Lejla Softić, osnivačica SoftConsultinga: Svaki dan naučim nešto novo

09.12.2015. 12:09 / Izvor: Akta.ba
Lejla Softić, osnivačica SoftConsultinga: Svaki dan naučim nešto novo

Lejla Softić je diplomirani ekonomista sa više od 13 godina iskustva u bankarskoj industriji. Za osnivanje SoftConsulting s.p. Tuzla odlučila se, prije više od pet godina.

Poslovni portal Savjetnik.ba (www.savjetnik.ba) kreiran je sa ciljem pružanja savremenog, poslovnog, savjetovanja na BH tržištu u uslovima globalnih tržišnih kretanja. Vlasnik portala Savjetnik.ba je SoftConsulting s.p., čija je osnovna djelatnost poslovni i menadžment konsalting zasnovan na primjeni savremenih tehnologija. Stoga je obrada podataka, izrada i upravljanje bazama podataka, te savjetovanje i ponuda programskih, odnosno softverskih alata nezaobilazni dio usluga savremenog menadžment konsaltinga.

SoftConsulting s.p. je registrovan 2010. godine sa ambicijom da se razvije u uspješnu, stabilnu i inovativnu mikro – kompaniju, koja će okupiti multidisciplinarni tim stručnjaka, sa ciljem obavljanja poslovnog savjetovanja u projektno vođenim uslovima poslovanja.

Osnovna misija poslovnog portala Savjetnik.ba je obezbjediti afirmaciju poslovnog savjetovanja, koje će sadržajem i kvalitetom biti od koristi menadžerima svih nivoa, te postati izvor saznanja za poslovne ljude koji žele ići naprijed.

U razgovoru za portal Akta.ba, osnivačica SoftConsultinga, govori kada i kako je odlučila uploviti u poduzetničke vode, te kako je izgledao njen poslovni razvoj.

Desetogodišnja inkubacija ideje

"Za pokretanje vlastitog biznisa i preduzetništvo odlučila sam se 2009. godine. Samostalnu konsultantsku djelatnosti, SoftConsulting s.p. Tuzla registrovala sam 26.03.2010. godine, a dana 01.09.2010. godine kreiran je poslovni portal savjetnik.ba, koji je redizajniran  26.03.2014. godine. Redizajn virtuelnog savjetnika izvršen je sa ciljem usklađivanja novog SoftConsulting logo-a kroz promjenu vizuelnog identiteta poslovnog portala savjetnik.ba", kaže naša sagovornica.

Inače, ideja o konsultantskoj karijeri pojavila se tokom boravaka u USA. Međutim, kako kaže, inkubacija ideje i pokretanje poduzetničkog poduhvata trajalo je 10-tak godina. Tako je SoftConsulting s.p. osnovan u Tuzli, sa sjedištem u BIT centru, poslovnom inkubatoru koji ima za cilj da omogući perspektivnim stučnjacima i poduzetnicima da uspostave i razviju vlastiti posao iz oblasti IKT-a.

"Kada su se stvorili odgovarajući preduslovi za pokretanje vlastitog biznisa, poslovna ideja o virtuelnoj kancelariji za poslovno savjetovanje (www.savjetnik.ba) postala je realan poduzetnički poduhvat. Ovo je bio logičan izbor, pri razvoju vlastite profesionalne karijere i poduzetničkog duha kojeg sam, kao ekonomista, oduvijek prakticirala. Primjena digitalnih tehnologija omogućava da se formiraju multidisciplinarni, virtuelni, timovi koji djeluju na širem tržištu. Upravo na ovoj činjenici zasniva se digitalna ekonomija i poslovanje u 21. stoljeću. Razvoj tržišnih uslova privređivanja, na nacionalnom i globalnom tržištu, nameće  potrebu kontinuiranog upravljanja poslovnim procesima i sve veće korištenje inovativnih tehnologija. To je osnovnovni zadatak projektne ideje koja je implementirana, kao poduzetnički poduhvat, u proteklih 5+ godina tržišnog djelovanja SoftConsulting s.p.Tuzla odnosno poslovnog portala www.savjetnik.ba", priča Lejla.

Ističe da je osnovno mjerilo uspješnosti za SoftConsulting biti dio i podrška sveukupnog prosperiteta Bosne i Hercegovine, ali i šireg okruženja u kojem djeluju.

Nove usluge

Govoreći o načinima na koji mogu koristiti konsultanske usluge u SoftConsultingu s.p. Tuzla, navodi da je tržišni nastup SoftConsulting s.p. Tuzla  zasnovan je  na integralnom pristupu i jedinstvenoj kombinaciji  konsultantskih usluga iz oblasti: unapređenja i razvoja poslovanja, marketinga, finansija, unutrašnje organizacije rada i menadžmenta, te organizacije in-house programa poslovnog savjetovanja za potrebe suradničkog tima klijenta sa kojim surađujemo.

Konsultantski profesionalni angažman se kontinuirano dopunjava sa novim uslugama. Tako je SoftConsulting s.p. Tuzla kreirao set standardizovanih e-Priručnika. Od 2015. godine, SoftConsulting s.p. Tuzla  organizuje "otvorene" savjetodavno-edukacijske programe - projekat Ideje & Radionice. Za potrebe klijenata koji imaju implementirane ISO standarde kvalitete  9001:2008 omogućeno je korištenje usluga Internog audita. Ovo su samo neke od konsultantskih usluga koje klijenti mogu koristi.

"Primjenom individualnog pristupa, svakom od razvojnih projekata, zajednički rad zasnivamo na utvrđenim tržišnim potrebama klijenta i unutrašnjim karakteristima privrednog subjekta sa kojim surađujemo na razvojnom projektu", ističe ona, dodajući da virtuelna kancelarija za poslovno savjetovanje ima za cilj omogućiti klijentima samostalni razvoj vlastitih poslovnih vještina, te predlaže potencijalnim klijentima i svim privrednim subjektima u BiH, da se pretplate na korisničke sadržaje na www.savjetnik.ba.

Također, klijenti za potrebne konsultantske usluge mogu koristiti On-line korisnički zahtjev koji je dostupan na portalu. Za privredne subjekte koji povremeno imaju potrebu za konsultantskim uslugama kreiran Virtual paket usluga. Dakle, adekvatnu konsultantsku podršku možete dobiti putem interneta: uz uštede vremenskih i drugih resursa privrednog subjekta.

Inače, razvoj tehnologija uticao je da ekonomija 21. stoljeća ne poznaje prostorne i vremenske udaljenosti tržišta, ali je stoga i praćenje poslovnih trendova u okruženju postalo sve dinamičnije i obimnije.

"Cloud computing" tzv. poslovanje u oblaku, virtuelni projektni timovi,  e-marketing  i cjeloživotno obrazovanje mogu navesti kao osnovne trendove u u konsultantskoj djelatnosti", navodi ona.

Dodaje i da su u planu noviteti i projekti virtuelnog savjetnika koji će biti promovirani u 2016. poslovnoj godini, jer za svaku poslovnu godinu virtuelni savjetnik priprema novi promotivni slogan i novitete u vlastitoj ponudi.

13 godina iskustva u bankarskoj industriji

Lejla Softić je diplomirani ekonomista sa  više od 13 godina iskustva u bankarskoj industriji. Za osnivanje SoftConsulting s.p. Tuzla odlučila se prije više od pet godina, sa ciljem da stečeno iskustvo u bankarskoj industriji implementira u širem poslovnom okruženju i tako doprinese razvoju bh. poslovnog okruženja i menadžment konsaltinga. Kao učesnik programa poslovne razmjene, 2000. godine, imala je priliku boraviti u USA i upoznati se sa načinom funkcionisanja bankarskog i finansijskog sistema u uslovima visoko razvijene tržišne ekonomije.

Rođena je u Tuzli 03.12.1971. godine gdje je završila osnovnu i srednju školu. '90 tih godina u Sarajevu upisuje Ekonomski fakultet , smjer  Poslovna informatika , koji nastavlja i završava u Tuzli, smjer Menadžment/ Upravljanje poslovnim procesima .

Učestvovala je u više nacionalnih i internacionalnih seminara, programa obuke i konferencija, na kojima je imala priliku pratiti globalne tržišne trendove i razviti vještine neophodne za organizaciju radionica i prezentaciju novih tehnologija.  Neki od njih su USAID/Business consalting i MIT Centar Sarajevo (1998.); Program poslovne razmjene sponzoriran od strane State Dpt. –Toledo, OHIO, USA (2000.); Centralna Banka Egipta/Bankarski institut i Institut za edukaciju Privredne komore BiH (2001.); VISA Business School ( 2004. -London i 2005.- Kairo); ATTF Luxembourg i UBBIH ( 2006.); Institut za poslovna istraživanja- Beograd (2008.); EU fondovi za projekte prekogranične saradnje (2009.), BILD, Tuzla – Poduzetnišvo (2009.); Benchmarking -  UdruženjeLespnet, Sarajevo and Fraunhofer-Institut, Berlin (2011.); Mentorstvo - Cherie Blair Foundation for Women sa sjedištem u Londonu (2012.); EUQMS BiH, Interni auditor za kvalitet – ISO 9001:2008 (2014.).

U maju 2011. godine postaje certificirani konsultant za benchmarking. Od novembra 2012. godine je mentorica u Cherie Blair Foundation for Women, sa sjedištem u Londonu, a od julu 2014. godine je certificirani Interni auditor za QMS - ISO 9001:2008.

Smatra da razvoj karijere bez kontinuiranog ulaganja u osobni razvoj i unapređenje znanja i vještina nije moguće postići u 21. stoljeću. Konstantno usavršavanje i stjecanje novih znanja i vještina podjednako važno, za uspješnu karijeru, koliko je značajno disanje za naš život i zdravlje.

"Postižem to tako što svaki dan nastojim naučiti nešto novo i primjeniti to u praksi", kaže ona.

Najboljnom poslovnom odlukom smatra upravo pokretanje vlastitog biznisa i najviše je ponosna na ostvarenu suradnju sa poslovnim partnerima i klijentima sa kojima je surađivala u proteklom periodu, a sa kojima se nada da će nastaviti poslovnu suradnju i u narednom periodu.

"Ovim putem želim se zahvaliti, na ukazanom povjerenju i suradnji, svim klijentima i poslovnim partnerima sa kojima sam surađivala u proteklom periodu".

Slobodno vrijeme najčešće provodi u prirodi sa dragim osobama. Od napornog radnog dana najčešće se opuštam se uz muziku, film, knjige i šetnju.

U životu je vodi moto "Mnogi ljudi će ti prolaziti kroz život, ali samo pravi prijatelji će te voljeti i ostaviti trag u srcu."

S.Bijedić

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ličnosti