Samra Lučkin, direktorica Borama: Znanjem do uspjeha

03.12.2015. 12:45 / Izvor: Akta.ba
Samra Lučkin, direktorica Borama: Znanjem do uspjeha

Iz OSCE-a gdje je radila kao viši dužnosnik za medije Samra Lučkin, sada već direktorica Agencije Boram, sasvim slučajno, odlučuje se za popularno nazvani "privatluk".

Iz OSCE-a gdje je radila kao viši dužnosnik za medije Samra Lučkin, sada već direktorica Agencije Boram Marketing, sasvim slučajno, odlučuje se za popularno nazvani "privatluk". U razgovoru sa poslovni portal Akta.ba kaže, kako ne zna da li bi isto uradila sad ali tada je to jednostavno prihvatila kao izazov. "To su bila druga vremena i drugačija razmišljanja", kaže Samra.

PODUZENTIČKA BORBA

Agencija Boram na čijem je čelu, nije klasična marketinška agencija. Na početku su bili radio mreža tako da su zadržali tu jaku infrastrukturu i prisutnost u cijeloj BiH. Kao novinarka i osoba koja je godinama radila kao ekspert za medije uposlila je znanje u izradi projekata i rada na kampanjama od društvenog interesa. Tako da njihovi  klijenti nisu komercijalni, nego institucije, međunarodne organizacije koje imaju takve projekte.

U poslovnom svijetu, poduzetnice moraju biti posebno uporne kako bi uspjele. Međutim, Samra smatra kako je osnov uspjeha,  ljubaznost, pristojnost, emocionalna inteligencija i prije svega standard usluge ili rada.

"Na današnjem vremenu i tržištu ako i kada preživiš godinu za godinom kažu da si uspješan. Također je bitan dogovor s ljudima, uvažavanje i sporazum. Tako od ljudi dobijaš najbolje, a i oni od tebe. Danas nam je svima podjednako teško i svi se jedni na druge ljutimo, mirimo, radujemo i opet zajedno radimo. I svi smo svjesni da treba što više da dijelimo i da se podržavamo jer katastrofa nastane kada sami hoćemo sve da uradimo i ne damo ništa drugima. Zvučim kao neki lik iz Utopije ali to je zaista tako", ističe Samra.

Kao i većinu poslovnih žena u našoj zemlji i njoj najveći problem u poslovanju predstavlja naplata i isplata koja je kao začarani krug u kojem su se svi našli. Očigledan je nedostatak posla i novca u cijeloj BiH. Poduzetnici se na dnevnoj osnovi bore da nađu posao, pa kada ga dobiju bore se da ga urade i onda nastupa najteži dio-naplata.

"Najgore je kada dobijete datum kada će vam platiti, pa vi svim svojim dobavljačima kažete za taj datum pa vam ne plate tog datuma onda vi morate zvati dobavljače da kažete da nisu platili. Ima još gora situacija kada vam daju drugi datum pa vi 'ponovite krug'", kaže Samra, naglašavajući kako je njen posao divan i kako uživa u svakoj minuti rada sve dok ne dođe do ovog momenta naplate.

Ženama koje žele uploviti u poslovni svijet u kojem je od 2001. godine poručuje da je biznis borba neprestana. Vlasnice sopstvenog biznisa ne isključuju telefon vikendima i iza pet sati. Neke ostavljaju uključen mobitel i tokom porodiljnog odsustva. To je ističe jednostavno situacija kada ti posao živi s tobom u kući, to je dio tebe, to si ti.

PREDRASUDE

U odnosu na muškarce, žene poduzetnice doživljajaju različita iskustva tokom poslovanja, pa čak su i diskriminirane u određenim segmentima.

Radeći nedavno jednu kampanju o temi iz oblasti zdravstvene zaštite naša sagovornica kaže kako je čula interesantan podatak o pogrešnoj percepciji ilustrovan činjenicom da veliki broj ljudi npr. kada komunicira sa slijepom osobom obraća se njegovom ili njenom pratiocu.

"U principu i žena često doživi taj tretman kada dođe na sastanak sa osobom suprotnog pola i to ne samo od muškaraca nego i od drugih žena. To je neko uvjerenje da muškarac nosi posao. Poslije kada te upoznaju i vide kako ozbiljno radiš, te se predrasude brišu. Ali nije ovo oblik diskriminacije koji me zabrinjava već onaj koji žene eliminira iz velikih i važnih poslova i u privatnom i u javnom sektoru, koji ih eliminira iz vlasništva i daje im minimalno učešće među donosiocima odluka. To je prava diskriminacija koju je teško otkriti a još teže eliminisati", pojašnjava ona.

Žena su u odnosu na muškarce mnogo više opterećene, pored poslovnih obaveza imaju i one glavne  bit majka, supruga, domaćica, nensi... Sa ovom činjenicom se slaže i naša sagovornica i u šali kaže kako je žena, majka, domaćica, borac i cukovođa.

"Na prvo mjesto sam stavila i odnedavno stečenu titulu 'nensi' jer sam prije šest mjeseci dobila unuče. Jednom kada žena nauči mjeriti vrijeme u nanosekundama sve obaveze se usklade, tako da ništa nije problem."

Na pitanje šta je najviše motivira da svaki dan napreduje, kaže: "Činjenica da svaki rezultat koji smo napravili donosi neku malu promjenu nabolje. To čovjeka nosi, izaziva i tjera ga da proguta sve loše i okiti se svim dobrim stvarima i ide dalje."

Ističe kako je posebno ponosna na trud, rad i zalaganje i na činjenicu da nikad nije odustala. Radi ono što najbolje zna, ne petlja se, ne kritikuje i ne pametuje. (Smijeh) "Ponekad malo ispametujem- kada 27 godina iskustva progovori iz mene".

S PRIJATELJICOM U PODUZETNIČKIM VODAMA

Samra Lučkin, direktorica Borama, rođena je u Sarajevu 20. septembra 1963. godine. Završila je žurnalistiku sa prosjekom 9,7. O odnosima s javnošću i konsaltingu učila je u Njujorku, Bostonu i Londonu.

Svoj prvi novinarski angažman počela je na Omladinskom programu, potom Oslobođenju, kasnije u toku rata radila u Press centru Općine Novi Grad i sa stranim TV kućama. Bila je šefica bh. ureda Yomiuri Shimbun-a, najtiražnije svjetske novine, nakon čega je karijeru nastavila kao viša dužnosnica za medije OSCE-a, a od 2001. sa koleginicom Amrom pokrenula je Agenciju Boram Marketing.

Već 30 godina, sretno je udata za poznatog novinara i urednika Sejada Lučkina sa kojim ima dvoje djece Ajlu i Adnana. Prije šest mjeseci dobila je i unuka Anura, koji je na prvom mjestu i prema kojem ima jednu novu dimenziju ljubavi. Svakako, tu je i cuko Rasti koji je postao dio porodice.

Iako za mnoge 30 godina braka zvuči nedostižno, Samra kaže kako sa Sejadom u braku nikad nije dosadno jer su totalno suprotni karakteri. U slobodno vrijeme kaže ide redovno na fizičko, voli party-je, društvo, ima mjesto na koje stalno ide. "Volim ugostiti prijatelje kada imamo vremena i putujem. U 'rem' fazi čitam i gledam TV."

E. Kokor

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ličnosti