Anja i Snježana osnivačice LiderLab-a: Ljudi vole dosljedne ljude

06.08.2021. 14:09 / Izvor: Akta.ba
Anja i Snježana osnivačice LiderLab-a: Ljudi vole dosljedne ljude

Anja Bundalo i Snježana Živković iz Banja Luke su osnivačice LiderLab-a, prvog Centra za lični razvoj, coaching i edukaciju u BiH.

Anja Bundalo i Snježana Živković iz Banja Luke su osnivačice LiderLab-a, prvog Centra za lični razvoj, coaching i edukaciju u BiH. Inspirativne, kreative i pune energije su govorile za portal Akta.ba o liderstvu, upravljanju vremenom te kako provode svoje slobodno vrijeme. 

Lider Lab je nastao na jednoj ozbiljnoj edukaciji na NLP institutu u Beogradu. Uspješno poslujete i edukujete mnoge svoje polaznike uz moto "Ovdje stvaramo prilike". Zanimljivo je i to da ste vi Anja doktorica  filoloških nauka, a vi Snježana ste od 19 godine počeli da radite na radiju. Mnogo koraka ste napravile u poslovnom svijetu. Kako ste uspjele spojiti sve svoje ljubavi prema poslu i da li ste konačno uz LiderLab ostvarile svoj san?

- Jako nas raduje što prepoznajete da živimo i djelujemo u skladu sa misijom LiderLaba "Ovdje stvaramo prilike". Obje smo posvećeno i s puno vjere i ljubavi gradile svoje karijere. Kad je došao trenutak u kojem su znanja, vještine pa i prihodi potrebni za živote kakve smo željele da izgradimo počeli da se "prelijevaju", osjetile smo da je to poziv da počenemo da se bavimo društvenim aktivizmom. S takvom vizijom smo se i nas dvije udružile. I volimo da kažemo da je u našem timu 1+1 jednako (barem) 5. Naš Centar za lični razvoj, coaching i edukaciju zaista može da posluži kao primjer toga šta znanje, timski rad, svjesno upravljanje karijerom i vjera da su prilike tu za nas kada smo za njih spremni, mogu da proizvedu. I zato LiderLab i jeste jedna brzorastuća zajednica lidera u regionu.

Da li smo ostvarile svoje snove je teško reći. Svaka od nas živi svoj san i svakodnevno mu dodajemo nove slojeve i boje u vidu izazova koje pred sebe i Centar postavljamo. Naš Centar jeste "laboratorija" liderstva. I uz to je "laboratorija" kreativnosti i ostvarenih potencijala. Snovi se na našim edukacijama pretvaraju u ciljeve, ciljevi u jasne planove, planovi u precizne korake. Zapisani koraci u djela. Eto tako mi živimo svoj san.

Nedavno ste imale seminar o upravljanu vremenom. Koji je vaš savjet i kako vas dvije uspjevate "sve stići" uz obaveze koje imate? Kako usklađujete porodicu, posao i slobodno vrijeme?

- Dođite na našu narednu edukaciju o upravljanju vremenom da bismo vam odgovorile (smijeh). Zaista bi bilo teško dati odgovor na to pitanje u ovom formatu. Mi sa polaznicima nesebično dijelimo ne samo efikasne NLP i coaching vještine, već i naše "trikove" do kojih smo došle upravo na temelju dugogodišnjeg istraživanja ove teme. Naime, nas dvije dijelimo vrijednost balansiranog života - vidjećete da na odmore i retreatove znamo otići i same radi kreativnog reseta, a onda ponovo svaka sa svojom porodicom. Zato i jako cijenimo svaki svoj trenutak i pomno biramo projekte i saradnike.

Ipak, postoji neka vrsta recepta: uz dobru organizaciju koja podrazumijeva kreativan planer koji će za svaku osobu biti drugačiji (mi kroz coaching sa klijentima kreiramo upravo individualizovane planere), potrebno je i jako voljeti svoj posao, svoje klijente i kolege. Recept nije tako kompleksan kao što se na prvu čini. I svakako podrazumijeva jedan zainteresovani rad na sebi, svojim vještinama i vrijednostima, na koji je još uvijek spreman relativno mali broj ljudi. A kada, kroz istraživanje sopstvenih vrijednosti i svoje svrhe, dođemo do odgovora, te počnemo obavljati posao koji zaista volimo i birati okruženje koje nas puni energijom, onda se nekako prirodno unosi i balans u život, bez neke velike potrebe za vještačkom separacijom poslovno-privatno. Čovjek je ipak jedna cjelina. Ne vjerujemo u "srećnu karijeru" bez osobe zadovoljne svojim privatnim životom i obrnuto. Upravljanje vremenom je fenomenalna vještina jer je to u konačnici upravljanje životom i iskustvima koja želimo za sebe.

Anja Bundalo

Koliko je u svakom poslu, a tako i u vašem važno imati priču i kako pričati tu priču?

- Nedavno smo izdale priručnik "Stubovi ličnog brenda" i dalje dostupan u besplatnom sadržaju na zvaničnoj stranici LiderLab centra. Upravo u Priručniku pojašnjavamo da svako od nas već ima svoj lični brend, samo je pitanje koliko ga svjesno i savjesno gradi. Priča je, bez pretjerivanja, u savremenom svijetu jedina "razlika koja pravi razliku". Danas u svakoj oblasti imate pregršt stručnjaka sa relativno sličnim kompetencijama i kvalitetom usluga. Ono što će učiniti da se opredijelimo za jedan u odnosu na drugi je najčešće sama "priča" o proizvodu/usluzi, tj. brend osobe ili proizvoda. Mi u LiderLabu posebnu pažnju posvećujemo izgradnji ličnog brenda, te copywriting i storytelling vještinama.

Kako pričati priču? Srcem. Djelima. Doslijedno. Kongruentno. Ljudi vole ljude. Ljudi još više vole dosljedne ljude. Kad živiš ono što prodaješ i, u našem slučaju, predaješ, užitak je pričati svoju priču. Onda u drugi plan pada kanal koji ćemo izabrati i autentičnost se čuje u svakoj izabranoj riječi te priče.

Koliko je teško biti poduzetnica u našoj državi?

- Odgovor se donekle krije u odgovoru o upravljanju vremenom. Kada volite svoj poao i vjerujete u svoju misiju, ništa nije zaista teško. Mi smo zaista autentično srećne kada plaćamo poreze, autsorsujemo neka zaduženja našim saradnicima i za to ih plaćamo, jer cijenimo priliku da razvijamo svoj biznis na dobrim temeljima. Mnogo radimo, tačno. I mnogo uživamo u procesu stvaranja. Svjesne smo da je to privilegija za koju mnogi nisu spremni da plate cjenu i to je ok. Snježana uz to svojim primjerom pokazuje kako se na našem tržištu može izgraditi uspješan biznis poslujući gotovo 15 godina sa inostranim klijentima.

Snježana Živković

 

Koji su neki vaši rituali koje biste preporučili i drugima da im budu korisni za uspjeh na svih poljima?

- Jutarnje rutine zaista čuda čine. Nemamo naviku da preporučujemo, jer znamo da nas najviše ima različitih. Kroz individualni coaching podržavamo klijente da sastave svoje podržavajuće prakse i pretvore ih u navike. Ono što sa sigurnošću možemo da potvrdimo je da je neka vrsta jutarnje pripreme za dan, tj. mentalne toalete (da li u vidu tihovanja, vizualizacije željenih postignuća, pisanja dnevnika zahvalnosti i slično) neophodna za održavanje energizovanosti tokom dana. Fizička aktivnost i boravak u prirodi je nešto što je dio naših gotovo svakodnevnih rituala. Dodajte tu svakako i neizostavno konzumiranje i kvalitetne hrane i informacija. Ukratko, svjesni izbori svega što puštamo u svoj um i tijelo, temelj su našeg zadovoljstva i uspješnosti.

Imate li slobodnog vremena i kako ga provodite?

- Sve naše vrijeme je slobodno (smijeh). Zaista, kada birate karijeru i klijente srcem i kada vam je dan ispunjen kreativnošću, čini se da imate jako puno slobodnog vremena. Raspored samostalnog preduzetnika nekada podrazumijeva 12 sati rada dnevno, a nekada 2. Svjesne smo, dakako, da je potrebno napraviti separator i u radu, ma koliko ga voljeli, pa se u tim trenucima najčešće s porodicom i prijateljima izgubimo u prirodi. Obje smo zaljubljene u šumu, selo, more. Rado pješačimo, a nađe se dosta vremena i za naša stručna usavršavanja, koja takođe nerijetko doživljavamo kao odmor. Volimo i da obilazimo region. A na sreću živimo u prirodom bogatoj zemlji, što je takođe privilegija.

Imate li neku poruku za poduzetnike i ostale naše čitatelje?

- Za preduzetnike da budu autentični, da uvijek klijentu pruže veću vrijednost od one kojoj se nadao, da se svakodnevno usavršavaju, da pomno grade svoj lični brend. Da rade na sebi, da budu svjesni privilegije da budu kreativni i odgovornosti koju sloboda za sobom povlači. Ova poruka važi i za ostale čitatelje. Za ispunjen život potrebno je da poliramo i dijelimo kapacitete koji su nam dati. Prilike su uvijek tu. Samo je pitanje koliko smo mi za njih spremni.

Razgovarala: Elvedina Obuća

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ličnosti