Karijera / TIPS AND TRICKS

Naziv firme bitan za imidž – Prilikom određivanja imena privrednih objekata treba slijediti određena pravila

10.12.2007. 14:51 / Izvor: Nezavisne novine

Utvrđivanje naziva firme jedan je od završnih poslova koje vlasnici obavljaju prilikom registracije svoga preduzeća. Vlasnici mnogih firmi na domaćim prostorima prema mišljenju marketinških stručnjaka ne razmišljaju dovoljno o značaju samog naziva firme, koji je, kako ističu, veoma bitan za imidž preduzeća.

U razvijenim zemljama mnogo je kompanija koje nose naziv po prezimenima svojih osnivača i iz sebe imaju vjekovnu tradiciju, pa ugledavši se na njih vlasnici firmi na domaćim prostorima, koje su osnovane tokom posljednjih nekoliko godina, sve češće daju nazive firme po svom prezimenu, što prema mišljenju marketinških stručnjaka nije najbolje rješenje.

Dragan Močević, vlasnik agencije "Prime Comminications", koja se bavi istraživanjem javnog mnjenja i tržišta, ističe da prilikom određivanja naziva firme treba voditi računa o tome da li već postoji firma koja je registrovana pod istim imenom, što bi predstavljalo objektivni problem za obje kompanije.

"Veoma je bitno, posebno za firme koje imaju namjeru da u budućnosti posluju na inostranim tržištima, da na vrijeme provjere značenje naziva firme koju registruju, a posebno da provjere mogućnost registracije Internet domena s tim imenom" kazao je Močević. Kao što se može uočiti, autori naziva prodajnih objekata u BiH se uglavnom opredjeljuju za strana imena. Većini vlasnika je najbitnije da logo firme bude što upečatljiviji i što originalniji, zbog čega mnogi za to angažuju adekvatne stručnjake.

Nenad Došen, kreativni direktor agencije "Prime Communications" je kazao kako je na prvom mjestu potrebno uraditi analizu samog klijenta, odnosno vrste poslovanja firme i svih ostalih elementarnih detalja kompanije, a nakon toga se pristupa nekom logičnom odabiru imena, koje bi trebalo imati neku svoju originalnost u samom imenu. Naglašava da svako ime potencijalnom korisniku proizvoda i usluga kompanije treba da pruži određenu dozu sigurnosti, da je upravo taj proizvod baš najbolji za kupca.

Nakon određivanja naziva firme neophodno je da vlasnici ispoštuju određena pravila u proceduri registracije firme i njenog naziva. Sva pravna i fizička lica koja obavljaju djelatnost za koju su registrovana, odnosno za koju imaju odobrenje za rad, prema Odluci o isticanju naziva firme obavezni su da na ulazu u objekat, odnosno poslovni prostor, istaknu naziv – firmu. Naziv firme mora biti estetski urađen, ispisan postojanim bojama, čitko ćirilićnim ili latinićnim pismom, u skladu sa zvaničnim jezikom i pravopisom, osim naziva firme sa zaštitnim znakom.

Odluka o isticanju naziva firme propisuje da natpis sa nazivom firme treba biti istaknut na standardizovanoj tabli, dimenzija ne većih od 80 x 40 centimetara, a da se pri tome ne smije narušavati vanjski izgled i fasada objekta, građevinska konstrukcija i slično.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera