Sekretarica važna karika uspješne firme

13.10.2008. 16:01 / Izvor: Nezavisne novine
Sekretarica važna karika uspješne firme

Sve veća borba na tržištu od mnogih preduzeća zahtijeva uspješniji menadžment kako bi se kvalitetnije odgovorilo izazovima savremenog poslovanja. A upravo je poslovna sekretarica danas neizostavna karika između klijenata i preduzeća. Već dugo godina vrijedi mišljenje da iza svakog uspješnog menadžmenta stoji dobro organizovana i sposobna sekretarica.

Iz Udruženja sekretarica grada Banja Luka, koje ujedno predstavlja i jedino Udruženje ovakve vrste u RS, navode da je posao koji obavlja današnja sekretarica vrlo značajna u sistemu rukovođenja.

"Uloga sekretarice danas je veoma bitna u organizaciji i ona u saradnji sa rukovodiocem može dati veliki doprinos svojoj organizaciji", kaže Jovanka Manojlović, predsjednica Udruženja sekretarica grada Banjaluka, dodajući da, što se tiče same organizacije, današnja sekretarica može da obavi polovinu posla za rukovodioca.

Manojlovićeva, koja je cijeli svoj dosadašnji vijek provela kao profesionalna sekretarica, ističe da je uloga sekretarice danas dosta složenija nego što je to bilo nekada.

"Za razliku od ranijih vremena, kada je sekretarica imala manji obim posla, današnja sekretarica obavlja mnoge zahtjevne poslove i njena uloga je veoma značajna u organizacionim poslovima firme. Upravo zbog toga našim radom želimo da na neki način unaprijedimo sekretarsko zanimanje", kaže Manojlovićeva.

Sve aktivnosti Udruženja sekretarica, koje realizuju po planu i programu rada svog Statuta, baziraju se na stručnoj pomoći svojim članovima u vidu praćenja novih tehnologija i njihovoj implementaciji u radu.

Jedan od ciljeva ovog udruženja, koje je osnovano prije deset godina, a koji je nakon prestanka rada u toku rata, ponovo u oktobru 2005. registrovano i počelo sa radom, jeste da izmijene dosadašnji položaj zanimanja sekretarice u našem društvu. Trenutno imaju oko 105 članova.

"U odnosu na protekli period, mi smo uspjele da se kroz naše aktivnosti na neki način nametnemo i organizujemo kao organizacija koja se bavi značajnim i odgovornim poslovima. Našim radom želimo da na neki način učinimo nešto dobro što će unaprijediti sekretarsko zanimanje. Trudimo se, između ostalog, da sekretarica dobije veću zaštitu i veća prava u društvu od onih koja sada imaju", navodi Manojlovićeva.

Prema njenim riječima, sekretarice se često susreću i sa raznim problemima na radnom mjestu, a kao jedan od primjera navodi kontakte sa nezgodnim sagovornicima.

"Sekretarica takođe mora pratiti same tokove svih društvenih i drugih događaja, gdje takođe nailazi na različite probleme pri obavljanu posla", kaže Manojlovićeva.

Da bi bila uspješnija u poslu koji obavlja od sekretarice se traži da bude komunikativna, otvorena, samostalna i organizovana. Takođe, neophodno je konstantno usavršavanje i praćenje tokova modernog poslovanja i poslovne komunikacije.

Tako Centar za poslovnu edukaciju i preduzetništvo "Pro Educa" iz Banjaluke unazad tri godine organizuje specijalističke kurseve, kao i seminare za poslovne sekretarice i ostalo administrativno osoblje.

Do sada je na seminarima učestvovalo više od 80 polaznika iz BiH, Srbije i Slovenije, a predavanja su izvođena po savremenim metodama i tehnikama kroz teoretska predavanja i kreativne radionice, sa najkvalitetnijim predavačima iz regije i EU.

"Polaznici su imali izuzetno pozitivno mišljenje prema ovom edukativnom programima, a naročito su oduševljeni što pored formalnog dijela na ovom skupu uče i grade međuljudske odnose, te razmjenjuju iskustva koja im u svakodnevnim obavezama pomažu u rješavanju komplikovanih situacija", navodi Alana Fajković, projekt-menadžer "Pro Educa".

Osnovne vještine komuniciranja, poslovni protokol, networking komuniciranje promjena, Internet komuniciranje, uspješan javni nastup, te uredan poslovni izgled su samo neke od zanimljivih tema na ovogodišnjem seminaru.

I Fajovićeva smatra da je uloga sekretarice danas mnogo zahtjevnija i složenija nego što je bila nekada, te da je u njihovim rukama velika odgovornost.

"Poslovna sekretarica mora da posjeduje vještine poput komunikativnosti, samoinicijative, timskog rada kao i organizacione i prezentacijske vještine kako bi na najbolji način obavljala svoju funkciju. Zbog toga je stalno usavršavanje i dodatno educiranje od velikog značaja i za poslovne sekretarice i njihovu karijeru, kao i za firme u kojima rade", ističe Fajkovićeva.

Gordana Madžar, sekretarica u banjalučkoj UniCredit banci, jedna je od polaznica prošlogodišnjeg seminara.

"Seminar je izuzetno pozitivan i podsticajan. Sva predavanja direktno ulaze u sferu posla sekretarice i jako su praktična. Mislim da bi svaka sekretarica bez obzira gdje radi, trebalo da se edukuje jer obrazovanje je na prvom mjestu. Samo iskustvo nije dovoljno, neophodna je konstantna edukacija, praćenje događanja, dešavanja, usvajanje novih znanja, te opšta informisanost, da bi se danas uspješno obavljao posao sekretarice", kaže Madžareva.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera