Stvaranje lojalnih fanova: Budućnost marketinga

19.02.2020. 11:39 / Izvor: Akta.ba
Stvaranje lojalnih fanova: Budućnost marketinga

Mnogi marketing eksperti današnjice smatraju da metoda dijeljenja sadržaja u velikoj mjeri besplatno stvara veći utisak za vas kao organizaciju u ovom online svijetu.

Da li se sjećate ranih dana društvenih mreža? Svaki prijatelj kojeg ste dodali zapravo je predstavljao nešto, svaki email značio koliko i ručno ukrašeno pismo, online grupe ljudi su značile skoro kao da se poznajete godinama.

To je postala rijetkost danas, te je ta visoko cijenjena povezanost između ljudi zamijenjena raznim algoritmima, formulama, i kodom koji odlučuju šta ćete zapravo vidjeti kada uđete na jednu od tih društvenih mreža. Društvene mreže neće nestati, i iako ljudi to već polahko shvataju i pomiruju se s tom činjenicom, ali im je dosadio način na koji ljudi, firme, marketeri i organizacije koriste društvene mreže.

Naime, svi smo svjedoci da mnoge kompanije i ljudi ulažu sav svoj trud u najgore dijelove marketinga, ono najzlobnije – prevare i trikove: od email listi kojih se ne možete riješiti, do ljudi koji vas pronađu na LinkedInu ili Instagramu samo da bi vas forsirali da nešto kupite. Čak su i same društvene mreže počele optimizirati svoje algoritme radi profita nego radi povezanosti između korisnika.

Ta povezanost se ponovo vraća u naše živote, i to je ključ uspjeha u budućnosti marketinga za sve ljude, poznate ličnosti, organizacije i kompanije koje planiraju rasti u nadolazećim godinama.

Sami koncept stvaranja fanova predstavlja korištenje vašeg sadržaja u svrhu stvaranja veza između vas i vaših followera, omogućujući bolje načine komunikacije, razmjene ideja, korištenje zajedničkog u svrhu poboljšanja iskustva kako za vas kao proizvođača, tako i za njih kao kupce/korisnike.

Gledajte fanove kao grupu ljudi koja voli šta vi radite, vaš proces, vaš proizvod, vaš stav, te ima želju da vas u tome podržava, da li kao dio vašeg procesa stvaranja sadržaja ili proizvoda, ili kao korisnik istih, te samim tim predstavljaju neprocjenjivo vrijednu dodirnu tačku između vas i ostatka svijeta.

Imajući fanove oslobađa vas kao organizaciju/kompaniju od velikog dijela pritiska kada su u pitanju finansijski motivi za budućnost poslovanja, uzimajući u obzir da ne morate predavati istu pažnju ka tome odakle će vaš sljedeći prihod doći, znajući da imate fanove koji će vas podržavati u bilo kojem poduhvatu. To automatski čini vašu kompaniju održivom na određeno vrijeme.

Konkretni savjeti kako “stvoriti fanove”:

Oslobodite svoje kreacije / proizvode.

Kada vaš proizvod bude spreman za plasiranje na tržište, vrijeme je da se oslobodite bilo kakve vrste vlasništva na istim osim naravno u pravnom aspektu. Naime, ova stavka predstavlja davanje potpune slobode vašim kupcima, korisnicima, followerima i sl., davajući im potpunu slobodu u svakom pogledu da sami “predstavljaju” vaš proizvod. Bilo kakvo trenje stvoreno na društvenim mrežama stvara vaš identitet i predstavlja vaše prisustvo na društvenim kanalima gdje će, neizbježno, vaši budući fanovi vjerovatno i saznati za vas.

Evo za primjer možemo uzeti Roomba usisivače, koji su na društvenim mrežama postali viralni preko videa snimljenih od strane korisnika tih usisivača. Tema većine videa jeste kako ti isti usisivači “obavljaju svoje dužnosti” uz protivljenje od strane kućnih ljubimaca u tom domaćinstvu, što je kasnije dovelo do stvaranja različitih meme-ova, mnogobrojnih članaka u raznim medijima. i-Robot, kompanija koja proizvodi Roomba usisivače, je u potpunosti prihvatila sav sadržaj stvoren i objavljen od strane njihovih korisnika, znajući da tako stvaraju veze s njim koje inače ne bi bile moguće, te samim tim stvaraju nove fanove koji će vjerno pratiti njihove buduće proizvode.

Dijelite više nego što morate

U svijetu društvenih mreža, odvraćanja pažnje i objavljivanja sadržaja, većina ljudi, organizacija i kompanija postavljaju paywalle ili druge restrikcije na svoje najbolje i najvrijednije objave, članke ili videe, zahtijevajući ili subskripciju, direktnu novčanu donaciju ili vašu email adresu kako bi vam dopustili pristup sadržaju. U praksi, ovakav pristup može funkcionisati, ali nimalo ne pomaže u procesu stvaranja fanova koji će vas podržavati u budućnosti, znajući da tražite određene stvari od njih kako bi im uopšte dali pristup vašem proizvodu.

Mnogi marketing eksperti današnjice smatraju da metoda dijeljenja sadržaja u velikoj mjeri besplatno stvara veći utisak za vas kao organizaciju u ovom online svijetu. Gledajte to kao bacanje mamca koji će privući one kojima se sviđa vaš sadržaj/proizvod. Sav vaš trud će vam se isplatiti kroz te iste fanove koji će ostati uz vas ubuduće bez obzira na način predstavljanja vašeg proizvoda, zato što sto dobili njihovo povjerenje.

Međutim, ovdje možete primijeniti i vrstu hibridnog modela koji se sastoji iz objavljivanja sadržaja besplatno, ali zahtijevanje nečeg malog poput email adrese ili kreiranja računa na vašoj web stranici kako bi pristupili detaljnije obrađenom sadržaju/proizvodu.

Priđite bliže nego inače

Da li način organizacije vaše kompanije i odnos vas kao proizvođača sa korisnicima omogućavaju organizovanje određene vrste eventa, okupljanja ili druženja? Ako je tako, već je znatni dio posla završen, jer vam automatski omogućava da stvarate blisku vezu s vašim kupcima, da imate direktne kanale da dobijete feedback kao i da iste držite informisanim o svim dešavanjima i planovima u vašoj organizaciji.

S druge strane, postoji mogućnost i da određena in-house okupljanja ili sastanke iskoristite kao jedan od alata za stvaranje veze s kupcima, tj. koristeći društvene mreže da “uključite” korisnike u sastanak (poneki story, objava, video ili poruka od strane vašeg marketing odsjeka kroz te komunikacijske kanale neće škoditi).

 

Koji god metod koristili, imajte na umu da se cijeli process zasniva na ljudskoj povezanosti koju želite stvoriti između vaše kompanije / brenda i vaših fanova.

Izvor: uptrade.ba

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera