Kako iskoristiti nove marketing trendove u dosadnim industrijama?

Kolumna

Kako iskoristiti nove marketing trendove u "dosadnim" industrijama?

26.10.2018. 11:40 / Piše: Stefan Milović za Akta.ba

Sigurno ste vidjeli dobre marketing kampanje za neke popularne brendove koje vas ostavljaju bez daha. Sigurno pratite neke poznate ličnosti koje promoviraju određene brendove. I sigurno ste čuli za pojam influence marketing. Ukoliko radite u nekim „nepopularnim“ branšama, sigurno ste se zapitali: Da li u mojoj „dosadnoj“ industriji treba influence marketing i kako ih koristiti? Ukratko rečeno, treba nam svima jer na jednostavan način možemo kapitalizirati doseg na društvenim mrežama podržavanjem medija "slavnih", različitih razina, kako bi oglašavali naše proizvode ili usluge svojim sljedbenicima. U osnovi je praksa izgradnje odnosa s ljudima koji mogu izgraditi odnose za vas, na način koji može biti poput umrežavanja, čime se postiže win-win situacija. Naglasak je stavljen na ljude utjecaja, a ne samo na ciljanu publiku. Utjecatelj ili influencer, koji može imati veliku ili malu publiku, može doći do korisnika putem svojih profila na društvenim mreža. Influenceri su u suštini savremene slavne osobe koji dobijaju povjerenje od svojih istomišljenika te mogu dodati kredibilitet proizvodima i uslugama koje promoviraju. Influence marketing je u biti najbrže rastuća metoda „kupovine“ novih kupaca. Prema posljednjem istraživanju, sa uloženih 1 dolar u influence marketingu, dobiva se povrat od 6 dolara. Predviđanja su da će influenceri biti više angažovani od samih marketing agencija.

Svaka industrija ima svoju privlačnu priču i svog influencera!

Danas će te rijetko čuti ljude kako govore o načinu na koji možete koristiti marketinške sadržaje za građevinske proizvode ili ribolovne potrepštine. To je zato što nisu tako „seksi“ kao i robne marke poput Mercedesa ili Old Spice. Ali to ne znači da se ne mogu koristiti kreativnim marketinškim sadržajima kako bi se istaknuli i postali lider u svojoj industriji. Posebno se može iskoristiti kroz utjecaj influencera. Kroz vlastiti primjer, mogu reći da se i za svaku „nezanimljivu“ branšu može pronaći odgovarajući influencer. To nije sporno. Teži dio posla je pronaći poveznicu između vašeg brenda i metodologije utjecaja.

Svaka industrija može biti zanimljiva kada se susreće s jedinstvenom i privlačnom pričom za povezivanje s robnom markom. Old Spice je bio dosadni deodorant prije nego što je došao Old Spice momak. Sve se radi o razvoju jedinstvene i zanimljive priče koja cilja publiku na koju se može utjecati. Na taj način, ali i kroz upotrebu influence marketinga možete postati lideri u vašoj "dosadnoj" industriji ali i šire.

Sadržaj je kralj!

Ukoliko imate i malu dozu zanimanja za marketing, vjerojatno ste čuli izraz "sadržaj je kralj." (eng. “content is king.”). Ako se ipak ozbiljnije bavite marketingom, to su tri riječi koje vjerojatno odzvanjaju u vašim ušima i progone vam snove!

Kao i većina klišeja, razlog zbog kojeg je ova fraza postala toliko popularna je zato što postoji element istine. U 21. stoljeću, stvaranje inovativnih sadržaja koji oduzima dah i pogled, bitno je za svaku marketinšku strategiju, pogotovo ako želite da korisnici kliknu, nazovu ili kupe vaš proizvod – ili barem, zapamte vaš brend.

Nažalost, ne možete koristiti iste metode stvaranja "dobrog sadržaja" ukoliko poredite s primjerima ili studijama slučaja iz marki "uzbudljivih" industrija poput mode ili tehnologije, kao što je to često slučaj.

U stvarnosti, ako ste strastveni o svom proizvodu ili su vam klijenti postavljali pitanja; imate priliku stvoriti sadržaj. Ako imate zaposlenike i organizacijsku kulturu; imate priliku stvoriti sadržaj. Nikada nisam upoznao firmu ili organizaciju koja je previše dosadna za razvoj sadržaja.

Zaboravite mitove!

Jedan mit koji redovito susrećem u svome poslu je da morate biti u zanimljivoj industriji za generiranje zanimljivog sadržaja za opću publiku. Na primjer, jedan od primjera je veliki proizvođač građevinske opreme. Možda mislite da je teško stvoriti zanimljiv sadržaj o kopanju rupa ili montaži fasade, ali biste bili u krivu!

Utjecaji u građevinskom segmentu redovito ostvaruju stotine hiljada pregleda na svojim videozapisima na YouTube kanalu, a tu su i popularni arhitektonski profili na Instagramu s milion pratioca. Razlog tome je što ljudi često pretražuju vaš segment „dosadne“ industrije kroz pitanja, savjete, preporuke i instrukcije na web pretraživačima. Iskoristite ovu prilike i ponudite kreativna rješenja.

Ljudi se žele zabaviti. Žele nešto drugo podijeliti s prijateljima. Ključ za donošenje kreativnih ideja je odbacivanje svih pravila i ulaganje vremena u proces brainstorminga.

Zaključajte vaš tim u sobi za sat ili dva i vidjećete ko može doći do najluđih, najstrašnijih ideja. Što ako ste napravili parfem ili parodiju ili odabrali bizarnu ili kontroverznu temu koja nema veze s vašom industrijom? Zapišite sve svoje ideje na popisu, a zatim odaberite one najbolje.

Zatim, angažujte i influencere na promociji vaših ideja i rezultati će biti daleko efektivniji od upotrebe standardnih marketing metoda a koje vam značajno opterećuju budžet.

STEFAN MILOVIĆ je marketing menadžer u kompaniji AluKönigStahl, koji je lider na tržištu aluminijskih profila za vrata, prozore i fasade u jugoistočnoj Europi. Višegodišnje iskustvo je stekao u nevladinom i vladinom sektoru radeći na promociji novih usluga putem novih digitalnih tehnologija. Obavio je i praksu u njemačkom parlamentu radeći za ministra unutrašnjih poslova SR Njemačke. Posljednje tri godine radi u privatnom sektoru s fokusom na društvene mreže, multimedija dizajn te podrška u razvoju novih usluga virtuelne realnosti.

Magistrirao je na Fakultetu političkih nauka Univerziteta u Sarajevu.

 

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Kolumna