Uredba o postupku dodjele podsticaja za direktna ulaganja

13.04.2021. 09:00 / Izvor: Službeni glasnik Republike Srpske
Uredba o postupku dodjele podsticaja za direktna ulaganja

uredba o postupku dodjele podsticaja za direktna ulaganja

 

Službeni glasnik Republike Srpske - Broj 32, 13.4.2021.

 

Na osnovu člana 17. stav 13. Zakona o podsticajima u privredi Republike Srpske (“Službeni glasnik Republike Srpske”, br. 52/19 i 78/20) i člana 43. stav 2. Zakona o Vladi Republike Srpske (“Službeni glasnik Republike Srpske”, broj 118/08), Vlada Republike Srpske, na 116. sjednici, odr- žanoj8.4.2021.godine, donosi

 

UREDBU
O POSTUPKU DODJELE PODSTICAJA ZA DIREKTNA ULAGANjA

GLAVA I OSNOVNE ODREDBE

Član 1.
Ovom uredbom uređuju se predmeti projekata za direkt- na ulaganja, isprave za dokazivanje ispunjenosti uslova za ostvarivanje prava na podsticaj, kriterijumi za ocjenjivanje prijava i druga pitanja od značaja za postupak dodjele podsticaja za direktna ulaganja.

Član 2.
Cilj dodjele podsticaja za direktna ulaganja (u daljem tekstu: podsticaj) jeste davanje podrške realizaciji proje- kata privrednih subjekata u svrhu:
1) primjene nove tehnologije i unapređenja tehnoloških procesa proizvodnje,
2) poboljšanja konkurentnosti proizvođača,
3) podrške zapošljavanju,
4) podrške privrednim subjektima u otežanim uslovima poslovanja koji su izazvani virusom korona,
5) podsticanja ravnomjernog regionalnog razvoja.

Član 3.
(1) Podsticaji obuhvataju državnu pomoć male vrijed- nosti (de minimis), u skladu sa rješenjima propisa kojima se uređuje državna pomoć.
(2) Ukupna visina državne pomoći male vrijednosti koja se može dodijeliti jednom privrednom subjektu iznosi najviše do 390.000 KM za period od tri fiskalne godine.
(3) Postupak dodjele podsticaja sprovodi se u skladu sa pravilima utvrđenim u propisima kojima se uređuje dr- žavna pomoć.
4) Podsticaji se dodjeljuju iz budžeta Republike Srp- ske, a sufinansirani su i od Svjetske banke – Međunarodne banke za obnovu i razvoj, kao komponenta 2 Projekta za opo- ravak i podršku privrednim subjektima, s ciljem podrške privrednim subjektima u otežanim uslovima poslovanja koji su izazvani virusom korona.

Član 4.
(1) Namjena dodjele podsticaja za određenu fiskalnu godinu utvrđuje se prema kriterijumima novčanih ulaganja i zapošljavanja iz Zakona o podsticajima u privredi Repu- blike Srpske (u daljem tekstu: Zakon).
(2) Prema namjeni dodjele podsticaja Ministarstvo privrede i preduzetništva (u daljem tekstu: Mi- nistarstvo) putem plana utroška sredstava ili plana korišćenja, a uz saglasnost Vlade Republike Srpske (u daljem tekstu: Vlada), može utvrditi ciljne grupe koje se podstiču u određenoj fiskalnoj godini.
(3) Ciljne grupe iz stava 2. ovog člana mogu se utvrđi- vati prema kriterijumima: djelatnost privrednih subje- kata, vrsta proizvoda, oblik organizacije i veličina privrednih subjekata, broj zaposlenih radnika, dužina obavljanja djelatnosti, finansijski rezultati poslovanja, predmet projekta, stepen završenosti projekta i drugo.

GLAVA II
PROJEKAT ZA OSTVARIVANjE PRAVA NA PODSTICAJ
Član 5.
(1) Pravo na podsticaj ostvaruje se po osnovu projekta, a predmet projekta može se odnositi na sljedeće:
1) nabavku savremenih tehnologija i opreme koja se od- nosi na uvođenje nove ili značajno poboljšanje postojeće tehnologije ili nabavku nove ili korišćene opreme koja nije starija od 12 godina,
2) razvoj i inovaciju koja podrazumijeva razvoj novih ili značajno poboljšanje postojećih proizvoda, materija- la i proizvodnih procesa.
(2) Izuzetno od stava 1. ovog člana, pravo na podsti- caj može se ostvariti i po osnovu jedne faze projekta koja predstavlja zaokruženu tehničko-tehnološku cje- linu, s tim da ispunjava sve uslove koji su propisani za projekat.
(3) Predmet podsticaja ne mogu biti djelatnosti i aktivnosti koje su navedene u Prilogu 1. ove uredbe, koji čini njen sastavni dio.

Član 6.
(1) Projekat za ostvarivanje prava na podsticaj obu- hvata aktivnosti koje su počele u toku kalendarske godi- ne u kojoj se raspisuje javni poziv za dodjelu podsticaja (u daljem tekstu: javni poziv) i okončavaju se najkasnije u roku od šest mjeseci od zaključivanja ugovora o dodjeli podsticaja.
(2) Prema stepenu realizacije projekat može biti:
1) projekat u toku realizacije, koji podrazumijeva da su projektne aktivnosti počele, ali nisu završene do dana podnošenja prijave na javni poziv,
2) novi projekat, koji podrazumijeva da projektne ak- tivnosti nisu počele do dana podnošenja prijave na javni poziv.

Član 7.
(1) Podsticajima se sufinansira dio opravdanih ula- ganja koja privredni subjekt ima na realizaciji projekta.
(2) Opravdana ulaganja predstavljaju investiciju pri- vrednog subjekta koja se može prepoznati i prihvatiti da je učinjena s ciljem realizacije aktivnosti iz projekta isključivo tokom njegovog trajanja.
(3) Za projekte u 2021. godini, osim opravdanih ula- ganja, utvrđuju se i prihvatljiva plaćanja koja podrazumije- vaju aktivnosti koje je privredni subjekt realizovao od 8. februara 2021. godine, kao dana kada je zaključen Sporazum sa Svjetskom bankom.

Član 8.
(1) Kao opravdana ulaganja na realizaciji projekta pri- vrednom subjektu ne priznaju se sljedeće:
1) nabavke učinjene prije i poslije vremenskog trajanja projekta,
2) nabavka osnovnog sredstva koje je kupljeno od fizič- kog lica,
3) plate i druge naknade zaposlenih,
4) nabavka osnovnog sredstva od privrednog subjekta koji u osnovnom kapitalu podnosioca prijave ima učešće veće od 25%,
5) nabavka osnovnog sredstva od privrednog subjekta čiji je vlasnik istovremeno vlasnik i podnosioca prijave,
6) nabavka osnovnog sredstva od privrednog subjekta u kojem podnosilac prijave ima učešće u osnovnom kapitalu veće od 25%,
7) nabavka transportnih sredstava (kamioni, traktori, prikolice, viljuškari i drugo), izuzev transportno-mani- pulativnih sredstava koja su direktno uključena u proces proizvodnje (proizvodni transporteri),
8) porez na dodatu vrijednost i sve ostale takse i nak- nade utvrđene propisima,
9) troškovi koji su u vezi sa nabavkom osnovnog sred- stva, kao što su: carinski i administrativni troškovi, troškovi transporta, špedicije, skladištenja i manipu- lacije, obuke i drugo,
10) troškovi koji su u vezi sa odobravanjem i spro- vođenjem bankarskog kredita, odnosno finansijskog li- zinga, kao što su troškovi: obrade zahtjeva, kamate, osi- guranja pokretnih i nepokretnih stvari, kursnih razlika i slično,
11) zajmovi i rate za otplatu kredita, kao i za repro- gram kredita,
12) plate i druge naknade za zaposlene, osim kod veli- kih investicionih projekata,
13) ulaganja koja se odnose na održavanje opreme i po- slovnog prostora, kao i na troškove zakupa poslovnog pro- stora i troškove zakupa opreme,
14) plaćanja u gotovom novcu,
15) ulaganja iskazana na pojedinačnim računima vrijed- nosti manje od 1.000 KM,
16) računi uz koje nisu priloženi pripadajući dokazi o plaćanju,
17) ostali troškovi koji nisu u skladu sa namjenom projekta koji je prijavljen na javni poziv.
(2) Vlasnikom iz stava 1. tačka 5) ovog člana smatra se fizičko lice koje ima učešće u kapitalu od najmanje 40% kod podnosioca prijave i privrednog subjekta od kojeg se nabavlja osnovno sredstvo.

Član 9.
(1) Projekat koji se dostavlja za ostvarivanje prava na podsticaj obavezno ispunjava uslove i zahtjeve iz ove ured- be.
(2) Privredni subjekt na javni poziv može dostaviti samo jedan projekat.
(3) Lice ovlašćeno za zastupanje privrednog subjekta potpisuje i pečatom ovjerava svaku stranu projekta.
(4) Obavezne elemente i strukturu koje projekat sadr- žava privredni subjekt sačinjava prema Okvirnoj meto- dologiji izrade projekta, koja se nalazi u Prilogu 2. ove uredbe i čini njen sastavni dio.
(5) Privredni subjekt dostavlja projekat u pisanom obliku i elektronskoj formi na kompakt-disku (CD) ili drugom prenosiocu digitalnih podataka.
(6) Pored izrade projekta, privredni subjekt obavezan je ispuniti, potpisati i pečatom ovjeriti i obrazac za procjenu ekološkog i socijalnog rizika, koji se nalazi u Prilogu 3. ove uredbe i čini njen sastavni dio.
(7) Na osnovu obrasca iz stava 6. ovog člana, procjenu ekološkog i socijalnog rizika poslovanja privrednog su- bjekta obavlja lice koje angažuje Svjetska banka.

Član 10.
(1) Privredni subjekt koji se na javni poziv prijavljuje sa projektom u toku realizacije uz projekat dostavlja i do- kaze o realizaciji projektnih aktivnosti:
1) kopije ugovora o nabavci proizvoda ili usluga ako su zaključeni sa dobavljačima,
2) kopije računa sa pripadajućim bankovnim izvodima koji se odnose na ulaganja po projektu.
(2) Izuzetno od stava 1. ovog člana, u slučaju nabavke putem lizinga, odgođenog plaćanja i slično, dostavljaju se odgovarajući ugovori i anuitetni planovi kojima se uređuje plaćanje, eventualni dokazi o plaćanju, kao i doka- zi o fizičkoj realizaciji projekta:
1. za nabavku tehnologije ili opreme iz inostranstva potrebno je dostaviti kopiju uvozne carinske deklaracije,
2. za nabavku tehnologije ili opreme na domaćem trži- štu potrebno je dostaviti kopiju otpremnice od dobavlja- ča.
(3) U slučaju da je plaćanje sa dobavljačem iz Republike Srpske, odnosno BiH izvršeno putem ugovora o kompenza- ciji ili cesiji, uz ugovor se obavezno dostavlja bankovni izvod da je kompenzacija ili cesija sprovedena preko žiro računa.
(4) Ako se kao dokaz iz stava 1. tačka 2) ovog člana do- stavlja račun iz inostranstva, uz njega se, pored bankovnog izvoda, dostavlja i pripadajuća carinska deklaracija.
(5) U slučaju da je plaćanje sa dobavljačem iz inostran- stva izvršeno putem ugovora o kompenzaciji, uz ugovor se obavezno dostavlja rješenje Ministarstva finansija kao dokaz da je kompenzacija sprovedena.
(6) Privredni subjekt obavezan je da uz dokaze iz st. od 1. do 5. ovog člana dostavi i njihovu specifikaciju.
(7) Specifikacija dokaza o realizaciji projektnih ak- tivnosti dostavlja se na obrascu koji se nalazi u Prilogu 4. ove uredbe i čini njen sastavni dio.
(8) Dokazi o realizaciji projektnih aktivnosti obave- zno se dostavljaju u skladu sa njihovim redoslijedom nave- denim u specifikaciji iz stava 7. ovog člana.
(9) Ako se na javni poziv prijavljuje sa novim projek- tom, privredni subjekt uz prijavu na javni poziv dosta- vlja predugovor ili ugovor o nabavci proizvoda ili usluga ili račun ili predračun koji je potpisao doba- vljač.

GLAVA III
USLOVI ZA OSTVARIVANjE PRAVA NA PODSTICAJ
Član 11.
(1) Privredni subjekti mogu biti korisnici podsti- caja ako ispunjavaju opšte uslove propisane Zakonom i po- sebne uslove utvrđene u ovoj uredbi.
(2) Opšti uslov koji se odnosi na stanje poreskih oba- veza podrazumijeva da privredni subjekt nema dospjelih a neizmirenih poreskih obaveza po osnovu direktnih i in- direktnih poreza na dan raspisivanja javnog poziva.
(3) Posebni uslovi su:
1) da je projekat izrađen u skladu sa čl. od 5. do 10. ove uredbe i da je njegova minimalna vrijednost 50.000 KM,
2) da privredni subjekt zapošljava najmanje pet radni- ka na dan raspisivanja javnog poziva,
3) da je privredni subjekt registrovan najkasnije godi- nu dana prije dana raspisivanja javnog poziva.
(4) Opšti uslov koji se odnosi na stanje poreskih oba- veza, osim podnosioca prijave, obavezno je da ispunjava i privredno društvo sa sjedištem u Republici Srpskoj koje ima preko 50% učešća u kapitalu podnosioca prijave.
(5) Pored uslova iz st. od 1. do 4. ovog člana, privredni subjekt iz oblasti prerade drveta obavezan je da ispuni i dodatni uslov, u smislu da je proizvođač finalnih ili polufinalnih proizvoda.

Član 12.
(1) Ispunjenost određenih uslova privredni subjekt dokazuje:
1) izvodom o upisu u registar poslovnih subjekata ili registar preduzetnika, koji nije stariji od 30 dana od dana podnošenja prijave na javni poziv,
2) aktom nadležnog okružnog privrednog suda da nije podnesen prijedlog za otvaranje stečajnog ili likvidacio- nog postupka, koji nije stariji od 30 dana od dana podno- šenja prijave na javni poziv,
3) izjavom odgovornog lica da projekat sa kojim uče- stvuje u postupku dodjele podsticaja nije već podržan iz budžeta Republike Srpske i jedinice lokalne samo- uprave,
4) projektom za ostvarivanje prava na podsticaj sa pra- tećom dokumentacijom u skladu sa čl. 9. i 10. ove uredbe.
(2) Akt iz stava 1. tačka 2) ovog člana dostavljaju samo privredna društva.
(3) Dokumenti iz stava 1. t. od 1) do 4) ovog člana dosta- vljaju se u originalu ili kopijama ovjerenim od nadležnog organa jedinice lokalne samouprave ili notara.
(4) Ministarstvo po službenoj dužnosti pribavlja dokaze, odnosno provjerava ispunjenost sljedećih uslo- va:
1) pretežnu djelatnost privrednog subjekta,
2) stanje direktnih i indirektnih poreskih obaveza,
3) vođenje sudskog postupka za povrat dodijeljenih pod- sticaja,
4) zabranu korišćenja podsticaja, 5) vrijeme registracije,
6) broj zaposlenih radnika.
(5) Osim provjera iz stava 4. ovog člana, Ministarstvo može pribaviti podatke od inspekcijskih i drugih nadle- žnih organa, odnosno zatražiti od privrednog subjekta pojašnjenja, izjave i druge dokumente od značaja za rješavanje po prijavi.

GLAVA IV
POSTUPAK DODJELE PODSTICAJA
1. Pokretanje postupka
Član 13.
Postupak dodjele podsticaja počinje raspisivanjem javnog poziva.

Član 14.
(1) Privredni subjekt podnosi prijavu na javni poziv na propisanom obrascu.
(2) Sastavni dio obrasca prijave je i izvod iz projekta.
(3) Obrazac prijave za učešće na javnom pozivu nalazi se u Prilogu 5. ove uredbe i čini njen sastavni dio.
(4) Podnošenjem prijave na javni poziv privredni subjekt saglasan je sa:
1) javnim objavljivanjem njegovog poslovnog imena i iznosa podsticaja za dodjelu,
2) načinom kontrole ispunjavanja obaveza iz ugovora o dodjeli podsticaja,
3) provjerom podataka o ispunjenosti uslova po slu- žbenoj dužnosti u skladu sa članom 12. stav 4. ove uredbe.

Član 15.
(1) Uz prijavu na javni poziv privredni subjekt obave- zno prilaže i dokumente iz člana 12. stav 1. ove uredbe, kao i obrazac za procjenu ekološkog i socijalnog rizika iz člana 9. stav 6. ove uredbe.
(2) Pored dokumenata iz člana 12. stav 1. ove uredbe, privredni subjekt dostavlja i bilans stanja i uspjeha za godinu koja prethodi godini raspisivanja javnog poziva, odnosno godišnje poreske prijave za porez na dohodak sa prilozima obrazaca 1004, 1005 i 1006 za preduzetnike koji ne izrađuju finansijske izvještaje.
(3) Ministarstvo po službenoj dužnosti kod Uprave za indirektno oporezivanje BiH provjerava podatke o vrijed- nosti prodaje učinaka na inostranom tržištu u godini koja prethodi godini raspisivanja javnog poziva.
(4) U slučaju da privredni subjekt ostvaruje izvoz pre- ko posrednika ili zajednički sa drugim licima, privred- ni subjekt dostavlja specifikaciju izvoza, koja se izrađuje na propisanom obrascu, koji se nalazi u Prilogu 6. ove uredbe i čini njen sastavni dio.
(5) Sastavni dio specifikacije iz stava 4. ovog člana je i izjava o vrijednosti ostvarenog izvoza preko posred- nika, koju potpisuju i ovjeravaju odgovorna lica podnosio- ca prijave na javni poziv i drugog privrednog subjekta koji učestvuje u izvozu.
(6) U toku postupka, uvidom u dokumentaciju podno- sioca prijave i posrednika može se izvršiti provjera vrijednosti ostvarenog izvoza preko posrednika.
2. Komisija za sprovođenje postupka dodjele podsticaja

Član 16.
(1) Postupak dodjele podsticaja vodi komisija za spro- vođenje ovog postupka (u daljem tekstu: komisija).
(2) Komisiju čini sedam članova, od kojih je jedan predsjednik.
(3) U komisiju se obavezno imenuje po jedan predstav- nik Privredne komore Republike Srpske i Unije udruže- nja poslodavaca Republike Srpske.
(4) Prilikom imenovanja predsjednika i članova komi- sije određuju se i njihovi zamjenici.
(5) Za svaki javni poziv imenuje se posebna komisija.

Član 17.
(1) Prilikom ocjenjivanja prijave na javni poziv član komisije ne može biti u sukobu interesa.
(2) Odsustvo sukoba interesa podrazumijeva da:
1) član komisije, odnosno njegov zamjenik i podnosilac prijave na javni poziv nisu u odnosu koji može uticati na nepristrasnost prilikom ocjenjivanja prijave,
2) povezana lica sa članovima komisije, odnosno nji- hovim zamjenicima ne učestvuju u upravljanju podnosioca prijave,
3) povezana lica sa članovima komisije, odnosno njiho- vim zamjenicima ne posjeduju više od 1% udjela, odnosno akcija kod podnosioca prijave,
4) povezana lica sa članovima komisije, odnosno njiho- vim zamjenicima nisu zaposlena ili radno angažovana kod podnosioca prijave.
(3) Pod povezanim licima, u smislu ove uredbe, sma- traju se lica koja su u:
1) krvnom srodstvu u pravoj liniji, bez obzira na ste- pen srodstva, u pobočnoj liniji do trećeg stepena srod- stva,
2) tazbinskom srodstvu zaključno sa drugim stepenom srodstva,
3) braku, kao i ona lica kod kojih je brak prestao,
4) vanbračnoj zajednici,
5) odnosu usvojioca i usvojenika ili staraoca i štiće- nika.
(4) Član komisije koji je u sukobu interesa ne može učestvovati u ocjenjivanju prijave privrednog subjekta i obavezan je, bez odgađanja, o tome obavijestiti ostale čla- nove komisije.
(5) Članovi komisije prije početka rada potpisuju izjavu kojom potvrđuju da će u slučaju sukoba interesa, bez odgađanja, o tome obavijestiti ostale članove komisije.

Član 18.
(1) Komisija je dužna da, u skladu sa uslovima i krite- rijumima iz Zakona i ove uredbe, u postupku dodjele pod- sticaja sprovede sljedeće radnje:
1) razmotri blagovremenost, potpunost i dopuštenost prijava privrednih subjekata na javni poziv,
2) provjeri ispunjenost uslova za ostvarivanje prava na podsticaj,
3) razmotri i ocijeni projekte koji su predmet prijava na javni poziv,
4) utvrdi vrijednost opravdanih ulaganja na realiza- ciji projekta, odnosno prihvatljivih plaćanja za projekte u 2021. godini,
5) ocijeni i boduje prijave privrednih subjekata prema kriterijumima iz ove uredbe,
6) utvrdi prijedlog rang-liste sa iznosima podsticaja za dodjelu,
7) sačini izvještaj o sprovođenju javnog poziva, koji se zajedno sa rang-listom, posredstvom Ministarstva, dosta- vlja Vladi na razmatranje i usvajanje.
(2) Ako je prijava nepotpuna, komisija upućuje poziv privrednom subjektu da u roku od osam dana od dana do- stavljanja poziva dopuni prijavu sa potrebnim podacima i dokumentima.
(3) Komisija može zatražiti od privrednog subjekta dodatna pojašnjenja dostavljene dokumentacije na javni poziv.
(4) Komisija se u svom radu pridržava principa objek- tivnosti, koji podrazumijeva realnu i nepristrasnu ocje- nu prijava privrednih subjekata na javni poziv.
(5) Komisija sačinjava zapisnik po svakoj prijavi pri- vrednog subjekta, koji obavezno sadrži: datum i mjesto otvaranja prijave, naziv privrednog subjekta podnosioca prijave, konstataciju u vezi sa blagovremenošću, potpuno- šću i dopuštenošću prijave, uz navođenje da li dostavlje- na prijava ispunjava uslove iz ove uredbe, i tabelu oprav- danih ulaganja, odnosno prihvatljivih plaćanja za projekte u 2021. godini.
(6) Komisija donosi odluke većinom glasova članova.
3. Odbacivanje i odbijanje prijave

Član 19.
(1) Komisija počinje rad na postupku dodjele pod- sticaja utvrđivanjem blagovremenosti, potpunosti i do- puštenosti prijava privrednih subjekata na javni poziv.
(2) Komisija predlaže ministru privrede i predu- zetništva (u daljem tekstu: ministar) donošenje rješenja o odbacivanju prijave na javni poziv ako je prijava:
1) neblagovremena, a to podrazumijeva da je dostavljena izvan roka za podnošenje,
2) nepotpuna, a to podrazumijeva da ni poslije poziva za dopunu nisu dostavljeni prijavni obrazac ili dokumen- ti čije je podnošenje obavezno prema ovoj uredbi,
3) nedopuštena, a to podrazumijeva da je prijavu pod- nijelo lice koje ne može biti korisnik podsticaja.
(3) Ministar donosi rješenje o odbacivanju prijave iz stava 2. ovog člana, koje je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor kod nadležnog suda.

Član 20.
(1) Na prijedlog komisije, ministar donosi rješenje o odbijanju prijave u slučaju da:
1) privredni subjekt ne ispunjava uslove iz ove uredbe za ostvarivanje prava na podsticaj,
2) projekat ne ispunjava uslove i zahtjeve iz ove uredbe, odnosno ne mogu se prihvatiti projektne aktivnosti ili se iz sadržaja projekta ne mogu utvrditi njegov cilj, rezul- tati, realizacija i efekti,
3) nema opravdanih ulaganja na realizaciji projekta u iznosu od najmanje 50.000 KM.
(2) Rješenje ministra o odbijanju prijave iz stava 1. ovog člana je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor kod nadležnog suda.
4. Ocjenjivanje i bodovanje prijava

Član 21.
(1) Komisija vrši ocjenu i bodovanje prijava koje su blagovremene, dopuštene, potpune i ako ispunjavaju uslo- ve iz ove uredbe.
(2) Ocjena i bodovanje prijava obavlja se prema slje- dećim kriterijumima:
1) ocjena projekta (od 0 do 35 bodova),
2) vrijednost opravdanih ulaganja projekta (od 0 do 10 bodova),
3) broj zaposlenih radnika (od 0 do 10 bodova),
4) promjena broja radnika (od 0 do 5 bodova),
5) ostvarena vrijednost poslovnog prihoda (od 0 do 10 bodova),
6) finansijske analize (od 0 do 10 bodova),
7) ostvareni prihod od prodaje učinaka na inostranom tržištu (od 0 do 10 bodova),
8) stepen razvijenosti jedinice lokalne samouprave (od 0 do 10 bodova).

Član 22.
(1) Kriterijum ocjena projekta podrazumijeva razma- tranje projekta sa stanovišta značaja investicionog ula- ganja, rezultata i efekata njegovog sprovođenja, pri čemu se boduju sljedeći parametri:
1) odnos vrijednosti opravdanih ulaganja i aktivnosti privrednog subjekta,
2) stepen realizacije projekta do momenta prijave na javni poziv,
3) značaj projekta sa aspekta doprinosa održivoj pro- izvodnji kroz korišćenje obnovljivih izvora energije, smanjenje otpada, zaštitu okoline, kao i druge aktivnosti koje doprinose održivom razvoju,
4) značaj projekta sa aspekta stvaranja novog proizvoda više vrijednosti i dodate vrijednosti postojećeg pro- izvoda,
5) značaj projekta sa aspekta novog zapošljavanja, u smislu da se njegovom realizacijom ostvaruju nova zapo- šljavanja,
6) značaj projekat sa aspekta privrednog razvoja lokal- ne zajednice,
7) ocjena poslovnog plana na bazi efekata koji se rea- lizacijom projekta postižu.
(2) Tokom ocjene projekta komisija utvrđuje vrijednost opravdanih ulaganja.
(3) Bodovanjem prema kriterijumu ocjena projekta pri- vredni subjekt može ostvariti najviše do 35 bodova.

Član 23.
(1) Kriterijum vrijednost opravdanih ulaganja pred- stavlja ulaganja subjekta koja su priznata kao aktivnost na realizaciji projekta.
(2) Bodovanjem prema kriterijumu vrijednost opravda- nih ulaganja privredni subjekt može ostvariti najviše 10 bodova, i to ukoliko je vrijednost opravdanih ulaganja projekta:
1) od 50.000 KM do 150.000 KM........................... 2 boda, 2) od 150.000,01 KM do 350.000 KM.................5 bodova, 3) od 350.000,01 KM do 500.000 KM.................7 bodova, 4) preko 500.000 KM ........................................10 bodova.

Član 24.
(1) Kriterijum broj zaposlenih radnika odnosi se na sva fizička lica koja su po osnovu radnog odnosa, u skla- du sa Zakonom o radu, zaposlena kod privrednog subjekta na neodređeno vrijeme na dan raspisivanja javnog poziva i prijavljena u Jedinstveni sistem registracije, kontrole i naplate doprinosa.
(2) Ministarstvo po službenoj dužnosti pribavlja podatak o broju zaposlenih radnika iz stava 1. ovog člana.
(3) Bodovanjem prema kriterijumu broj zaposlenih radnika privredni subjekt može ostvariti sljedeći broj bodova:
1) od pet do devet radnika ................................... 2 boda, 2) od 10 do 49 radnika .......................................5 bodova, 3) od 50 do 249 radnika .....................................7 bodova, 4) preko 250 radnika........................................10 bodova.

Član 25.
(1) Kriterijum promjena broja radnika predstavlja međusobni odnos ukupnog broja radnika na dan raspisi- vanja javnog poziva u odnosu na broj radnika na posljednji dan godine koja prethodi godini u kojoj se raspisuje javni poziv.
(2) Bodovanjem prema kriterijumu promjena broja rad- nika privredni subjekt može ostvariti sljedeći broj bo- dova:
1) povećanje broja zaposlenih od jednog
do pet radnika....................................................... 2 boda,
2) povećanje broja zaposlenih preko
pet radnika.........................................................5 bodova.
(3) Ako privredni subjekt nema povećanja broja za- poslenih, ne boduje se prema ovom kriterijumu.

Član 26.
(1) Kriterijum ostvarena vrijednost poslovnog priho- da predstavlja iznos poslovnog prihoda koji je privredni subjekt ostvario u godini koja prethodi godini u kojoj se raspisuje javni poziv.

 

PRIKAŽI VIŠE TEKSTA

PREUZMI DOKUMENT:
uredba.pdf

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.