Irma Turko: Kako pripremiti radni prostor za povratak zaposlenika?

Karijera / TIPS AND TRICKS

Irma Turko: Kako pripremiti radni prostor za povratak zaposlenika?

11.05.2020. 09:56 / Izvor: Akta.ba

U vrijeme pandemije Covid 19 koja nas je uhvatila nespremne, jedna od prvih reakcija poslodavaca kako bi zaštitili zdravlje svojih zaposlenika bila je slanje zaposlenika na rad od kuće. Ali kako pandemija jenjava zaposlenici se polako vraćaju na svoja radna mjesta. Na pitanja vezana za higijenu radnih prostorija nakon povratka zaposlenika u firme, odgovorila nam je Irma Turko, product manager za higijenski pribor kompanije R&S d.o.o. Sarajevo koja u ponudi ima sva potrebna sredstva za dezinfekciju prostora, zaštitne maske, dezobarijere, zaštitne pregrade i mnoge druge proizvode.

Koji bi trebao biti prvi korak kompanije koja namjerava većinu svojih zaposlenika vratiti na rad u kancelarije?

Zdravlje i sigurnost zaposlenika moraju biti na prvom mjestu. Poslodavci moraju pripremiti radno okruženje prije povratka zaposlenika i pripremiti sigurnosni protokol. Naravno, svaka organizacija će prilagoditi protokol svojim potrebama jer on uveliko zavisi od broja zaposlenika, djelatnosti kojom se organizacija bavi, prostorom kojim raspolaže itd. Prije povratka zaposlenika, potrebno ih je upoznati sa protokolom, a u prostorijama kompanije na vidljiva mjesta vizuelno prikazati sve navedene stavke mjera pridržavanja tokom boravka u prostorijama.

Šta mogu biti dijelovi protokola za ponašanje na radnom mjestu tokom trajanja globalne pandemije?

U nastavku ću navesti samo nekoliko primjera koji se mogu naći u protokolima kompanije, a kao što sam ranije spomenula, protokol je individualan za svaku kompaniju.

  1. Sigurnosni protokoli se mogu sastojati od procedura “skeniranja” zaposlenika, posjetioca, poslovnih partnera korištenjem digitalnih beskontaktnih termometara koje možete pronaći u ponudi naše kompanije ili drugih aparata za mjerenje tjelesne temperature.
  2. Na ulazu u kompaniju potrebno je postaviti dezobarijere, dezinfekciju za ruke i upute kako se ponašati u firmi.
  3. Pauze za doručak treba organizovati u manjim grupama kako bi se minimizirao broj ljudi u manjim prostorijama.

Koju zaštitnu opremu trebaju koristiti zaposlenici u periodu rada u kompaniji?

Zaposlenicima treba obezbijediti sva potrebna sredstva – počevši od maski, rukavica pa do sredstava za dezinfekciju koje mogu koristiti na radnom mjestu i jasno navesti pravila koja se odnose na navedeno. Prije povratka zaposlenika potrebno je i u potpunosti dezinficirati prostor, obezbijediti maske i drugu ličnu zaštitnu opremu. U zavisnosti od djelatnosti kojom se firma bavi i izloženosti zaposlenika potrebno je zaposlenicima osim maski obezbijediti i vizire, zaštitna odijela, rukavice i sl.

Kako kreirati ambijent u kojem bi se zaposlenici osjećali sigurno?

Ukoliko radni prostor to dozvoljava potrebno je napraviti raspored radnih jedinica tako da svi zaposlenici budu na preporučenoj udaljenosti od 1,5 do 2 metra. Postoji mogućnost i postavljanja barijera od pleksiglasa između radnih jedinica kako bi se napravila fizička barijera.

Doprinijelo bi sigurnijem abijentu i postavljanje non-touch verzija dispanzera za sapun, toaletni papir i kante za smeće.

Nakon završetka radnog dana zaposlenici bi trebali da očiste svoju radnu jedinicu kako bi se moglo izvršiti dezinficiranje prostora. Dakle, ključno je svaku noć kad svi zaposlenici odu kući dezinficirati podove i radne površine kako bi sve bilo sigurno za ponovni dolazak radnika naredni dan.

Imate li poruku za kraj?

Povratak zaposlenika predstavlja rizik za individualno zdravlje svakog zaposlenika, ali i za samu organizaciju, jer u slučaju da se pojavi samo jedan slučaj, cijela organizacija mora ići u karantin. To bi značilo da i pored postojećeg udara na poslovanje firme može doći do novih gubitaka. Zbog toga treba ozbiljno pristupiti procedurama za povratak zaposlenika u kompanije i obezbijediti maksimalnu zaštitu za njih.

Veoma je bitno da zaposlenici budu svjesni napora da se zaštititi njihovo zdravlje. Povećajte svakodnevno čišćenje i obezbijedite maksimalne mjere zaštite. Ukoliko niste sigurni šta trebate kupiti, možete nam se obratiti na email: web@ris.ba ili nas kontaktirati na broj: 033 476 380.

Više informacija o kompaniji možete pronaći na web stranici: www.ris.ba.  Najnovije aktivnosti i specijalne ponude pratite na Facebook stranici R&S Sarajevo.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Karijera