Znate li šta znače skraćenice CEO, CTO, CCO, CMO?

07.09.2017. 13:51 / Izvor: Akta.ba
Znate li šta znače skraćenice CEO, CTO, CCO, CMO?

U posljednje vrijeme sve češće viđaju se i čuju skraćenice koje predstavljaju određena radna mjesta, odnosno pozicije.

U posljednje vrijeme sve češće viđaju se i čuju skraćenice koje predstavljaju određena radna mjesta, odnosno pozicije. Možda ste čuli – "On je CEO", trebalo vam je malo vremena da se sjetite da je taj neko izvršni direktor. Kod nekih drugih skraćenica, kao što su CAO, CIO ili CTO možete samo da pitate – "Molim?"

Zato, evo objašnjenja najčešće korišćenih skraćenica. Sačuvajte ovu listu, trebaće vam.

CEO – Chief executive officer

Izvršni direktor, odgovoran za nadgledanje aktivnosti cijele kompanije, njemu svi podnose izvještaje.

COO – Chief operations officer

Operativni direktor upravlja kompanijom na dnevnom nivou.

CFO – Chief financial officer

Finansijski direktor, zadužen za nadzor finansijskih aktivnosti, planiranje finansija i upravljanje rizicima, za tok novca i analizu podataka.

CTO – Chief technology officer

Tehnički direktor ili šef tehničkog odsjeka, čiji je fokus na naučnim i tehničkim problemima.

CIO – Chief information officer

Direktor informacionih tehnologija, odgovoran za IT i računarske sisteme neophodne za funkcionisanje preduzeća.

CAO – Chief administrative officer

Direktor administracije – nadgleda finansijske, administrativne i marketinške poslove.

CRO – Chief risk officer

Direktor za rizike, zadužen za upravljanje rizicima i mogućnostima kompanije.

CCO – Chief creative officer

Kreativni direktor u kreativnim ili dizajnerskim industrijama – zadužen je za upravljanje kreativnim timom.

CMO – Chief marketing officer

Direktor marketinga je donekle odomaćena funkcija u većini firmi u regionu.

KAM – Key account manager

Menadžer za ključne kupce, obavlja sve kontakte s ključnim kupcima, ugovara poslove i vrši prodaju, prati razvoj tržišta i na osnovu analiza utvrđuje ciljeve prodaje.

Copywriter

Pisac reklamnih tekstova i slogana.

Merchandiser

Izlagač robe – zadužen za slaganje robe i kontrolu izloženosti robe u prodajnom objektu, što treba da doprinese većoj prodaji.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera