Kako da zavolim posao u "dosadnoj" industriji?

27.07.2018. 12:15 / Piše: Stefan Milović za Akta.ba
Kako da zavolim posao u 'dosadnoj' industriji?

Radite u marketing odjelu banke, agencije za najam vozila, građevinske kompanije, prodajete bijelu tehniku... neki bi rekli da su to sve „dosadne“ industrije.

Radite u marketing odjelu banke, agencije za najam vozila, građevinske kompanije, prodajete bijelu tehniku... neki bi rekli da su to sve „dosadne“ industrije. Na prvi pogled se može činiti tako ali može biti veoma interesanto i uzbudljivo.

Kad kažete, „marketing i prodaja ne funkcionišu za nas zato što smo zarobljeni u dosadnoj industriji“, zaista kažete: „Ja ne mogu razmišljati izvan kutije, pa sam se odrekao.“

Zamislite da ste na nekoj proslavi i ljudi vas pitaju „šta radite?“ Da li vas pomno prate? Ako ne možete uhvatiti nečiju pažnju kada vam postave pitanja, zamislite kakva im je nada kada vas pretražuju na internetu. Dakle, kako pridobiti pažnju vašeg ciljanog tržišta, pretvoriti ih u potencijalne prihode i početi sa rastom prodaje?

Da bismo inspirisali vaše napore, predstavićemo vam 3 savjeta i primjera koji odbijaju da se sakriju iza izgovora da je njihova industrija previše "dosadna".

1) Korisna stvar nikad nije dosadna. Budite jedinstveni.

Na primjer, ako je nekome potreban odgovor na sveobuhvatno pitanje kao što je otklanjanje toaleta, kako se pregovara o nižim računima za kablovsku televiziju ili kako da refinansiram stan, sadržaj koji odgovara na to pitanje je izuzetno zanimljiv - ili u najmanju ruku, nije aktivno dosadan. Ako ste zabrinuti da nemate sposobnost pisanja kako biste postali interesantna tema, fokusirajte se napraviti najkvalitetniji dio sadržaja.

Ako je vaša industrija vrlo tehnička ili nepopularna, onda to može predstaviti prepreku za kupce. Zbog toga je bitno „obrazovati“ vaše kupce, pružati rješenja i vrijednosti. Morate ih voditi kroz put u tome što vas čini odličnim i drugačijim. Stvaranje vodiča za vaš rad je odličan način za uspostavljanje zajedničkog osnova. Unošenje video i foto zapisa koji nudi uredno objašnjenje vašeg posla je savršen početak.

Putem edukativnog i korisnog dijela možete učiniti vaš brend jedinstvenim. To pokreće emotivni dio ljudskog mozga te gradi vezu s vama.

Uzmite primjer jedne veoma dosadne industrije: toaletni papir.

Charmin je kreirao alat pod nazivom "Sit or squat" (sjedni ili čučni) koji vam pomaže da nađete čiste javne toalete putem interneta.

To je korisno i relevantno - i tako „tjera“ ljude da misle o toaletnom papir.

2) Usmjerite pažnju na brend.

Prodavanje miksera možda ne zvuči kao najuzbudljiviji zadatak na svijetu, ali se istinski može oduševiti publika tako što je Blendtec napravio mali "šou". Umjesto da budu kornjavi ili stereotipno "infomercijalni" tako što navode mnoge načine na koji je njihov blender najbolji u odnosu na konkurente, oni su otišli korak dalje i prikazali kako se „priprema hrana“ s tri popularna i omiljena tableta.

Šta su nam tačno pokazali? Ne samo da je Blendtec odmah skrenuo pažnju tehničkim gadžetskim takmičenjima, već su demonstrirali i ludu moć svoje mašine, a istovremeno nam je potreba gledati sve više njihovih emisija "Will it Blend?"

3) Pokažite smisao za humor i kreativnost.

Ubacivanje laganog, šaljivog tona kroz vaš sadržaj može vam pomoći da dodate život na inače dosadnu temu. Bonus: Može vam učiniti još zabavnije za pisanje. Nemojte se plašiti razbijanja šale, biti malo neobični i interesantni. Ako je prirodno i ne umanjuje značenje vašeg sadržaja, srdačni ton može zadržati pažnju vaše publike mnogo duže.

Također, ne boli, ako možete izvući suzu ili dvije iz svoje publike, a učiniti da vaš brend izgleda neobično u cijelom procesu. TD Banka je nedavno uradila upravo to sa svojim osjećajnim "automatskim zahvalnim mašinama", trik koji je vratio pažnju svojim klijentima i privukao nove.

Što je bolje nego odlaziti na bankomat i dobiti novac? Dobijanje novca i iznenađenje - personalizovani poklon iz vaše banke. Redefinisanjem bankomata, TD Banka je u jednoj kampanji stvorila viralni video preko 24 miliona pregleda.

 

STEFAN MILOVIĆ je marketing menadžer u kompaniji AluKönigStahl, koji je lider na tržištu aluminijskih profila za vrata, prozore i fasade u jugoistočnoj Europi.  

Višegodišnje iskustvo je stekao u nevladinom i vladinom sektoru radeći na promociji novih usluga putem novih digitalnih tehnologija. Obavio je i praksu u njemačkom parlamentu radeći za ministra unutrašnjih poslova SR Njemačke.

Posljednje tri godine radi u privatnom sektoru s fokusom na društvene mreže, multimedija dizajn te podrška u razvoju novih usluga virtuelne realnosti.  

Magistrirao je na Fakultetu političkih nauka Univerziteta u Sarajevu.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kolumna