Ličnosti / PRIVREDA I POLITIKA

Suhad Ećo: Čovjek koji je stvorio brend "Inside by Ećo"

28.05.2014. 15:11 / Izvor: eKapija.ba

Priča da se u BiH u kratkom vremenskom periodu može stvoriti brend koji će biti prepoznatljiv i na EU tržištu zvuči nevjerovatno. Međutim, Suhad Ećo, prvi čovjek Ećo-Company, koja se bavi proizvodnjom i prodajom dizajniranog namještaja svojim radom, zalaganjem i odricanjem je to dokazao na djelu.

Namještaj sa potpisom Inside by Ećo danas možete naći u mnogim evropskim domovima, hotelima, ustanovama...

Sve je počelo 2002. godine kada je Ećo završio Ekonomski fakultet u Sarajevu. U potrazi za poslom odlazi kod brata u Njemačku. Kako u Njemačkoj nije ispunio svoja očekivanja, za nekoliko mjeseci se vraća u BiH i pokreće zajedno sa bratom malu trgovinu namještajem u kojoj su prodavali isključivo talijanski i njemački namještaj.

Iako je kupovna moć građana u to vrijeme bila daleko veća, bilo je teško opstati na bh.tržištu na kojem je bilo dosta ponuđača. Braća Ećo su išli dalje. Radili su i zalagali se. Trud se isplatio. Za četiri  godine razvili su posao i već 2006. godine pokreću proizvodnju i otvaraju pogon za proizvodnju namještaja u kojem je radilo pet-šest ljudi.

"Ovaj period se pokazao jako dobar za otvaranje firme, jer smo u veoma kratkom roku od tri godine uspjeli da na tržište lansiramo  brend Inside by Ećo", kaže Ećo u razgovoru za portal eKapija.ba, dodajući kako su se u u tom periodu educirali i razvijali, tako da je već krajem 2009. godine, početkom 2010. godine nastalo dvadesetak novih modela iz pogona Ećo-Company.

PODUZETNIČKI DUH

Svoj poduzetnički duh, danas uspješni poduzetnik Suhad Ećo naslijedio je od oca koji se bavio trgovinom u Peći (Kosovo), gdje je i Suhad rođen 1977. godine, završio osnovnu, srednju školu i dvije godine Ekonomskog  fakulteta. 1997. godine dolazi u BiH gdje nastavlja školovanje na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu.

"Nikad nisam radio za plaću, uvijek sam bio poduzetnik, još od osnovne škole", priča Ećo.

Kaže, kako je posebno ponosan na svoj rad, na svoje radnike sa kojima ima korektan odnos. Svi su kao jedna velika porodica, te otuda i ključ uspjeha ovog biznismena.

"Kad nešto radite najbitnije je da u to vjerujete, jer samo tako možete uspjeti. Treba da postoji cilj, rad, red i disciplina. Morate  voditi računa o svakom detalju, stalno  istraživati i usavršavati se. Konkretno, kod proizvodnje namještaja morate uvijek znati šta su to trendovi, kako se kreću cijene materijala na tržištu, morate osluškivati zahtjeve tržišta i biti brzi i fleksibilni da na njih odgovorite", pojašnjava Ećo, dodajući kako se čovjek mora truditi da uvijek ono što zna da radi bude i efikasno.

Njegov životni moto je zadovljan klijent, uposlenik i okruženje.

Kaže kako sve treba držati pod kontrolom jer samo se tako može napredovati.

Nije pobornik onih koji zarade prve pare i počnu kupovati skupe automobile, vikendice, idu na skupe odmore, skijanja...

Sreću vidi u malim stvarima, a to su porodica, prijatelji i uposlenici, za koje uvijek nađe vremena.

Radni dan počinje u šest sati jutarnjom kafom, razgovorom sa suprugom, a završava obično u večernjim satima. I uvijek se kaže zahvaljujući dobroj organizacji osjeća odmorno.

"Treba sve držati pod kontrolom, kontrolisati, uživati u tome što radite, imati vremena za porodicu, prijatelje, uživati sa svojim uposlenicima na koje sam jako ponosan. To su mladi dizajneri koji su  se kroz Ećo-Company razvili, napravili svoje prve projekte."

TIMSKI IGRAČ

Ećo kaže kako je timski igrač i da se cjelokupna organizacija u kompaniji odvija istim tokom „timski“.

Vjeruje da ima nešto u izjavi „da iza svakog uspješnog muškarca, stoji jednako uspješna žena“, jer kako kaže svojoj je povjerio najveći zadatak koji je veći od poslovnog, a to je odgoj četvero djece.

"Zadatak nije nimalo lagan, ali ona je u tome uspješna", kaže Ećo, naglašavajući kako je on iz velike porodice (šestorica braće i jedna sestra) te mu je uvijek bila želja, da ima veliku porodicu, koja se na sreću i ispunila.

Za sebe kaže da je dobar otac, slab je na nepravdu, ali i na najstariju kćerku koja ima deset godina. Obično se trudi da joj ispuni želje, ali i ona to sve opravda dobrim školskim rezultatima.

"Ona je nadarena za modu i  dizajn, već ima svoja slikarska dijela. Često dođe u fabriku, u salon, neke stvari već crta i kreira jednostavno ima želju da se u tom pravcu i obrazuje."

Sa razvojem kompanije koju za pet godina vidi među vodećim brendovima na EU tržištu radi i na svom usavršavanju. Prije dvije godine upisao je Master studij, uspješno položio sve ispite i već piše magistarski rad na temu:“ Unapređenje poslovnih procesa“.

Kod ljudi ga nervira površnost i rad radi reda.

Uvijek se može oslonuti na svog najboljeg prijatelja Irhada koji je uvijek tu kada treba.

Kreativna energija ga drži. U slobodno vrijeme izlazi u restorane, kafiće... U januaru je uvijek u Njemačkoj kod brata. Zimi je često na Bjelašnici...

"Čovjek mora biti sposoban da se organizuje kako poslovno tako i privatno. Ako nemate vremena za privatni život onda ste slab organizator."

Za filmove, kaže, ima manje vremena i obično pogleda nešto sa djecom, a što se tiče knjiga to je obično stručna literatura. U autu sluša Dinu Merlina koji mu je inspiracija.

Nasmije ga najčešće dobar vic.

Elvira Kokor

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ličnosti