Pravilnik o korištenju aplikacije za praćenje i izvještavanje o sistemu finansijskog upravljanja

12.04.2022. 08:00 / Izvor: Službeni glasnik BiH
revizija

Pravilnik o korištenju aplikacije za praćenje, upravljanje i izvještavanje o sistemu finansijskog upravljanja i kontrole i interne revizije u institucijama Bosne i Hercegovine

Službeni glasnik BiH broj 21/22 (12.4.2022.)

Na osnovu člana 61. stav (2) Zakona o upravi ("Službeni glasnik BiH", br. 32/02, 102/09 i 72/17), člana 33b. stav (2), člana 33f. stav (2) tačka b), člana 33i. stav (2) Zakona o finansiranju institucija Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH" br. 61/04, 49/09, 42/12, 87/12 i 32/13) i člana 24. Zakona o internoj reviziji institucija Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 27/08 i 32/12), a u vezi s čl. 5. (2), 14. (1), 19. i 25. istog Zakona, direktor Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine donosi

 

PRAVILNIK

O KORIŠTENJU APLIKACIJE ZA PRAĆENJE, UPRAVLJANJE I IZVJEŠTAVANJE O SISTEMU FINANSIJSKOG UPRAVLJANJA I KONTROLE I INTERNE REVIZIJE U INSTITUCIJAMA BOSNE I HERCEGOVINE

 

I - UVODNI DIO

 

Član 1.
(Predmet Pravilnika)
 

Pravilnikom o korištenju Aplikacije za praćenje, upravljanje i izvještavanje o sistemu finansijskog upravljanja i kontrole i interne revizije u institucijama Bosne i Hercegovine (dalje u tekstu: Pravilnik o korištenju PIFC aplikacije) Centralna harmonizacijska jedinica Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine (dalje u tekstu: CHJ MFiT BiH) propisuje način i uslove pristupa i postupke korištenja PIFC aplikacije.
 

Član 2.
(Pojam PIFC aplikacije)
 

(1) PIFC aplikacija je softverska aplikacija za unapređenje sistema finansijskog upravljanja i kontrole, izvještavanje o sistemu finansijskog upravljanja i kontrole, efikasno upravljanje procesom interne revizije i izvještavanje o aktivnostima interne revizije, u skladu s Međunarodnim standardima interne revizije u javnom sektoru u Bosni i Hercegovini. PIFC aplikacija predstavlja jedan od ključnih alata za unapređenje sistema internih kontrola u institucijama Bosne i Hercegovine u skladu sa strateškim dokumentima reforme javne uprave i reforme upravljanja javnim finansijama na svim nivoima vlasti u Bosni i Hercegovini.

(2) PIFC aplikacija predstavlja softversku aplikaciju otvorenog koda koja je razvijena u okviru projekta EU "Unapređenje javne interne finansijske kontrole u Bosni i Hercegovini". Za korištenje aplikacije u institucijama Bosne i Hercegovine, uključujući funkcionalna unapređenja, nadležna je CHJ MFiT BiH.
 

Član 3.
(Sadržaj PIFC aplikacije)
 

PIFC aplikacija sadrži četiri modula:

- Finansijsko upravljanje i kontrola (FUK),

- Interna revizija (IR),

- Izvještavanje i

- Administracija.
 

Član 4.
(Namjena PIFC aplikacije)
 

PIFC aplikaciju obavezni su koristiti:

- sve institucije Bosne i Hercegovine na koje se odnose odredbe člana 2. stav (1) tačke b) i aa) Zakona o finansiranju institucija Bosne i Hercegovine,

- Jedinice interne revizije u institucijama BiH uspostavljene u skladu sa Zakonom o internoj reviziji institucija BiH i Odlukom o kriterijima za uspostavljanje jedinica interne revizije u institucijama Bosne i Hercegovine i

- Centralna harmonizacijska jedinica MFiT BiH kao alat za podršku razvoju internih kontrola i izvještavanju o aktivnostima interne revizije.
 

II - GLAVNI DIO

 

Član 5.
(Pristup PIFC aplikaciji)
 

(1) PIFC aplikacija za institucije BiH instalirana je na serveru Ministarstva finansija i trezora BiH.

(2) Pristup PIFC aplikaciji se ostvaruje na sljedeći način:

- unošenjem URL adrese za pristup PIFC aplikaciji za institucije BiH putem nekog od internet pretraživača (web browser-a) i

- unosom korisničkog imena i lozinke, dodijeljenih korisniku PIFC aplikacije.

(3) Pristupne podatke za PIFC aplikaciju dodjeljuju administratori za PIFC aplikaciju, koje internim aktom imenuje direktor CHJ MFiT BiH.

(4) Administratori za PIFC aplikaciju su obavezni dodijeliti i dostaviti pristupne podatke za pristup aplikaciji, navedene u prethodnom stavu, osobama koje su ovlaštene od strane rukovodilaca institucija ili direktora CHJ MFiT BiH.

(5) Rukovodioci institucija pisanim putem dostavljaju zahtjev CHJ MFiT BiH o dodjeljivanju ili oduzimanju ovlaštenja za pristup PIFC aplikaciji za svoje zaposlene.

(6) Pravo pristupa PIFC aplikaciji mogu imati:

a) članovi radnih grupa za finansijsko upravljanje i kontrolu, osobe zadužene za finansijsko upravljanje i kontrolu u institucijama, koordinatori za upravljanje rizicima ili druge osobe kojima je rukovodilac institucije dodijelio ovlaštenja i odgovornosti za razvoj sistema finansijskog upravljanja i kontrole,

b) rukovodioci jedinica interne revizije i interni revizori koji su upisani u Registar internih revizora i jedinica interne revizije u institucijama BiH, koji vodi CHJ MFiT BiH na osnovu evidencija dostavljenih od nadležnih institucija i jedinica interne revizije,

c) zaposleni u Odsjeku za razvoj finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH Centralne harmonizacijske jedinice MFiT BiH,

d) zaposleni u Odsjeku za razvoj sistema interne revizije u institucijama BiH Centralne harmonizacijske jedinice MFiT BiH,

e) ostali zaposleni u CHJ MFiT BiH kojima direktor CHJ MFiT BiH dodijeli ta ovlaštenja.

(7) Osobe koje imaju pravo pristupa PIFC aplikaciji su obavezne lično koristiti lozinku i vršiti periodične izmjene lozinke, kako bi se spriječilo neovlašteno korištenje PIFC aplikacije i svaka eventualno moguća zloupotreba.

(8) Osobe kojima su dodijeljeni pristupni podaci za PIFC aplikaciju trebaju koristiti funkcionalnosti aplikacije u skladu s ovim Pravilnikom i Korisničkim uputstvom koje je dostupno svim korisnicima u okviru PIFC aplikacije za institucije BiH.
 

Član 6.
(Obaveze institucija BiH)
 

Institucije Bosne i Hercegovine dužne su osigurati informatičku opremu i tehničke preduslove za korištenje i rad na PIFC aplikaciji za svoje zaposlene kojima su dodijeljeni pristupni podaci za rad na PIFC aplikaciji.
 

Odjeljak A. - Modul za FUK

 

Član 7.
(Modul za FUK)
 

Modul za FUK je sastavni dio PIFC aplikacije i predstavlja skup funkcionalnosti za unapređenje i praćenje sistema finansijskog upravljanja i kontrole i izvještavanja o sistemu finansijskog upravljanja i kontrole koji su sve institucije BiH obavezne uspostaviti i razvijati u skladu s odredbama Zakona o finansiranju institucija Bosne i Hercegovine i podzakonskim aktima koje je donijela CHJ MFiT BIH, a koji se odnose na finansijsko upravljanje i kontrolu.
 

Član 8.
(Pristup Modulu za FUK)
 

(1) Pravo pristupa Modulu za FUK imaju ovlaštene osobe iz svih institucija Bosne i Hercegovine bez ograničenja broja korisnika u instituciji.

(2) Rukovodilac institucije internim aktima utvrđuje koje osobe iz institucije trebaju imati mogućnost pristupa PIFC aplikaciji.

(3) Institucije Bosne i Hercegovine su dužne pisanim putem dostaviti CHJ MFiT BiH informaciju o promjenama ovaštenih osoba za korištenje ovlaštenja i odgovornosti u PIFC aplikaciji.
 

Član 9.
(Vrste ovlaštenja za Modul za FUK)
 

Ovlaštenja koja mogu biti dodijeljena za korištenje Modula FUK:

(1) FMC CHU,

(2) FMC koordinator,

(3) Rukovodilac organizacione jedinice.
 

Član 10.
(Opis ovlaštenja za Modul za FUK)
 

(1) Ovlaštenje FMC CHU dodjeljuje se samo ovlaštenim osobama zaposlenim u CHJ MFiT BiH. Osobe kojima je dodijeljeno ovlaštenje FMC CHU mogu imati uvid u podatke koje su u Modul za FUK unijele sve institucije Bosne i Hercegovine.

(2) Ovlaštenje FMC koordinator osigurava mogućnost pristupa obrascima godišnjih izvještaja o sistemu finansijskog upravljanja i kontrole, mapi poslovnih procesa i registru rizika svoje institucije.

(3) Ovlaštenje Rukovodilac organizacione jedinice osigurava mogućnost pristupa mapi poslovnih procesa i registru rizika svoje institucije.
 

Član 11.
(Izuzeće u pristupu podacima)
 

(1) Izuzeće od odredbe člana 10. stav (1) odnosi se na institucije koje su, u skladu sa svojim nadležnostima, smatraju da postoji potreba ograničenog pristupa podacima u PIFC aplikaciji za zaposlene u CHJ MFiT BiH. Te institucije su dužne pisanim putem obavijestiti CHJ MFiT BiH o potrebi izuzeća od pristupa podacima.

(2) Pristup podacima iz obrasca godišnjeg izvještaja o sistemu finansijskog upravljanja i kontrole ne podliježe izuzecima iz stava (1) ovog člana.
 

Član 12.
(Funkcionalnosti Modula za FUK)
 

Modul Modul Finansijsko upravljanje i kontrola (FUK) sadrži sljedeće funkcionalnosti:

(1) Mapa poslovnih procesa,

(2) Registar rizika,

(3) Izvještaj o samoprocjeni,

(4) Ključni indikatori performansi i

(5) Treninzi i certifikacija FUK.
 

Član 13.
(Formiranje Mape poslovnih procesa)
 

(1) U okviru Modula FUK institucije BiH formiraju mapu poslovnih procesa svoje institucije.

(2) U mapi poslovnih procesa u modulu za FUK ponuđena je lista od pet (5) standardnih poslovnih procesa sa pratećim podprocesima koji se odnose na opće i finansijske poslove.

(3) Institucije su dužne prilagoditi listu svojih poslovnih procesa iz oblasti općih i finansijskih poslova ponuđenoj listi poslovnih procesa zbog standardizacije tih procesa.

(4) Institucije ne moraju u mapu poslovnih procesa svoje institucije uvrstiti sve ponuđene poslovne procese i podprocese iz oblasti općih i finansijskih poslova, ali su dužne listu utvrđenih svojih procesa iz oblasti općih i finansijskih poslova standardizirati prema ponuđenoj listi.

(5) Sve institucije su dužne u mapu poslovnih procesa u aplikaciji unijeti i svoje specifične poslovne procese. To su poslovni procesi koji proizlaze iz mandata i misije institucije.

(6) Mapu poslovnih procesa potrebno je ažurirati najmanje jednom godišnje.
 

Član 14.
(Formiranje Registra rizika)
 

(1) U okviru modula za FUK institucije su u obavezi formirati registar rizika svoje institucije u PIFC aplikaciji.

(2) Registar rizika formira se u skladu s metodologijom propisanom važećim Smjernicama za upravljanje rizicima u institucijama BiH.

(3) Preduslov za formiranje registra rizika je formirana mapa poslovnih procesa institucije.

(4) Registar rizika potrebno je ažurirati najmanje jednom godišnje.
 

Član 15.
(Godišnji izvještaj o samoprocjeni sistema FUK-a)
 

(1) U okviru modula za FUK sve institucije su dužne sačiniti godišnji izvještaj o sistemu finansijskog upravljanja i kontrole - izvještaj o samoprocjeni najkasnije do roka koji CHJ MFiT BiH utvrdi Pravilnikom o izvještavanju o sistemu finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH.

(2) Godišnji izvještaj o sistemu finansijskog upravljanja i kontrole popunjava se u skladu s Uputstvom za popunjavanje upitnika za samoprocjenu sistema finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH.
 

Član 16.
(Ključni indikatori performansi)
 

Funkcionalnost Modula FUK koja se odnosi na Ključne indikatore performansi popunjavaju ovlaštene osobe zaposlene u javnim preduzećima BiH u skladu s instrukcijama propisanim od strane CHJ MFiT BiH.
 

Član 17.
(Treninzi - FUK)
 

Modul FUK sadrži funkcionalnost Treninzi - FUK.

(1) U funkcionalnosti Treninzi - FUK evidentiraju se planirani treninzi, obuke i konferencije u organizaciji CHJ MFiT BiH, kao i vrijeme njihovog održavanja.

(2) U okviru ove funkcionalnosti institucije BiH vrše prijave polaznika za treninge, obuke i konferencije.

(3) U ovom dijelu se vodi evidencija o prisustvu obukama, treninzima i konferencijama.
 

Odjeljak B. - Modul za internu reviziju

 

Član 18.
(Modul za internu reviziju)
 

Modul za internu reviziju je sastavni dio PIFC aplikacije koji omogućava efikasno upravljanje procesom interne revizije i izvještavanje o aktivnostima interne revizije, uz primjenu informatičkih i kompjuterskih alata za čuvanje i obradu podataka.
 

Član 19.
(Pristup Modulu za internu reviziju)
 

(1) Pristup Modulu za internu reviziju imaju rukovodioci jedinica za internu reviziju i interni revizori koji vrše funkciju interne revizije u organizacijama iz člana 2. stav (2) Zakona o internoj reviziji institucija Bosne i Hercegovine, a koje su obavezne uspostaviti internu reviziju na način propisan Odlukom o kriterijima za uspostavljanje jedinica interne revizije u institucijama Bosne i Hercegovine.

(2) Osobe iz prethodnog stava imaju pristup podacima u Modulu za internu reviziju isključivo i samo za institucije za koje je jedinica interne revizije nadležna da pruža usluge interne revizije, u skladu s Odlukom o kriterijima za uspostavljanje jedinica interne revizije u institucijama Bosne i Hercegovine.

(3) Rukovodilac institucije, u kojoj je uspostavljena jedinica interne revizije, obavezan je blagovremeno obavijestiti CHJ MFiT BiH o svim promjenama koje je potrebno izvršiti u pogledu dodjeljivanja ili oduzimanja ovlaštenja osoblju interne revizije za pristup PIFC aplikaciji u dijelu koji se odnosi na internu reviziju.

(4) Rukovodilac institucije i rukovodilac jedinice interne revizije su obavezni omogućiti revizorima Ureda za reviziju institucija BiH da, prilikom obavljanja njihovih dužnosti i provođenja nadležnosti definisanih relevantnim propisima, imaju pristup podacima u Modulu za internu reviziju, kako je to definisano odredbama Zakona o internoj reviziji institucija BiH, Povelje interne revizije, INTOSAI smjernica i drugih relevantnih propisa koji uređuju oblast saradnje interne revizije i Ureda za reviziju institucija BiH.

(5) Zaposleni u CHJ MFiT BiH koji rade na poslovima uspostavljanja i razvoja sistema i vršenja funkcije interne revizije u institucijama BiH imaju, u svrhu izrade godišnjih konsolidiranih izvještaja interne revizije i ispunjavanja propisanih obaveza iz oblasti pregleda kvaliteta, uvid u podatke o planiranim aktivnostima jedinica interne revizije, statusu realizacije revizorskih angažmana i preporuka interne revizije, koje je osoblje interne revizije unijelo u Modul za internu reviziju.
 

Član 20.
(Ovlaštenje za korištenje Modula za internu reviziju)
 

(1) Korištenje Modula za internu reviziju omogućava se dodjeljivanjem odgovarajuće korisničke uloge koje su utvrđene za ovaj Modul, na način kako je to primjenjivo u institucijama BiH, a prema ovlaštenjima i odgovornostima definisanim odgovarajućim odredbama Zakona o internoj reviziji institucija BiH i podzakonskim aktima, i to:

a) Predsjedavajući odbora za reviziju,

b) Član odbora za reviziju,

c) Rukovodilac jedinice interne revizije,

d) Interni revizor,

e) Direktor CHJ i

f) CHJ interna revizija.

(2) Administrator PIFC aplikacije će, istovremeno s dodjeljivanjem pristupnih podataka u skladu s odredbama ovog Pravilnika, dodijeliti i pripadajuću korisničku ulogu svakom od korisnika aplikacije, koja mora biti usklađena s podacima o zaposlenju/postavljenju na pozicije iz prethodnog stava, poslovima koje obavlja u okviru vršenja funkcije interne revizije u institucijama BiH.

(3) U jedinici interne revizije u kojoj nije popunjena pozicija rukovodioca jedinice interne revizije ili u jedinici u kojoj osim rukovodioca nema postavljenog nijednog internog revizora, direktor CHJ MFiT BiH će donijeti akt o privremenom dodjeljivanju uloge u Modulu za internu reviziju za poziciju koja nije popunjena zaposlenom iz te jedinice interne revizije s najdužim radnim stažom na poslovima interne revizije u institucijama BiH.

(4) Administrator PIFC aplikacije obavezan je, po prijemu obavještenja o aktu direktora CHJ MFiT BiH iz prethodnog stava, dodijeliti korisničko ovlaštenje navedeno u predmetnom aktu kako bi se omogućilo nesmetano korištenje Modula za internu reviziju u PIFC aplikaciji u svim organizacijama iz člana 2. stav (2) Zakona o internoj reviziji institucija Bosne i Hercegovine.

(5) Akt iz stava (3) prestaje da važi danom zaprimanja obavještenja u CHJ MFiT BiH o popunjavanju pozicije u jedinici interne revizije, na koju se predmetni akt odnosi.

(6) U skladu s prethodnim stavom, administrator PIFC aplikacije obavezan je, po prijemu obavještenja o popunjavanju upražnjene pozicije u jedinici interne revizije, izvršiti odgovarajuće izmjene u nalozima i ulogama koji su dodijeljeni u Modulu za internu reviziju na osnovu akta direktora CHJ MFiT BiH iz stava (3) ovog člana.
 

Član 21.
(Obaveze korisnika Modula za internu reviziju)
 

(1) Rukovodioci jedinica interne revizije i interni revizori u institucijama BiH obavezni su, u skladu s dodijeljenim ovlaštenjima, evidentirati u Modulu za internu reviziju sve procedure i aktivnosti interne revizije definisane Zakonom o internoj reviziji institucija BiH i drugim relevantnim propisima koje su sadržane u Modulu što, između ostalog, podrazumijeva sljedeće:

- sačinjavanje strateških (trogodišnjih) i godišnjih planova interne revizije na osnovu procjene rizika, uključujući i izradu konsolidiranih planova,

- izradu planskih dokumenata neophodnih za provođenje revizorskih angažmana,

- evidentiranje izvršenog testiranja, ispitivanja i ocjene podataka i informacija koje su predmet revizije,

- izvještavanje o rezultatima provedenih revizija i davanje preporuka da bi se poboljšalo poslovanje,

- pregled praćenja i izvršavanja preporuka interne revizije,

- periodično izvještavanje rukovodstva institucije i CHJ MFiT BiH o aktivnostima interne revizije,

- evidentiranje kontinuirane profesionalne edukacije internih revizora i

- evidentiranje svih aktivnosti u vezi s kontrolom kvaliteta rada interne revizije,

- čuvanje dokumentacije koja se odnosi na vršenje funkcije interne revizije u pripadajućim folderima u Aplikaciji.

(2) Odredbe ovog Pravilnika koje se odnose na obavezu evidentiranja provedenih aktivnosti i čuvanja dokumentacije u PIFC aplikaciji, u dijelu koji se odnosi na vršenje funkcije interne revizije, ni na koji način ne utiču na obavezu evidentiranja i čuvanja fizičke dokumentacije i istu su i dalje obavezni poštovati i primjenjivati rukovodioci jedinica interne revizije i interni revizori u institucijama BiH, kako je to predviđeno Zakonom o internoj reviziji u institucijama BiH i drugim relevantnim propisima kojima se uređuje način i postupak vođenja i čuvanja dokumentacije u institucijama BiH.

(3) Osobe iz stava (1) ovog člana u svom radu mogu koristiti i druge informatičke i kompjuterske alate i programe kao dopunsko i pomoćno sredstvo za izvršavanje aktivnosti interne revizije, ako smatraju da su ona korisna.
 

Član 22.
(Povjerljivost podataka za interne revizore)
 

(1) Obaveza čuvanja informacija i podataka do kojih dođu rukovodioci jedinica interne revizije i interni revizori u svom radu, a koja je definisana propisima iz oblasti interne revizije u institucijama BiH, odnosi se i na rad u Modulu za internu reviziju.

(2) Svi korisnici Modula za internu reviziju obavezni su, u skladu s odredbama Zakona o internoj reviziji institucija BiH, Poveljom interne revizije u institucijama BiH, Etičkim kodeksom za interne revizore u institucijama BiH i drugim relevantnim propisima, poštovati vrijednost i vlasništvo informacija do kojih dođu tokom korištenja Aplikacije i smiju ih objelodanjivati i dijeliti isključivo u svrhe i na način definisan navedenim propisima.
 

Odjeljak C. - MODUL Izvještavanje

 

Član 23.
(Funkcionalnosti Modula Izvještavanje)
 

Modul Izvještavanje sadrži sljedeće funkcionalnosti:

(1) Pentaho izvještavanje,

(2) Spisak korisnika,

(3) Procjena kvaliteta FUK,

(4) Praćenje realizacije preporuka i akcionog plana,

(5) Godišnji izvještaj interne revizije i procjena kvaliteta i

(6) Periodično samoocjenjivanje JIR.
 

Član 24.
(Funkcionalnost Pentaho)
 

(1) Pentaho izvještavanje je dodatak PIFC aplikaciji koji predstavlja poslovnu inteligenciju aplikacije.

(2) Koristi se za obradu i grupisanje podataka prema različitim parametrima u svrhu izvještavanja.

(3) Pentaho omogućava obradu podataka iz obrasca godišnjeg izvještaja o sistemu finansijskog upravljanja i kontrole, registra rizika, kao i podataka o izvršenim revizijama i ostalim aktivnostima jedinica interne revizije u institucijama BiH, na godišnjem nivou.

(4) Pristup za Pentaho imaju zaposleni u CHJ MFiT BiH kojima je dodijeljeno ovlaštenje FMC CHU i CHJ interna revizija, kao i koordinatori za finansijsko upravljanje i kontrolu u institucijama BiH.
 

Član 25.
(Funkcionalnost Spisak korisnika)
 

(1) Funkcionalnost Spisak korisnika odnosi se na spisak institucija BiH i spisak osoba kojima su dodijeljeni pristupni podaci za PIFC aplikaciju.

(2) Spisak osoba koje imaju pristupne podatke za PIFC aplikaciju sadrži i ovlaštenja koja su im dodijeljena.

(3) Pristup ovoj funkcionalnosti aplikacije imaju osobe s ovlaštenjem FMC CHU i CHJ interna revizija.
 

Član 26.
(Funkcionalnost Procjena kvaliteta FUK-a)
 

(1) Procjena kvaliteta FUK-a vrši se u skladu s Pravilnikom za procjenu kvaliteta sistema FUK-a.

(2) Pristup ovoj funkcionalnosti aplikacije imaju zaposleni u CHJ MFiT BiH kojima je dodijeljeno ovlaštenje FMC CHU i koji će u skladu s delegiranim ovlaštenjima vršiti procjenu kvaliteta FUK-a.
 

Član 27.
(Praćenje realizacije preporuka)
 

(1) Funkcija "Praćenje realizacije preporuka" daje pregled preporuka iz izvještaja interne revizije i aktivnosti poduzetih na njihovoj realizaciji, na osnovu podataka evidentiranih u Modulu za internu reviziju.

(2) Funkcionalnost iz prethodnog stava omogućuje izvještavanje rukovodstva institucije o statusu realizacije preporuka interne revizije na godišnjem nivou.

(3) Pristup ovoj funkciji ima osoblje interne revizije kojem su dodijeljena ovlaštenja za obavljanje poslova rukovodioca jedinice interne revizije ili internog revizora.

(4) Osobe iz prethodnog stava imaju pristup isključivo i samo podacima u vezi s realizacijom preporuka iz revizorskih izvještaja u institucijama za koje je jedinica interne revizije nadležna pružati usluge interne revizije.
 

Član 28.
(Godišnji izvještaj interne revizije i procjena kvaliteta)
 

(1) Unos podataka u okviru fukcije "Godišnji izvještaj interne revizije i procjena kvaliteta" vrši osoblje interne revizije s ulogom "rukovodilac jedinice interne revizije", na način kako je to definirano Korisničkim uputstvom i instrukcijama CHJ MFiT BiH.

(2) Sadržaj obrasca "Godišnji izvještaj interne revizije i procjena kvaliteta" u PIFC aplikaciji, kao i rokove za izradu ovog izvještaja, definira CHJ MFiT BiH u okviru pripreme za izradu redovnog godišnjeg konsolidiranog izvještaja, u skladu sa svojom zakonskom obavezom.

(3) Zaposlenim u CHJ MFiT BiH, kojima je dodijeljena uloga CHJ interna revizija, omogućen je pristup ovoj funkciji i mogu preuzeti izvještaje koje su sačinile osobe iz stava 1. ovog člana za potrebe analize, kontrole kvaliteta i izrade godišnjeg konsolidiranog izvještaja interne revizije.
 

Član 29.
(Periodično samoocjenjivanje JIR)
 

(1) Rukovodilac jedinice interne revizije vrši unos podataka u okviru funkcije "Periodično samoocjenjivanje JIR", na način kako je to definirano Korisničkim uputstvom i u skladu s propisima koji regulišu ovu oblast.

(2) Sadržaj i strukturu pitanja za "Periodično samoocjenjivanje" definira CHJ MFiT BiH u Modulu administracija, u skladu s relevantnim propisima, standardima interne revizije i primjerima dobre prakse.

(3) Zaposleni u CHJ MFiT BiH kojima je dodijeljena uloga CHJ interna revizija, na osnovu pripadajućih ovlaštenja za ovu ulogu, a u svrhu ispunjavanja propisanih dužnosti i obaveza, mogu pristupiti ovoj funkciji, pregledati i preuzeti izvještaje koje su sačinile osobe iz stava 1. ovog člana.
 

Odjeljak D. - MODUL Administracija

 

Član 30.
(Funkcionalnosti Modula Administracija)
 

Modul Administracija sadrži sljedeće funkcionalnosti:

- FUK,

- Interna revizija,

- Kategorije Institucija,

- Registar Institucija,

- Kategorije dokumenata i

- Keycloak administracija.
 

Član 31.
(Funkcionalnosti Modula Administracija koje se odnose na FUK)
 

Dio modula koji se odnosi na FUK sadrži sljedeće funkcionalnosti:

- Kategorije rizika,

- Odgovori na rizik,

- Segmenti cilja izloženi riziku,

- Funkcionalne kategorije,

- Organizacione jedinice,

- Pitanja za godišnji izvještaj,

- Upitnik za izvještaj o kontroli kvaliteta,

- Vrste FUK treninga.
 

Član 32.
(Ovlaštenja za pristupa funkcionalnostima za FUK Modul za Administraciju)
 

(1) Pristup svim funkcionalnostima imaju osobe iz CHJ MFiT BIH kojima je dodijeljeno ovlaštenje FMC CHU.

(2) Osobe koje imaju ovlaštenje FMC CHU mogu mijenjati podatke u okviru ovih funkcionalnosti na osnovu odluke CHJ MFiT BIH ili na osnovu zahtjeva institucija BIH.

(3) Pristup funkcionalnosti - Organizacione jedinice imaju zaposleni u institucijama BiH kojima je dodijeljeno ovlaštenje koordinatora za FUK.

(4) Koordinatori za FUK su dužni u funkcionalnosti - Organizacione jedinice unijeti organizacione jedinice svoje institucije i dodijeliti im odgovarajuću šifru.
 

Član 33.
(Funkcionalnosti Modula administracija koje se odnose na internu reviziju)
 

(1) Modul administracija u dijelu koji se odnosi na internu reviziju koristi se za unos određenih kategorija i vrsta podataka, uključujući i pitanja za upitnike, koji su neophodni za potpunu primjenu svih funkcija u Modulu za internu reviziju i Modulu za izvještavanje.

(2) U ovom dijelu Modula administracija unose se sljedeće vrste podataka:

- vrste revizorskih usluga,

- zadaci koji ne proizlaze iz registra rizika,

- ključni pokazatelji uspješnosti,

- pitanja za upitnik godišnjeg izvještaja i procjenu kvaliteta,

- revizorsko mišljenje,

- registar obrazaca,

- informacije o instituciji - upitnik,

- upitnik o zadovoljstvu revidirane institucije,

- vrste IR treninga i

- upitnik za periodično samoocjenjivanje JIR.

(3) Unos podataka iz prethodnog stava i njihovu izmjenu vrši osoblje CHJ MFiT BiH s ovlaštenjem CHJ interna revizija, po pribavljenoj saglasnosti direktora CHJ MFiT BiH.
 

Član 34.
(Ostale funkcionalnosti Modula za administraciju)
 

(1) Institucije se prema kategoriji Institucija u PIFC aplikaciji klasifikuju kao:

- Budžetski korisnik,

- Vanbudžetski fond,

- Javno preduzeće i

- Javna ustanova.

(2) Registar Institucija sadrži spisak institucija Bosne i Hercegovine prema funkcionalnoj lasifikaciji, organizacijskoj klasifikaciji, nazivu institucije i administrativnom nivou.

(3) Pristup podacima iz prethodna dva stava imaju zaposleni u CHJ MFiT BiH kojima je dodijeljeno ovlaštenje FMC CHU.

(4) Kategorije dokumenata je funkcionalnost koja omogućava razvrstavanje uploadovanih (učitanih) dokumenata prema odgovarajućoj kategorizaciji, koju unose zaposleni u CHJ MFiT BiH s dodijeljenim ovlaštenjima FMC CHU i CHJ interna revizija.

(5) Keycloak administracija je funkcionalnost putem koje administrator za PIFC aplikaciju dodjeljuje pristupne podatke ovlaštenim osobama za PIFC aplikaciju.
 

III - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

 

Član 35.
(Dostupnost PIFC aplikacije)
 

(1) Sva ovlaštenja koja je administrator PIFC aplikacije dodijelio korisnicima u fazi testiranja aplikacije moći će se koristiti prelaskom na produkcionu fazu ako nije došlo do izmjene delegiranih ovlaštenja za rad na aplikaciji u institucijama BiH.

(2) U slučajevima predviđenim stavom (1) ovog člana, institucije su dužne pisanim putem obavijestitii CHJ MFiT BIH o nastalim promjenama.

(3) Administrator PIFC aplikacije obavezan je, po zaprimanju obavještenja o prestanku radnog odnosa zaposlenog kojem su dodijeljeni pristupni podaci za PIFC alikaciju ili o prestanku rada na poslovima na koje se primjenjuje ovaj Pravilnik, izbrisati pripadajući nalog i ukinuti dodijeljena ovlaštenja i pristupne podatke za korištenje PIFC aplikacije.

(4) Svi podaci u vezi s korištenjem Modula za FUK koje su institucije BiH unijele u testnoj fazi korištenja dostupni su za korištenje na produkcijskoj verziji PIFC aplikacije.

(5) Rukovodioci interne revizije i interni revizori obavezni su unijeti sve podatke u vezi s vršenjem funkcije interne revizije korištenjem Modula za intrenu reviziju počev od 01.01.2022. godine.
 

Član 36.
(Dostupnost Pravilnika)
 

Pravilnik o korištenju PIFC aplikacije za praćenje i upravljanje finansijskim upravljanjem i kontrolom i internom revizijom u institucijama Bosne i Hercegovine dostupan je, na službenim jezicima u institucijama Bosne i Hercegovine, na web stranici Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora BiH https://chj.mft.gov.ba (u rubrici Registar propisa za PIFC), odnosno na web stranici Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine (www.mft.gov.ba) u dijelu koji se odnosi na Centralnu harmonizacijsku jedinicu.
 

Član 37.
(Stupanje na snagu)
 

(1) Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".
 

Broj 01-1-02-4-99-1/22
04. aprila 2022. godine
Sarajevo


Direktor
Centralne harmonizacijske jedinice
Ministarstva finansija i trezora BiH
Ranko Šakota, s. r.

PRIKAŽI VIŠE TEKSTA

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.