preduzeća jako dobro koriste tu priliku jer su pogodnosti za investicije više nego dobre", istakao je Hrnjica.

Poseban akcenat stavljen je na tzv. green portfoliou podržavanju investicija koje su ekološki i društveno odgovorne. Tako su udio u ukupnim investicionim kreditima 26,5% u 2018. godini činili green investicioni krediti, a od ukupnog portfolia banke green portfolio je 17,1%.

Digitalna banka

"To je dio našeg identiteta kojim želimo da pratimo one projekte koji su posvećeni uštedi energije, obnovljim izvorima energije, odnosno energetskoj efikasnosti. Naših 17 posto kreditnog portfolija, odnosno 26 posto dugoročnih kredita, pripadaju ovoj grupi. Time želimo postići da preduzeća u BiH prate trendove koji se dešavaju u svijetu i da se orjentišu novim tehnologijama", naglasio je Hrnjica.

Dodao je i da je ProCredit Bank i u 2018. nastavila pružati klijentima pristup povoljnim kreditnim i garantnim linijama Evropskog investicionog fonda i Evropske investicione banke. Ove garantne linije nude značajne pogodnosti malim i srednjim preduzećima, ne samo u komercijalnom smislu nego i kroz smanjenje kolateralne pokrivenosti, što je prepoznato kod klijenata kao veliki benefit. Tome svjedoči i podatak da je samo u toku 2018. godine plasirano 66 miliona KM iz garantnih linija koje koristi oko 200 preduzeća. I u idućoj godini planiran je nastavak uspješne saradnje sa evropskim partnerima kako bi klijentima omogućili što jednostavniji pristup povoljnijim garantnim i kreditnim linijama, istaknuto je. 

"Trenutno već pregovaramo o dodatnim sredstvima jer je Evropska investicijska banka jako zainteresovana da podrži privatna mala i srednja preduzeća u BiH kroz garantne i kreditne linije", poručio je predsjednik Uprave.

Kada je riječ o investicionim kreditima, najviše ih je bilo u sektoru proizvodnje i to drvnog i metaloprerađivačkoj industriji. Ipak, primjetno je bilo da ih je bilo više u prvoj polovini godine, ali članovi Uprave vjeruju da će kapitalizam naći svoj put i da će kompanije početi više ulagati u svoju opremu, početi više plaćati svoje radnike kako bi opstale na tržištu.

"Mi radimo sa svakom šestom kompanijom u BiH. Kod 80 posto njih uvidjeli smo da su krenuli sa masovnim povećanjima plate i fascinantno je vidjeti kako malo preduzeće ulaže milion eura u malu mašinu koja mijenja i unapređuje cijeli niz", naglasio je Hrnjica.

Dalje je istaknuto da je banka zaokružila ranije započete pionirske procese digitalizacije, tako što je od 31.08.2018., 100% transakcija urađeno putem elektronskih kanala i zona 24/7. Od septembra 2018. godine u poslovnicama banke nema gotovine, odnosno implementiran je tzv. cashless model poslovanja.  

"Mi od septembra ove godine nemamo šaltersko poslovanje i sve transakcije se obavljaju elektronski. Ovo je pionirski potez u BiH, radikalan zaokret i smjer u kojem idu sve banke. Mi smo zbog specifične ciljane skupine bili malo odlučniji od drugih i tamo smo stigli ranije. To je zaista velika novina jer smo prva banka koja je digitalizarina 100 posto u svom radu sa klijentima i za sada funkcioniše odlično", istakao je Hrnjica.

Poslovanje sa stanovništvom

Amir Salkanović, član Uprave osvrnuo se na poslovanje sa stanovništvom koji su klijentima dali više mogućnosti i proširili bazu korisnika. Značajne rezultate dala je i nova, jedinstvena usluga za fizička lica koja je fokusirana na poslovanje sa stanovništvom.

"U prethodnih godinu dana detaljno smo razmatrali sve proizvode i usluge koja koriste fizička lica. Tako smo kreirali jednu sveobuhvatnu uslugu koja uključuje niz usluga. Njene karakteristike su jednostavnost i mogućnost korištenja različitih funkcija na jedan neovisan način. Usluga uključuje tekući račun, štedni račun, mogućnost korištenja prekoračenja po računu, pristup i transfere preko računa putem elektronskog i mobilnog bankarstva. Dodatno u ovu uslugu ulazi i korištenje beskontaktne Mastercard kartice", pojasnio je Salkanović, dodajući da klijenti za podizanje gotovine mogu koristiti bankomate svih banaka.

Banka je nastupila inovativno ponudivši set usluga za fizička lica sa izuzetnim pogodnostima u domenu plaćanja (20 besplatnih plaćanja), zatim besplatne konverzije KM i EUR valuta, te besplatna tri podizanja sa  beskontaktnom Mastercard karticom na bankomatima drugih banaka širom BIH, itd. 

"Vrijedi istaći da je ova usluga osmišljena za sve klijente koji žele autonomiju u obavljanju bankarskih transakcija i da pri tome svi klijenti imaju isti tretman", istakao je Salkanović, dodajući da će u narendom periodu raditi na usavršavanju i razvoju usluge, te nekim novim funkcionalnostima.

Banka je nastavila ulagati u unaprijeđenje PCB Direct online platforme za fizička lica koja omogućava online aplikaciju za usluge, kao i informacije o aktuelnoj ponudi banke za fizička lica.

Jedna od najvažnijih prednosti banke upravo je digitalno poslovanje, koje uključuje ATM-ove u KM i EUR valuti, mogućnost obavljanja svih bankarskih transakcija u zonama 24/7, te činjenica da je ProCredit jedina banka koja pruža mogućnost korištenja svih usluga u potpunosti bez gotovine. 

Poslovanje u 2019. 

"Unatoč izazovima sa kojim su se klijenti susretali u 2018. godini, vrlo komplikovanoj političkoj situaciji, migracija stanovništva, odliva radne snage, određenih zakona i regulative koja im ne ide baš na ruku, te visokih nametau poslovanju sa SME preduzećima, sa posebnim osvrtom na podršku izvoznicima, zatim podršku uvoznicima kroz stimulaciju kada su u pitanju prilivi i odlivi iz inostranstva, nastavak podrške finansiranju kroz garantne fondove i generalno nastavak sveobuhvatne posvećenosti SME sektoru kao nosiocu razvoja ekonomije u zemlj", kazao je Amel Agić, član Uprave.

U tom kontekstu je planiran rast kreditnog portfolija u malim i srednjim preduzećima od oko 15 posto u 2019 godini. Imajući u vidu strateško opredjeljenje banke i grupacije kada je u pitanju ovaj segment, poseban akcent ćemo ponovo dati razvoju tzv. "green" investicijama sa dosegom 20 posto od ukupnog portfolija u ovom sektoru. 

Također, nastavak započete implementacije novog koncepta prema fizičkim licima je strateško opredjeljenje banke u ovom segmentu i u 2019. godini. Napori uloženi u stvaranje digitalne banke su urodili plodom. 

Dakle, nastavljamo sa promocijom direktnog bankarstva kao nečeg po čemu smo već prepoznati na tržištu i šire. Uvođenjem 100%-ne  automatizacije i potpuni  prestanak rada sa gotovinom, te fleksibilnost koju naš e-banking pruža kada je u pitanju upravljanje sredstvima su dodatni iskorak. Planiramo unapređenje nove m-banking aplikacije u 2019. godini koja će definitivno odgovoriti svim zahtjevima koje prosječan klijent može imati kod usluge mobilnog bankarstva. Također, planirano je i uvođenje plaćanja mobitelom negdje pred kraj 2019. godine. Pri tome je posebna pažnja posvećena sigurnosnim aspektima na svim nivoima u skladu sa najsavremenijim standardima  koji su danas dostupni na ovom polju, poručili su članovi uprave na novogodišnjem druženju sa predstavnicima bosanskohercegovačkih medija.  

S.B.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital