Kapital / IZVJEŠTAJI

Tradicija je out, digitalizacija je in. Uloga milenijalaca u snažnom rastu online trgovine

21.07.2021. 10:04 / Izvor: Akta.ba

Tradicija je out, a digitalizacija je in i polako postaje jedini razuman način poslovanja u tvrtkama svih sektora. Opširna DHL-ova studija "Ultimate B2B E-commerce Guide: Tradition is out. Digital is in" donijela je neke veoma važne rezultate i smjernice te razotkrila iznenađujuće trendove vezane za uspješno poslovanje u prvom stoljeću.  

Ovaj White Paper iznio je nekoliko činjenica potkrepljenih istraživanjima i opsežnom analizom te uistinu može pomoći svakom poslodavcu da prepozna važnost procesnog streamlininga agilnog poslovanja, dvaju buzz termina koji već neko vrijeme ne silaze s agenda poslovnih konferencija širom svijeta gdje se promiču nove ideje i koncepti. 

Nadolazeći trendovi i utjecaj milenijaca na poslovanje

Studija predviđa snažan rast B2B E trgovine u narednim godinama: do 2025. godine 80% svih B2B prodajnih interakcija odvijat će se digitalno. Utjecaj pandemije Covid-19 na tempo digitalizacije i kupovno ponašanje tehnološki naprednih milenijalaca, koji su danas donositelji B2B odluka, glavni su pokretači globalnog rasta e-trgovine. Ono što se predviđa za budućnost B2B sektora, već je bilo vidljivo u značajnom porastu B2C e-trgovine tijekom posljednjih godina, gdje je DHL Express zabilježio visoke stope rasta, posebno u doba praznika i mega kupovine tijekom Black Fridayja i Cyber Mondayja koji su postali ključan dio e-commercea. Ukupni volumeni B2C E-trgovine unutar DHL Express mreže su bili uvećani  za približno 40% u 2020. u odnosu na godinu prije.

DHL postigao najbolje rezultate u 50 godina poslovanja – evo zašto

Ovaj pozitivan razvoj poslovanja također se odrazio u financijskim rezultatima tvrtke za fiskalnu 2020. godinu: s ukupnim prihodom od 19,1 milijarde eura (+11,9% na godišnjoj razini) i EBIT-om od 2,7 milijardi eura (+34,9%), DHL Express jedinica, dio  DP DHL Grupe, završila je prošlu godinu s najboljim rezultatom u 50 godina poslovanja.

Zahvaljujući svojoj svjetskoj mreži i širokoj usluzi djelatnosti, DHL Express uspio se prilagoditi brzim trgovinskim tokovima. Prisutnost u više od 220 zemalja i teritorija pomogla je potrošačima i poslovanju  da ostanu povezani omogućavajući trgovinu širom svijeta i tijekom pandemije Covid-19.

„Čak i u vremenima svjetskih zatvaranja, globalizacija je pokazala iznimnu otpornost, potaknutu ponajviše digitalizacijom i snagom globalne trgovine", kaže John Pearson, CEO DHL Expressa. „Ovi su trendovi doveli do sve većeg broja potrošača koji su svoje kupovne aktivnosti preusmjerili online. Pandemija je ubrzala ovaj razvoj kao nikada prije, naglim porastom poslovanja tvrtki koje prodaju proizvode i usluge preko interneta. E-trgovina i globalna logistika omogućili su održavanje ekonomije i ublažavanje utjecaja Covid-19 za mnoge naše klijente. "

 

Ubrzanje rasta e-trgovine tijekom Covid-19

Zbog kontinuirane digitalizacije i promijenjenog ponašanja potrošača pri kupnji nije rasla samo B2C e-trgovina. U 2019. godini, prije pandemije, globalna prodaja na B2B E-commerce mjestima i tržištima već je porasla za 18,2% i dosegla 12,2 bilijuna USD, nadmašivši tako B2C sektor. Kroz Covid-19 i ubrzanje digitalizacije, procjenjuje se da će ovaj globalni rastući trend B2B E- trgovine doseći 20,9 bilijuna USD do 2027. godine.

Ogroman potencijal u B2B e-trgovini pokreću – milenijalci!

Izvještaj ispod čekića DHL Expressa otkriva čimbenike koji potiču rast globalnog B2B tržišta E -trgovine. Izuzev općih trendova poput globalizacije i digitalizacije, nova generacija milenijalaca orijentirana na tehnologiju počinje davati svoj trag. Milenijalci čine čak 73% donosioca odluka o kupnji u B2B segmentu, a njihova su očekivanja u B2C sektoru s razlogom velika prilikom sklapanja B2B transakcija, potičući tvrtke da ulažu u digitalna rješenja, poput prodajnih platformi.

Ako B2B tvrtke žele maksimalno iskoristiti nove prekogranične E-commerce mogućnosti moraju se  prilagođavati promjenjivim načinima kupnje. Pogotovo s nadolazećom generacijom milenijalaca kao B2B donosiocima odluka, koji dalje potiču digitalizaciju sektora. B2B korisnička iskustva moraju biti usklađenija s digitalnim B2C iskustvima.

DHL-ove strategije za uspješno i brzo isporučivanje proizvoda kupljenih online 

Prošle je godine DHL Express isporučio ukupno gotovo 500 milijuna pošiljaka (B2C i B2B) širom svijeta, što je oko 9% više na dnevnoj bazi nego u 2019. Da bi se prilagodio ovom značajnom rastu svoje mreže, DHL Express nastavlja ulagati više od milijardu eura u nove objekte širom svijeta kako bi se povećao kapacitet sortiranja, zapošljava nove zaposlenike (više od 10.000 na godišnjoj razini) i dodaje novi teretni zrakoplov svojoj floti. U tom kontekstu, DHL Express nedavno je najavio kupnju još osam širokotrupnih zrakoplova Boeing B777 i partnerstvo sa Smartlynxom na Malti kako bi svojoj floti dodao dva Airbusa A321.

White Paper možete pročitati OVDJE

 

 

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital