Ivan Ramadan, animator: U svaku sličicu filma ulažem mnogo ljubavi

01.11.2013. 10:21 / Izvor: Novo vrijeme
Ivan Ramadan, animator: U svaku sličicu filma ulažem mnogo ljubavi

Mladi sarajevski animator Ivan Ramadan otkriva detalje vezane za snimanje svog najnovijeg filma “Aždaja”, govori o radu s glumcima od “krvi i mesa”, prisjeća se prijašnjih filmskih ostvarenja, govori o budućnosti te o omiljenim animiranim filmovima…

Mladi sarajevski animator Ivan Ramadan u razgovoru za Novo vrijeme otkriva detalje vezane za snimanje svog najnovijeg filma “Aždaja”, govori o radu s glumcima od “krvi i mesa”, prisjeća se prijašnjih filmskih ostvarenja, govori o budućnosti te o omiljenim animiranim filmovima…

Prije pet godina Vaš prvi CGI animirani film “Tolerantia” okitio se nagradom “Srce Sarajeva” na tadašnjem 14. Sarajevo Film Festivalu. Koliko se od tada promijenio Vaš pristup radu?

Kada sam radio na filmu “Tolerantia”, nisam bio svjestan potencijala koji ima kratki animirani film. Ovaj film nastao je iz moje ljubavi prema animaciji i nevjerovatnog užitka koji mi je svaki dio procesa njegovog nastanka pružao. Nisam ni razmišljao o nekom prikazivanju na festivalima osim na SFF-u, niti o mnoštvu onoga što jedan film može donijeti. Tako su mi sve nagrade, prikazivanja, putovanja i predstavljanja došli kao potpuno iznenađenje.

No, unatoč tome što sada znam koliko mi toga lijepog film može omogućiti, moj pristup se nije mnogo promijenio – i dalje mi svaki najmanji detalj pravljenja animacije predstavlja nešto posebno i u svaku sličicu filma ulažem mnogo ljubavi.

Vaš najnoviji projekt “Aždaja” upravo je kombinacija CGI animacije i igranog filma zasnovanog na legendi o selu Umoljani i njegovoj okamenjenoj aždahi. Konačno se neko dosjetio da zaviri u šaroliku nam historiju, prepunu raznoraznih priča i legendi. Za to Vam treba odati posebno priznanje. Sudeći po traileru dostupnom na internetu, film će biti nešto zaista veličanstveno?

Ovo je potpuno drukčiji projekt u odnosu na one ranije i ovdje želim pomjeriti kako svoje, tako i granice do sada napravljenih filmova s ovih prostora. Trailer je zaista dobro prihvaćen, zbog čega mi je vrlo drago, pa ću sa zadovoljstvom najaviti da i cijeli film izgleda tako. Samo još malo strpljenja.

Kako ste se snašli u ulozi reditelja glumcima “od krvi i mesa” te kako je tekao proces snimanja?

Snimanje je bilo izvrsno i imao sam dobru ekipu ljudi koji su davali sve od sebe, pa su jedan za drugim ispred mene nastajali onakvi kadrovi kakve sam zamislio. Ovo je bio svojevrstan izazov jer sam, inače, naučio da imam potpunu kontrolu nad svakim djelićem slike i nije bilo nepredviđenih faktora. To naravno nije ni približno slučaj kad se radi o igranom filmu, gdje finalni ishod zavisi od mnogo stvari, počev od sunca, kiše pa do raspoloženja ljudi, njihove požrtvovanosti i svega ostalog.

Produkcija je rađena u okrilju Prime Timea uz pomoć Fondacije za kinematografiju. Snimanje igranog dijela je završeno i ostaje rad na CGI efektima koje u potpunosti radite sami. Imate potpunu autorsku i kreativnu slobodu, je li tako?

Da, i veoma mi je drago da je tako. Razlog što su moja prva tri filma bila nezavisna upravo je bilo to što sam htio imati potpunu slobodu. Sada, nakon što imam nešto iza sebe, izgradio sam neku vrstu povjerenja drugih u svoj rad, tako da mi je omogućen nesmetan rad na filmu.

Na ovogodišnjem 19. Sarajevo Film Festivalu i 2. Tuzla Film Festivalu predstavili ste i svojevrstan making of filma “Aždaja”. Kolika je bila zainteresiranost na oba festivala te kakve su bile reakcije publike na prikazano?

Prikazao sam isječke sa snimanja jedne scene i ugrubo objasnio proces nastanka animiranih dijelova ne otkrivajući samu radnju filma. Publika u Sarajevu bila je zainteresirana za ovako nešto i nakon prikazivanja su postavljali mnogo pitanja, pa sam odlučio uraditi isto na još nekoliko festivala.

Nakon ovoga, Tuzlaci su također bili oduševljeni, pa se nadam da će slično biti i u Banjoj Luci gdje ću napraviti istu prezentaciju u okviru Banja Luka Anima Festivala.

Sa dva CGI animirana filma u filmografiji, spomenuta “Tolerantia” i “Kiyamet” (prikazan na 17. SFF-u), izletom u klasičnu 2D animaciju sa “Čudotvornim mlijekom” (prikazan na 16. SFF-u) i sada sa najnovijim filmom “Aždaja” s kojim ste zakoračili u svijet igranog filma, a koji su zapravo kratkometražni filmovi, ostaje pitanje hoćete li se ikad okušati u dogometražnoj formi?

Istina je da sa svakim novim filmom pokušavam uraditi nešto drukčije od prethodnog, ali zasad se ipak držim kratkog filma. Kratki i dugometražni film dvije su veoma različite forme, počev od samog načina pričanja priče. No, mislim da najveća razlika leži u načinu njihova nastanka.

Kod kratkog filma mogu biti potpuno uključen u svaki aspekt, odnosno sam mogu raditi cijelu animaciju, dok bih kod dugometražnog bio udaljeniji od svega i upravljao timom ljudi koji realizira ideje. O višestruko većim troškovima produkcije i o riziku isplativosti neću ni govoriti. Kratki film je nešto s čime se može eksperimentirati do mile volje i u čemu nema ograničenja. Ali, eto, mislim da ću nekad u budućnosti napraviti i dugometražni film. Možda već nakon “Aždaje”.

Za kraj, pošto je Vaše polje djelovanja kompjuterska animacija, navedite nam pet najboljih CGI animiranih filmova?

Ako se baš moram ograničiti na CG filmove, preskočit ću mnogo omiljenih koji su rađeni nekom drugom tehnikom. No dobro. Svakako moram spomenuti kratki film “Fallen Art” koji me je i potaknuo da napravim svoj prvi film. Velika inspiracija su mi uvodne animacije za kompjuterske igrice, prvenstveno “Warcraft”, kao i CG specijalni efekti u holivudskim filmovima.

Tu su svakako i mainstream animirani filmovi, u kojima je animacija tehnički najsavršenija – bilo šta od Pixara, Blue Sky itd. Ipak, što se tiče priče i “feelinga”, mjesto gdje je animacija kao medij iskorištena do maksimuma jesu zapravo nepoznati underground festivalski kratki filmovi.

Biografija

Ivan Ramadan rođen je u Sarajevu 1985. godine. Bavi se 3D animacijom, a u slobodno vrijeme studira arhitekturu. Autor je prvog bosanskohercegovačkog 3D kratkog animiranog filma “Tolerantia” nagrađenog “Srcem Sarajeva” na 14. SFF-u. Njegov animirani film “Čudotvorno mlijeko”, rađen klasičnom 2D animacijom, prikazan je na 16. SFF-u, a drugi “Kiyamet”, također u potpunosti urađen CGI animacijom, svoju je premijeru imao na 17. SFF-u. Trenutno je u fazi postprodukcije na najnovijem filmu “Aždaja” koji predstavlja kombinaciju igranog filma i kompjuterskih efekata.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ličnosti