Kome trebaju opisi poslova?

03.08.2015. 13:10 / Piše: Vlasta Perla za Akta.ba

Iskustvo u radu sa velikim brojem domaćih kompanija potvrđuje mi da se opisi poslova u velikoj mjeri smatraju formalnim dijelom ugovora o radu ili pravilnika o sistematizaciji, često su vrlo šturi i neprecizni.

Iskustvo u radu sa velikim brojem domaćih kompanija potvrđuje mi da se opisi poslova u velikoj mjeri  smatraju formalnim dijelom ugovora o radu ili pravilnika o sistematizaciji, često su vrlo šturi i neprecizni, a ažuriranje opisa poslova aktivnost za koju  rukovodioci rijetko i nerado nalaze vremena. Zbog čega su jasni i dobro napisani opisi poslova važni?

Rezultati nedavnog istraživanja koje je na uzorku od 750 rukovodilaca u Velikoj Britaniji, SAD i Australiji provela konsultantska kuća HayGroup potvrđuju direktnu povezanost neprecizno napisanih opisa poslova i stope dobrovoljnog otkaza. U najkraćem, zaposleni stekavši pogrešnu predožbu o očekivanjima od njih na radnom mjestu s vremenom nagomilaju nezadovoljstvo uslovima radnog mjesta i odlučuju se na odlazak iz kompanije.

Nedostatak preciznosti opisa poslova na zaposlene općenito djeluje demotivirajuće  jer ne znaju što se od njih očekuje a to se reflektira na njihovu efikasnost na poslu i indirektno lojalnost poslodavcu. Loše napisani opisi poslova negativno utiču i na efikasnost tima jer su pojedinačne uloge i očekivanja od članova tima nejasne. U kontekstu upravljanja ljudskim resursima problem sa lošim opisom posla najevidentniji je u proceduri regrutiranja i selekcije jer onemogućuje odabir najpogodnijeg kandidata za određeno radno mjesto.

Na taj način kompanija ostaje uskraćena za potrebna znanja i vještine na radnom mjestu, zaposleni za mogućnost ispunjenja svojih profesionalnih potencijala i karijernih očekivanja, a odlazak takvog zaposlenika stvara za kompaniju dodatne troškove. Zbog svega navedenog neophodno je opise poslova posmatrati kao koristan radni alat u postizanju radne uspješnosti a ne kao jedan od mnogobrojnih dodataka personalnom dosijeu.

Stavovi izraženi u ovom tekstu su autorovi i ne odražavaju nužno uredničku politiku portala Akta.ba

 

Biografija

Tokom karijere Vlasta Perla je rukovodila službama ljudskih resursa u nevladinim organizacijama i međunarodnim projektima, a posljednjih godina radi kao savjetnica u području upravljanja ljudskim resursima klijentima u javnom i privatnom sektoru, između ostalog na osnivanju i razvoju HR službe malih i srednjih poduzeća, evaluciji i analizi HR procedura, razvoju HR funkcije kao strateškog partnera u organizaciji, razvoju i implementaciji HR strategije, kreiranju edukativnih programa i projekata sa tematikom upravljanja ljudskim resursima, razvoja karijere i ekonomskog osnaživanja žena.

Višegodišnja je mentorica u području upravljanja ljudskim resursima.

Magistrirala je upravljanje ljudskim resursima na Birbeck College-u Londonskog univerziteta.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kolumna