Amila Seferović: Moj kolektiv je moja porodica, odnosno moja porodica je moj tim

14.12.2018. 14:26 / Izvor: Akta.ba
Amila Seferović: Moj kolektiv je moja porodica, odnosno moja porodica je moj tim

Vjerujem da bi mi mnogi zamjerili, bar oni iz svijeta biznisa, ali ja nemam velike ambicije.

Svaka poduzetnička priča sa sobom nosi neki teret svog vremena, tako je i ovog puta. Amila Seferović po struci magistrica bosanskog jezika i književnosti, danas direktorica i glavna i odgovorna urednica Agencije za promociju DAN i Internet portala Travnicki.INFO u razgovoru za poslovni portal Akta.ba priča kako je u vrijeme kada je RTV Travnik prestala s radom, ostala bez posla, nakon čega se kratko zadržala u jednoj školi kao profesorica. Shvatila je da u oblasti medija može najviše napraviti, a u prilog tome svakako joj je išla i činjenica da je u svojoj kući, zapravo imala redakciju. Muž, sin i kćerka, već su imali određene vještine iz oblasti programiranja, dizajna, video produkcije i fotografije.

Kada je sve to uzela u obzir shvatila je da uz njeno iskustvo, ono što je prethodnih godina radila iz ljubavi, može pretvoriti u biznis. 2002. godine pokrenuli su internet portal Babanovac.net, što je bila dobra osnova za početak, ali je trebalo ići dalje i praviti nove korake.

POSLOVNI PARTNERI

U to vijeme se pojavljuje EBRD-a za osnaživanje žena u poduzetništvu, namijenjen ženama koje žele započeti biznis.

"Dobivene upute i stečeno znanje bili su od velike pomoći za ono što je uslijedilo", prisjeća se Seferović, koja je 2014. godine pokrenula i Agenciju DAN i portal DAN.ba.

Presudnu ulogu i njen poduzetnički put odredili su i njeni prvi poslovni partneri, ali i svi oni koji su pružali podršku. Danas ponosno ističe da je postigla cilj i sada je u situaciji da svojim klijentima ponudi usluge izrade web stranica, promotivne fotografije i video materijal, snimanje dronom, te usluge vođenja društvenih mreža.

"Naš medijski prostor postaje interesantniji i za oglašavanje. Bez senzacionalizma, uspjeli smo da stvorimo, na neki način, ugled kod onih koji čitaju naše portale. Travnički.INFO ima veliki broj pratilaca, a putem naših Facebook stranica Travnik i Travnički portal, te na instagramu, svakodnevno smo u kontaktu sa čitaocima. Zapravo to i nije klasični portal, s obzirom da je većina sadržaja u video formatu. Tu je i portal DAN.ba, zamišljen kao medij koji prati širu sliku iz regiona", navodi Seferović, napominjući , kako od 2014. godine bilježe stalni rast posjeta.

Kako ocjenjujete 2018. godinu za Vaše poslovanje?

Izuzetno sam zadovoljna, puno smo radili, možda po mom prethodno izrečenom stavu i previše, baš zato i kažem ne želim da tako naporno bude i narednih godina. Ovo je godina kada nismo imali godišnji odmor, pa čak ni jedan kompletan vikend, a da tako potraje, ne bi valjalo. Rezultati su vidljivi, jer smatram kada dođete u poziciju da ne trčite po svaku cijenu za poslom nego se poslovne prilike nekako same nameću, može se već dobrim dijelom govoriti o uspjehu. Takvo iskustvo nosimo iz ove godine koja je na izmaku i veoma sam zadovoljna.

Da li je moguće uspješnu karijeru izgraditi bez konstantnog usavršavanja i stjecanja novih znanja? Kako Vi to postižete?

Ništa, ako pričamo o postojanosti, ne može uspjeti bez rada, usavršavanja i učenja. Na kraju ljudskom biću je svojstveno da veći udio u formiranju čovjeka, njegove ličnosti, utječe odgoj i učenje u odnosu na ono što dobivamo rođenjem. Jednako tako je i u poslu. Naravno, nismo ni tu isti, imamo različite predodžbe o uspješnom, ali u onom širem kontekstu bez toga nema kvalitete ni trajnost i razvoja bez ulaganja, a investiranje u znaje višestuko se vraća. Zaista sam nastojala u proteklom periodu da dođem do novih informacija, pratila radionice i sve dostupne mogućnosti za usvajanje novih znanja iz oblast neophodih za moj posao. Tamo gdje je poduzetništvo, marketing, novinarstvo, ja sam imala interese da naučim nešto novo, a da je potrebno još, nema dileme.

MARATON

Što biste savjetovali ženama koje tek počinju svoj profesionalni put, što je najvažnije u izgradnji uspješne karijere?

Svako ima svoju priču, na to utječu okolnosti, prethodno znanje i podrška, svake vrste. Ipak, neke karakteristike su zajedničke a to su upornost i strpljivost.

Poduzetništvo nije istrčavanje na kratke staze,nije vremenski ograničeno da se u roku pokažu sve sposobnosti i potrošiti sva energija. Ipak je to maraton, treba sačuvati snagu i za naredne godine. Dakle lagano, uz kratkoročne planove uvrštene u dobru dugoročnu strategiju, moguće je uspjeti. Naravno, to nije kruto pravilo, ponekad okolnosti traže brzu odluku koja znači prekretnicu, treba znati odgovoriti i takvim izazovima. Ako se žena time naoruža, uz dobar motivi i već postojeću pronicljivost i senzibilitet koji uglavnom posjeduje, smatram da žena može napraviti veliki poslovni uspjeh.

Koje osobine treba posjedovati uspješan menadžer?

Menadžer treba posjedovati široku paletu sposobnosti i treba težiti tome. Ne može, ukoliko želi biti dobar, priuštiti da daje prednost samo finansijama a da zanemariti psihološki aspekt poslovanja. Ne može ulagati u opremu a ne u međuljudske odnose, zanemariti edukaciju, a tražiti nove poslovne partnere. Sve je to važno kao u jednom organizmu, gdje sve ima svoje mjesto i glava i motorika i srce. Ponekad se daje prednost nečemu više, ali ne na način da se zanemari sve drugo. Dakle, ravnoteža je potrebna. Od menadžera se očekuje da je vođa, motivator, inovator,da donosi brze odluke, ali i da je neko ko smiruje, često prešuti i mudro donese odluke. U tom smislu vjerujem da ljudi sa više životnih godina, mogu bolje odvagati, što naravno nije pravilo. Dobar menadžer može biti i muškarac i žena, i mlad i star i pripadati svakoj branši. Takve nerijetko prepoznajemo i van privrede u državnim institucijama, u oblastima iz domena kulture, obrazovanja, zdravstva, i prave velike stvari. Stoga, treba podržati dobre menadžere, jer oni su naša budućnost.

Na što najčešće trošite novac?

Na hranu, tu je kontinuitet. Ukusan obrok i porodično okupljanje, zapravo su kao dnevni akumulator. Tu se napune baterije. To me asocira na sigurnost, toplinu i ono radi čega sve drugo dobiva smisao. Nije to samo obrok, odavno je to u mojoj kući dobilo neku drugu dimenziju. Tu je razgovor i uzajamna podrška, to je dom.

Kojoj poznatoj ženi iz BiH se divite?

Pa poštujem mnoge žene, teško bih izdvojila. Od onih koje su pravile uspješne karijere i nisu se u tome izgubile, do onih koje nose teške životne nedaće, smrt i bolest bližnjih, ili su same iskustile bolest a ipak su i dalje oslonac drugima. Ta izdržljivost, ponos i snaga koju nose, vrijedna je divljenja. Takvih ima u mom okruženju i ne mogu izdvojiti samo jednu. Kroz asocijaciju poduzetnica upoznala sam divne poslovne žene, svaka ta pojedinačna priča zaista je nadahnjujuća. Posebno me raduje da je slična situacija i u regionu, pa je vidljivo da su u ovom posljeratnom periodu žene zaista preuzele inicijativu u mnogim dobrim projektima.

Tko sačinjava Vašu obitelj?

Moj kolektiv je moja porodica, odnosno moja porodica je moj tim i to u doslovnom smislu. Muž, sin i kćerka, to je uža porodica i svi smo, i pored nekih različitih interesovanja, okupljeni oko ove osnovne ideje Agencije DAN. Naravno tu su sestre, moja i muževa te njihova djeca. U priči o porodici, s obzirom da sam relativno rano izgubila roditelje, uvrstila bih i svog svekra, te prijatelice, koje su zaista u prelomnim životnim okolnostima bile i ostale moja porodica.

Šta dalje planirate?

Vjerujem da bi mi mnogi zamjerili, bar oni iz svijeta biznisa, ali ja nemam velike ambicije. Slažem se da takav stav nije dobar u poslovnom svijetu, ali ja i ne želim imati veliku poslovnu priču. Na zato što je to nemoguće, naprotiv, mislim kada se dovoljno želi i uprono radi, sve je ostvarivo, ali ja jednostavno ne želim da me proguta taj nemilosrdi ritam poslovnog svijeta, gdje neminovno ispašta zdravlje, porodica, a nerijetko i ljudskost. Ipak, baz samorazvoja nema opstanka, pa tako i planiram, širiti se toliko koliko je neophodno kao garant trajnosti i pozitivnog poslovanja. Već u narednoj godini imamo neke nove projekte na portalima, a posebnu pažnju posvetit ćemo portalima o turizmu, koji su do sada, iz opravdanih razloga, bili zapostavljeni.

E. Ko.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ličnosti