Karijera / LEADERSHIP

Kako zadržati najbolje direktore?

15.05.2014. 12:14 / Izvor: Lider poslovni tjednik

Odlučni ste u namjeri da zadržite najtalentiranije direktore? Najbolji način da ih zadržite jest da ih pripremate na odlazak, koliko god vam se to činilo kontradiktornim.

U ekonomskim odnosima kakvi postoje danas, zadržavanje zaposlenika prestaje biti prioritet zbog fokusiranja na neke hitnije probleme. Međutim, tvrtke koje zanemaruju ovu stavku poslovanja dok su u padu, najčešće se suoče s neugodnim iznenađenjem kada stvari krenu nabolje – iskustvo pokazuje kako je u porastu broj direktora koji napuštaju svoje tvrtke uslijed oporavka tržišta i većeg broja poslovnih prilika.

Strategija zadržavanja sastoji se od toga da je direktorima potrebno dati šanse za preuzimanjem veće odgovornosti, proširivanje vještina te stvaranje mreže odnosa s njima ravnima – stavke koje direktori stavljaju na pijedestal svojih poslovnih želja.

Naravno, bolje poslovne vještine, veće iskustvo i širok krug poslovnih kontakata čine ih vrjednijima na tržištu pa uvijek postoji šansa da će takva strategija dovesti do odlaska tih istih direktora.

Ipak, istraživanje koje su proveli autori ovog teksta objavljenog u Wall Street Journalu pokazuje da se direktori drže tvrtki koje im omogućavaju razvijanje vještina, odnosno povećavaju njihovu cijenu na tržištu rada.

Tvrtka će, dakle, više profitirati ako ulaže u razvoj direktora, nego ukoliko im uskraćuje napredak. Također, direktori će na taj način biti vrjedniji samoj tvrtci.

Rijetke tvrtke razumiju ovaj princip. Velik je nesrazmjer između onoga što direktori žele i onog što im tvrtke pružaju.

Ovo su tri strategije koje umanjuju taj nesrazmjer te ujedno korespondiraju željama direktora.

Nove (veće) odgovornosti

Provedeno istraživanje pokazuje kako su izazovni zadaci i povećana odgovornost na samom vrhu ljestvice prioriteta direktora. Ova strategija ne samo da pomaže u zadržavanju direktora, već dodatno pomaže tvrtci u stvaranju nove generacije lidera.

Navedeno je najprimjenjivije u marketingu, gdje se direktori lakše dokazuju u razdobljima pada, nego rasta.

Američka tvrtka United Parcel Service konstantno svojim zaposlenicima stvara nove prilike za preuzimanjem zadataka i veće odgovornosti.

"Ne promatramo stvari na način 'Zaposlili smo te da obavljaš taj i taj posao'. Na zapošljavanje gledamo kao na tridesetogodišnji proces", tvrdi John Saunders, zamjenik predsjednika ljudskih resursa te tvrtke.

Pristup United Parcel Servicea sastoji se od razgovora o daljnjim osposobljavanjima, posebnih zadataka i slično.

"Razgovaramo sa zaposlenicima o njihovim vještinama, ciljevima vezanima uz karijeru te budućim zadacima", kaže Peggy Gardner, direktorica komunikacije s klijentima.

Proširivanje seta vještina

Direktori streme ka povećanju svoje tržišne cijene tako da sakupljaju znanja koja nisu nužno direktno povezana s njihovom domenom djelatnosti te tako da svoje postojeće poslovne vještine dovode do savršenstva.

Gigantski hotelski kompleks Marriott International posebno je vješt u zadržavanju talentiranih zaposlenika.

Njihova taktika, objašnjena na primjeru direktorice marketinga s jako malo iskustva, sastoji se od toga da je njezina obuka dodijeljena ne samo onima koji su joj jednaki u poziciji, već i više rangiranim direktorima. Takva vrsta obuke, osim što je brza, je na korist svima, budući da će ona s mentorima dijeliti marketinško znanje kojim raspolaže.

Tvrtke mogu profitirati i od toga da direktore obučavaju kako da prošire svoje poslovne vještine kao što su suradnja, razumijevanje i zagovaranje etičkih standarda te efektivnija komunikacija.

Stvaranje mreža kontakata

Korist od ovakvog pristupa je višestruka – izgradnja odnosa koji mogu pomoći u pronalaženju nove pozicije, povećavanje vidljivosti te učenje od kolega.

Tvrtci to pomaže ne samo u vidu zadržavanja talentiranih zaposlenika, već i u poboljšanju razumijevanja suradnje između različitih segmenata poslovanja.

Knjiga 'Driving Rezults Through Social Networks', koju su napisali Rob Cross i Robert J., govori o takvoj vrsti umrežavanja na primjeru banaka.

Autori govore o tome da su društveni kontakti starijih izvršnih predsjednika drugačiji od onih njihovih mlađih kolega. Raznolikiji su te obuhvaćaju stručnjake različitih područja. Takav primjer umrežavanja uzor je mlađim kolegama, a pomaganje u postizanju tog cilja u najboljem je interesu banke.

Tvrtke koje primjenjuju ove savjete lakše će zadržavati najvrjednijie direktore te si lakše priskrbiti nove talente.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera