Sigurnosne mjere koje nećete saznati od stjuardese

05.03.2013. 11:55 / Izvor: BIZLife
Sigurnosne mjere koje nećete saznati od stjuardese

Bilo da ste radoznali ili samo oprezni, ako vas je oduvijek zanimalo zašto se svijetla u avionu priguše prilikom slijetanja ili zašto je neophodno sebi prvo staviti masku sa kiseonikom,odgovori su tu.

Kada krenete na poslovni put avionom važno je da znate nekoliko pravila koje nećete saznati od stujardese. Bilo da ste radoznali ili samo oprezni, ako vas je oduvijek zanimalo zašto se svjetla u avionu priguše prilikom slijetanja ili zašto je neophodno sebi prvo staviti masku sa kiseonikom,odgovori su tu. Za sve zainteresovane British Arilines organizovao je kurs o sigurnosti, modifikovanu verziju treninga za kabinsko osoblje. Pružiće vam se mogućnost da se spustite niz ’tobogan’ evakuišete iz kabine pune dima, aktivirate prsluk za spasavanje, prenosi Huffington Post. Evo nekih stvari koje možete čuti na kursu, ali ne i od stjuardese.

Provjerite pojaseve za spasavanje

Jedna od stvari koju nećete saznati iz bezbjednosne procedure preje polijetanja jeste da ljudi vrlo često uzimaju ove pojaseve kao suvenire. Iako avio-kompanije nakon leta provjeravaju svako sjedište, avion tokom dana može imati do sedam letova tako da se preporučuje da prije polijetanja provjerite da li se ispod vašeg sjedišta nalazi jedan takav pojas.

Stavite prvo sebi masku za kiseonik

U svakoj proceduri prije polijetanja čućete da je potrebno da prvo sebi stavite masku sa kiseonikom prije nego što u slučaju nesreće krenete da pomažete ljudima oko sebe – to je zato što imate svega 15 ili 20 sekundi da stavite masku prije nego što u slučaju dekompresije kabine ostanete bez kiseonika nakon čega bi vrlo brzo izgubili svijest. Zato je vrlo važno da brzo reagujete.

Pravilan položaj tijela u sjedištu

Ukoliko pogledate list sa intrukcijama koji se nalazi u džepu sjedišta ispred vas, sigurno ćete primjetiti da je potrebno da stavite ruke na glavu – ali ne na bilo koji način. Ilustracija sa razlogom pokazuje da šake treba postaviti jednu ispod druge i nikako sa spojenim prstima. U slučaju nesreće na ovaj način zaštitićete barem jednu ruku zato što vam je ona potrebna da odvežete pojas.

Vježbe memorije

Dok čekamo da avion poleti, piloti u kabini za to vrijeme provode „vježbe memorije“ koje uključuju provjeravanje svih komandi, a to isto se savjetuje i putnicima. Kako bi u slučaju nezgode reagovali mirno i staloženo, i kako bi izbjegli sve moguće probleme koje može izazvati panika, putnicima se savjetuje da provjere sve, od pojasa za spasavanje do pojasa za vezivanje, i to nekoliko puta.

Zašto je crveno znak za kreni?

Zašto u avionu crvena svjetla predstavljaju izlaz? Crvena boja se koristi zbog toga što je ona vidljivija za slučaj da se kabina tokon nesreće ispuni dimom.

Koliko su teška vrata za izlaz u slučaju opasnosti?

U slučaju Boeinga 737 vrata su izuzetno teška, tačnije - 20 kilograma. Ono što je problem jeste činjenica da najveći broj osoba koje sjede pored njih ne posjeduje potrebnu snagu za njihovo otvaranje. U slučaju da neko pokuša da ih otvori tokom leta, to se neće desiti jer ih je nemoguće otvoriti zbog toga što je pritisak u kabini znatno veći od pritiska napolju.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera