al
Ured za reviziju - Za više od 70 državnih institucija izdate 544 preporuke

Kapital / IZVJEŠTAJI

Ured za reviziju - Za više od 70 državnih institucija izdate 544 preporuke

20.12.2017. 12:31 / Izvor: Fena

Poslanici i delegati Predstavničkog i Doma naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine razmatrate će ove sedmice revizorske izvještaje za više od 70 državnih institucija za 2016. godinu, a Ured za reviziju institucija kao jedan od najvećih problema izdvojio je nizak stepen realizacije ranijih preporuka.

U Godišnjem izvještaju navedeno je da je institucijama izdate 544 preporuke, dok je u izvještajima o reviziji za 2015. godinu data 521 preporuka. Provjerom stepena realizacije preporuka konstatirano je da oko 60 posto prošlogodišnjih preporuka realizirano ili je njihova realizacija u toku.

Konstatirao je da se uglavnom realiziraju preporuke za koje je neophodno djelovanje institucije kojoj je preporuka data dok za preporuke koje su zajedničke većem broju institucija još uvijek nisu provedene u mjeri dovoljnoj da se preporuke smatraju realiziranima.

Značajan broj preporuka iz ovog izvještaja, koje se ponavljaju niz godina, pretežno su sistemske prirode kao što su pitanje tehničkog mandata, policijskog dodatka, plaća i naknada, javnih nabavki, višegodišnjih kapitalnih ulaganja, ugovora o djelu i državne imovine, još uvijek nije realiziran.

Skrenuta je pažnja na problem neizvršenja brojnih zaključaka Parlamentarne skupštine BiH koji su proistekli iz razmatranja izvještaja revizije, a koji uglavnom slijede preporuke revizije, te je ukazano i na neizvršavanje odluka Ustavnog suda BiH.

"Ovakvo ponašanje upućuje na zaključak kako mnoge institucije BiH, pored toga što ne ispunjavaju svoju društvenu odgovornost i stvaraju pravnu nesigurnost, dobrim dijelom narušavaju i sam dignitet ovih institucija", stav je Ureda za reviziju bh. institucija.

Iako je Parlamentarna skupština BiH usvojila izvještaje i obavezala institucije da provedu preporuke revizije, a od objave posljednjeg izvještaja koji je bio predmet praćenja je proteklo više od jedne godine, za više od 47 posto preporuka nisu preduzete aktivnosti na realizaciji.

Ured za reviziju iznio je i podatak da su u 2016. godini bh. institucije dodijelile 3.873 ugovora nakon provedenih postupaka javnih nabavki, u ukupnoj vrijednosti od 61.761.369 KM, ali i evidentirane su nepravilnosti zbog čega revizori pozivaju na uspostavljanje efikasnijeg sistema.

Dodijeljeno je 940 ugovora ukupne vrijednosti od 49.123.580 KM i 2.933 ugovora na osnovu zaključenih okvirnih sporazuma u vrijednosti od 12.637.789 KM. Osim toga, institucije BiH su provele nabavke putem 7.012 direktnih sporazuma ukupne vrijednosti 5.847.591 KM.

I ovaj put ukazano je na potrebu donošenja Zakon o vanjskim poslovima BiH jer to predstavlja otežavajući faktor za postizanje programskih ciljeva Ministarstva vanjskih poslova BiH kao i za efikasno upravljanje javnim sredstvima.

Kada su u pitanju plaće i naknade zaposlenih, imenovanih i izabranih osoba u bh. institucijama one su uređene Zakonom o plaćama i naknadama u institucijama (71 institucija), Zakonom o plaćama i drugim naknadama u sudskim i tužilačkim institucijama na nivou BiH (tri institucije) te odlukama Ustavnog suda BiH kojim su uređene plaće i naknade sudija i ostalih zaposlenih u Ustavnom sudu.

"Zbog ovakvih zakonskih rješenja u praksi nije zadovoljen princip ista plaća za isti posao u svim institucijama BiH. Tako, primjerice, pojedini zaposleni sa srednjom ili viskom stručnom spremom u različitim institucijama imaju različitu plaću, iako obavljaju isti ili sličan posao", ukazano je u izvještaju.

Revizori su utvrdili i da određeni broj institucija BiH nije pribavio saglasnost Vijeća ministara BiH na pravilnike o specijaliziranim vozilima, a ponovo su konstatirane određene nepravilnosti kod upotrebe službenih vozila.

U procesu zapošljavanja uočene su slabosti koje se ponavljaju i koje ne doprinose povećanju transparentnosti i efikasnosti zapošljavanja, a procesom revizije budžetskih korisnika uočeno je da su tokom godine vršena zapošljavanja na određeno vrijeme više puta po tri mjeseca.

Stoga su iz Ureda preporučili, akterima koji učestvuju u kreiranju i vođenju kadrovske politike i procesu zapošljavanja, da osiguraju transparentnu politiku zapošljavanja i unapređenja u institucijama BiH.

Ukupni neto izdaci za angažiranje vanjskih saradnika u 2016. godini iznosili su 5.700.003 KM, od čega je na ime ugovora o djelu isplaćeno 3.973.758 KM, a na osnovu zaključenih ugovora o privremenim i povremenim poslovima 1.726.245 KM i veći su za 657.385 KM ili 13 posto nego 2015. godine.

Iako su napravljeni pomaci u smještaju državnih institucija, još uvijek neke od njih plaćanju znatna sredstva za zakup pa tako Uprava za indirektno oporezivanje izdvaja 442.677 KM za ured u Banjoj Luci, Direkcija za civilno zrakoplovstvo BiH izdvaja 720.631 KM, a Agencija za identifikacijske dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH 685.644 KM.

Također, za potrebe smještaja diplomatsko-konzularnih predstavništava, Ministarstvo vanjskih poslova BiH je u 2016. godini izdvojilo ukupno 5.360.493 KM, a provedenom revizijom je utvrđeno da dinamika aktivnosti koje bi trebale imati direktan uticaj na troškove zakupa nije na zadovoljavajućem nivou.

Međutim, smještaj aktivnih vojnih osoba predstavlja najveći dio izdataka za smještaj u bh. institucija u iznosu od 8.302.455 KM što je 45 posto ukupnih sredstava koje se na nivou institucija BiH troše za smještaj zaposlenih u zemlji i inostranstvu.

Za realizaciju višegodišnjih kapitalnih projekata institucijama su na raspolaganju bila sredstva u iznosu od 188.062.829 KM. Višegodišnji kapitalni projekti realizirani su u iznosu od 48.345.820 KM ili 25,7 posto, u odnosu na plansku veličinu, a razlozi za to su u kašnjenju provođenju tenderskih procedura.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Kapital