Šta nam donosi virtuelno "sijelo"?

09.08.2018. 09:05 / Piše: Stefan Milović za Akta.ba
Šta nam donosi virtuelno 'sijelo'?

Zahvaljujući društvenim mrežama, naše bosansko-hercegovačko "sijelo" je već odavno online ali nas dočekuje značajna transformacija.

Zahvaljujući društvenim mrežama, naše bosansko-hercegovačko "sijelo" je već odavno online ali nas dočekuje značajna transformacija. Virtuelna stvarnost (VR – virtual reality) i proširena stvarnost (AR – augmented reality) su vrući krompir u ovom trenutku, i to je razumljivo. Oni nesumnjivo imaju potencijal da revolucioniraju način na koji međusobno komuniciramo u digitalnom svijetu.

Virtuelna stvarnost nije samo futuristička tehnologija, VR društveno umrežavanje je već postala realnost. S obzirom na to da su socijalni mediji toliko važni za mnoge ljude i firme, to samo dokazuje kako će i sama VR tehnologija imati veliki značaj na društvenim mrežama. Od specijalnih aplikacija do pristupačne opreme, VR bi u bliskoj budućnosti postao jednako čest kao i sam Facebook.

Ovaj skok u VR nije bio nagli razvoj društvenih medija. Socijalni mediji polako postaju sve realniji. Socijalni mediji su se transformisali koristeći samo tekst, slike i video na današnje iteracije gdje korisnici mogu prenijeti uživo video zapise i otpremiti "360 video snimke". Virtuelna stvarnost će ove interaktivne trendove u realnom vremenu podići na sljedeći nivo.

Facebook je signalizirao da tek počinje era širenja u VR svijet. Oni žele da ovu tehnologiju učine novom formom komunikacije gdje se ljudi mogu praktično susresti sa prijateljima i komunicirati s njima na realističan način („sijeliti“) iz udobnosti svojih fotelja i VR sistema.

Pogled na virtuelno-društveni svijet

Društveni mediji su zabavni, ali zar ne bi bilo bolje da se osjećamo realnije? Aplikacije za društveno umrežavanje VR-a rade na tome da druženje u digitalnom prostoru postane realnije od samih postova zasnovanih na tekstovima, slikama i drugim vrstama informacija.

Kako bi izgledao ovaj virtuelni društveni svijet? U svojoj savršenoj formi, jednak poput stvarnosti. Osim što u virtuelnom svijetu, možete raditi stvari koje ne možete učiniti u stvarnom svijetu i biti ko god želite.

Možete napraviti avatar koji izgleda kao vi u stvarnosti. U određenom trenutku, tehnologija vam može dozvoliti da generišete digitalnu verziju sebe. To bi vam omogućilo da dijelite svoj svijet sa svojim prijateljima na mnogo sveobuhvatniji način i da se družite s njima u virtuelnim „sijelima“.

Mnogi korisnici, međutim, vjerovatno bi kreirali avatare koji nisu ni blizu poput njihovih stvarnih osobina i izgleda. Zašto se pridržavati nečega što ste u svom svakodnevnom životu, kada možete biti neko koga želite u mnoštvu realno virtuelnih svjetova?

Budućnost virtuelno-društvenog umrežavanja

VR tehnologija doživljava veliku popularnost poslednjih nekoliko godina. Sa milionima koji već žive na društvenim mrežama, prirodno je to da je ovo područje gdje VR ima najveći potencijal za razvoj. Od multi-plejerskih igara do zajedničkog druženja kako bi se gledali filmovi i sapunice, ispijale virtuelne kafice, budućnost VR društvenog umrežavanja je već ovdje i tek će nastaviti napredovati.

Kako su VR opreme postale pristupačnije i razvijaju se mnoge aplikacije, trend će vjerovatno porasti. Digitalni svijet će odjednom učiniti stvarne svjetske udaljenosti daleko manjim, jer ljudi mogu praktično da obavljaju interakciju u realnom vremenu. Koliko brzo će rasti tek treba da se vidi, ali je nemoguće poreći da je to već popularan trend.

Kako virtualna stvarnost postaje sve realnija, kako ćemo moći poznavati razliku između digitalnog i fizičkog svijeta? Kolika će razlika uopće postojati? Ako u virtuelnom svijetu možemo imati senzorna i emotivna iskustva, da li to na neki način čini stvarnim?

Ono što bi to značilo za društvo je fascinantna diskusija. Neki ljudi će zasigurno više vremena provoditi u virtuelnom svijetu nego izvan nje.

Dosadašnji dokazi dovode do toga da vjerujem da je VR trenutačan i prolazan jer nas očekuje još jedna velika revolucija. Jedini izuzetak za to bi bili proizvođači i kupci koji žele da se bave „hardcore“ igranjem uz redovno korištenje VR proizvoda. Osim toga, vidim VR kao tehnološki most do sljedećeg novog alata koji će više ići u prilog marketingu i oglašavanju a to je AR (augmented reality ili proširena realnost). AR će se zasigurno mnogo više koristiti u poslovnome svijetu a imaće i veliki utjecaj na naš svakodnevni život. Sljedeći video će vam zasigurno mnogo toga objasniti o kakvoj se budućnosti radi a to je fuzija virtuelnog i stvarnog.

STEFAN MILOVIĆ je marketing menadžer u kompaniji AluKönigStahl, koji je lider na tržištu aluminijskih profila za vrata, prozore i fasade u jugoistočnoj Europi. Višegodišnje iskustvo je stekao u nevladinom i vladinom sektoru radeći na promociji novih usluga putem novih digitalnih tehnologija. Obavio je i praksu u njemačkom parlamentu radeći za ministra unutrašnjih poslova SR Njemačke. Posljednje tri godine radi u privatnom sektoru s fokusom na društvene mreže, multimedija dizajn te podrška u razvoju novih usluga virtuelne realnosti.

Magistrirao je na Fakultetu političkih nauka Univerziteta u Sarajevu.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kolumna