(auto)Put za Nigdjezemsku

Kolumna

(auto)Put za Nigdjezemsku

20.02.2020. 08:39 / Piše: Azra Atagić-Ćatović za Akta.ba

Početkom februara navršile su se dvije godine od kako su državne patriote povećale putarine na gorivo pod izgovorom pokretanja ekonomije i cestogradnje. Obećali su “zamah u cestogradnji”, otvaranje hiljade radnih mjesta, angažovanje građevinske operative, pa čak i to da će se rađati više djece. Na kraju uticaj cestogradnje na BDP je zanemariv.

Iako su prikupili dodatnih 500 miliona KM, za koje se ne zna zbog čega se koriste i što stoje na računima, jedino što su uspjeli uraditi jeste zadužiti nas u periodu 2019-2021 za oko 1,1 milijardu EUR-a.

Umjesto da se novac ulaže, Autoceste FBiH su u 2018. godini prikazale dobit od 139,9 miliona KM, što je duplo više nego u 2017. godini, kada je dobit iznosila 70 miliona KM. Šta danas sprječava Vladu FBiH, koja je vlasnik Autocesta FBiH, da zatraži da se dobit, prema zakonu, uplati u Budžet FBiH, što bi predstavljalo veliku prevaru građana da će putarine usmjeriti namjenski? Na ovaj način će se po ko zna koji put novac namjenski usmjeriti, ali u budžete, kako bi se iz tog novca isplatile penzije, jer rast prikupljenih doprinosa nije više dovoljan da pokrije rast izdataka za penzije.

Pored toga što od 2014. godine nisu otvorili niti jedan funkcionalni kilometar autoceste, to im nije smetalo da povećaju izdatke za plate sa 8,3 miliona KM u 2014. godini na 15,8 miliona KM u 2018. godini, što je skoro 150 novih radnika, bez da je otvoreno neko novo naplatno mjesto.

Iako nisu otvorili ni jedno novo naplatno mjesto, jer nisu napravili ni metar autoputa, kazu da su morali zaposliti ljude za vatrogasnu brigadu. Nekih 30-tak ljudi... a šta radi ostalih 150 ljudi, ne zna se.

Da li su to inžinjeri, pa je opravdano da se ne raspisuju tenderi za razne savjetodavne i nadzorne usluge... nažalost nisu, jer Autoceste raspisuju tendere kao i do sada.

I toliko su rasparčali dionice autoputa, da bi što više „bratskih i sestrinskih“ firmi dobilo poslove.

Kao da krečite stan, ali za svaku sobu uzimate novu firmu.

Bahat, nedomaćinski odnos prema budžetskom novcu.

Jedino što su autoceste uspjele otvoriti jesu virtualne dionice na Youtube-u i to:

  • Nemila - Zenica Sjever
  • Tarčin – Ivan
  • Mostar Jug – Buna
  • Počitelj – Zvirovići
  • Konjic – Mostar (Tunel Prenj)

Zbog uvedenih akciza, došlo je do rasta cijena goriva, prijevoza, troškova hrane i poljoprivrednih proizvoda, kao i rasta troškova poslovanja pravnih lica. Od 2018. godine iseljavanje građana se više ne mjeri u hiljadama, već desecima hiljada.

Autoceste FBiH treba da odgovore koliko su novih glavnih projekata za nove dionice uradili u posljednjih 4-5 godina, ako su i jedan?

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Kolumna