Svjetska banka prestavila ažurirani izvještaj o fiducijarnim aranžmanima

09.05.2007. 10:08 / Izvor: biznis.ba
Svjetska banka prestavila ažurirani izvještaj o fiducijarnim aranžmanima

Na seminaru koji je organiziran 08. maja 2007. u Sarajevu, Svjetska banka je predstavila svoj Ažurirani izvještaj o fiducijarnim aranžmanima (Fiduciary Update Report) zvaničnicima vlada BiH i ključnim partnerskim organizacijama.

Izvještaj analizira različite događaje koje su se desile u BiH u toku 2006. i daje sugestije o tome kako implementirati preostale reforme. Namjena ovog izvještaja je da pruži podršku dijalogu s vladama i donatorima u vezi s jačanjem upravljanja javnim finansijama u BiH te da pomogne pri kreiranju programa za izgradnju kapaciteta za finansijsko upravljanje i nabavke.

Na taj način, Ažurirani izvještaj o fiducijarnim aranžmanima mogao bi pomoći vlastima pri ocjenjivanju postojećih i budućih izazova i pri identificiranju aktivnosti koje su potrebne za njihovo rješavanje na isplativ način.

U Izvještaju se navodi kako je BiH ostvarila bitan napredak pri uspostavljanju modernih institucija i sistema za javne finansije od kraja rata 1995. godine ali da mnogi izazovi i dalje preostaju te da su, pored važne uloge međunarodne finansijske institucije, donatora i OHR pri usmjeravanju reformskog procesa, napori i posvećenost BiH bili od ključne važnosti za postizanje uspjeha.

Jeda od zaključaka iznesenih u Izvještaju govorio da su fiskalne politike i dalje fragmentirane između državnog nivoa, entiteta i Distrikta Brčko. U toj situaciji, uspostavljanje međuvladinog Fiskalnog savjeta predstavlja važan prvi korak ka unapređivanju fiskalne koordinacije između vlada, saopćeno je iz Svjetske banke.

Fiskalnom savjetu bi, navodi se u saopćenju, trebala biti povjerena dovoljna ovlaštenja da može donositi obavezujuće odluke.

Ažurirani izvještaj o fiducijarnim aranžmanima također, zaključuje da je automatizirani sistem trezora na državnom nivou i u dva entiteta predstavljao ključni faktor za unapređivanje izvršenja budžeta i upravljanja gotovinom od 2002. godine. To je dovelo do unapređenja kontrole i discipline u sistemu izvršenja budžeta, kao i do unapređenja opšteg upravljanja gotovinom u cijeloj državi i entitetima.

Međutim, vanbudžetski fondovi (posebno fondovi zdravstvenog osiguranja i penzijskog i invalidskog osiguranja) i općine bi takođe trebali da budu uvedeni u sistem, pošto ta tijela kontroliraju znatne resurse,stav je Svjetske banke.

Izvještaj analizira i situaciju vezanu za strateško planiranje, javne nabavke, sisteme revizije i oporezivanja i zaključuje da, bez obzira na brojne izazove i čak nedostatke, u BiH postoji dobar temelj za snažno upravljanje javnim finansijama.

Izvještaj je baziran na razgovorima s javnim institucijama i detaljnoj analizi zakona i drugih relevantnih informacija a lokalni partneri iz vlada su u potpunosti pružili podršku misijama za pripremu Ažuriranog izvještaja o fiducijarnim aranžmanima i stupili su u sveobuhvatan dijalog s timom za pripremu Izvještaja, saopćeno je.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital