Uspješne poslovne žene: Ljiljana Vukelić - Rakije sa potpisom žene

02.11.2009. 11:21 / Izvor: eKapija.ba
Uspješne poslovne žene: Ljiljana Vukelić - Rakije sa potpisom žene

Mlada Banjalučanka Ljiljana Vukelić rođena je prije 25 godina. Nakon osnovnog obrazovanja, školovanje nastavlja u Američkom internacionalnom internatu u Salzburgu (Austrija). Studije marktinga i tržišnog komuniciranja pohađa na Evropskom Univerzitetu u Barceloni (Španija).

Za vrijeme studija posebno se zanima za Univerzitetske seminarske pokrete "Doing Well by Doing Good" (Radi dobro, čineći dobro) u sklopu kojeg uspješno sprovodi nekoliko svojih autorskih projekata. Po povratku u svoju zemlju volontira u jednoj od uspješnijih advertising agencija u BIH. Nakon toga obavlja funkciju referenta za saradnju sa inostranim kupcima u Drvnoj industriji Vukelić.

Poslije vlasničkih reformi u preduzeću "Prijedorčanka" dolazi na mjesto PR menadžera. Nakon dvije godine uspješnog rada staje na čelo odjeljenja za marketing i razvoj, te preuzima najviše izvršne funkcije u ovoj kompaniji.

-Obavljate vrlo odgovornu funkciju u kompaniji "Prijedorčanka". Otkud tako mlada žena na čelu jedne takve kompanije?

Trenutno sam na čelu odjeljenja za razvoj u "Prijedorčanki", a obavljam i funkciju izvršnog direktora. Na čelu kompanije je moj otac, a ona pripada našem porodičnom preduzetništvu. Mome ocu i mojoj porodici dugujem na ukazanom povjerenju, svom preduzetničkom duhu i ambicijama. Od najranijeg djetinstva, moje želja je bila da dam svoj doprinos porodičnom biznisu i sad imam tu priliku. Koliko god porodični poslovi daju šanse za dokazivanje, postoje uvijek situacije gdje to izostane, jer je ljudima logično da se zalažu za svoje, i da im je najviše stalo.

-Pored Vas, u savremenom biznisu sve više je žena na liderskim/menadžerskim pozicijama. Kakav je Vaš stav o konkurentnosti žena menadžera u odnosu na muškarce?

Veliko mi je zadovoljstvo vidjeti žene na liderskim pozicijama. Generalno, od malih nogu bilo mi je zadovoljstvo gledati i slušati o uspješnim ženama. Moderno doba u kojem živimo pružilo je i pruža ženama priliku da pokažu svoje sposobnosti u svim oblastima. Ubijeđena sam da svaka žena, majka i supruga posjeduje mnogo više organizacionih sposobnosti od većine muškaraca, jer su stub porodice, a to je najteži i najodgovorniji posao. Imati autoritet na poslu je isto kao i u kući. Žene smatram mnogo vještijim od muškaraca u nekim poslovima. Njihova komunikativnost, strpljenje i realan pogled na stvari daje im odskočnu dasku u pregovorima, motivisanju timova i u suštini u vođenju kompanija. Danas, kad sam i sama ušla u menadžerski svijet imam i pokazujem još veće divljenje jer i sama sam svjesna kako je teško uspjeti i žalim što veoma mnogo ambicioznih i sposobnih žena još uvijek ne dobijaju priliku da pokažu svoje sposobnosti.

-Školovali ste se u inostranstvu. Koliko Vam je iskustvo i tamošnji način obrazovanja pomogao u poslu kojim se bavite?

Školovanjem u inostranstvu nisam samo dobila drugačiji način obrazovanja, nego i način života, koji se u mnogome razlikuje od ovdašnjeg. Nastojim ono najbolje naučeno da primjenim i prilagodim našem načinu razmišljanja i time olakšam i unaprijedim poslovanje mojih najbližih saradnika.

-U moru ponude različitih proizvoda i usluga teško je izbjeći poistovjećivanje proizvoda sa sličnim drugih proizvođača. Kako Vaša kompanija njeguje svoj imidž i ostaje prepoznatljiva u odnosu na konkurenciju?

Za mene je veliki izazov uspjeti u velikoj i jakoj konkurenciji. Međutim, moj veliki adut je ova kompanija koja ima tradiciju i značajnu prepoznatljivost na tržištu. Moj cilj je da njegujem načela ove kompanije, unaprjeđujući ih modernim standardima i uspjeh ne može izostati.

-Unazad godinu dana u "Prijedorčanki" se intenzivno radi na razvoju novih brendova. O čemu se konkretno radi?

"Prijedorčanka" do sada nije imala zaštićeni naziv svojih rakija, ona su uglavnom naslijeđena, tako da smo, u skladu sa zahtjevima tržišta, u proteklom periodu radili na osmišljavanju i vizuelnog identiteta i naziva naše rakije, gdje smo dobili jedan brend koji smo nazvali "Gazdina rakija". Vizuelno je jako efektan, zadržan je oblik flaše koji je prepoznatljiv za nas, a koristeći neke nove metodologije došli smo i do boljeg, kvalitetnijeg i aromatičnijeg proizvoda. Iza ideje o "Gazdinoj rakiji" stoji cijela jedna priča. Naime, pokušali smo da ono što je najbolje iz naše kuće, plasiramo na naše tržište i da to bude prepoznatljivo. Došli smo na tu ideju da nema ništa bolje od onoga što gazda ponudi svojim gostima i tako smo došli do "Gazdine rakije". Poznato je da su naša područja gazdinska i da drže do toga i naša kuća je gazdinska, tako da smo to objedinili i dobili jedan izuzetan brend koji je već plasiran na tržište Srbije, a kod nas će se pojaviti krajem godine.

-Koliko Vam je značajan marketing kao dio Vašeg poslovanja?

Marketing i jeste moja oblast, on je važan segment i trenutno najznačajniji u mojoj kompaniji. Imam čvrstu namjeru da tržištu na najkreativniji način predstavim ono što proizvodimo. Na to me bavezuje kvalitet u koji smo uložili mnogo, počevši od porodičnog imena.

-Veliki dio ukupne proizvodnje "Prijedorčanka" izvozi u zemlje u okruženju, a pojedine vrste rakije izvozite i u Ameriku. Jeste li zadovoljni saradnjom sa drugim tržištima?

Kvalitet proizvoda je presudan u svim poslovima da bi kompanija opstala, tako i naše renomirano ime u svijetu stoji za kvalitet. Saradnja sa Amerikom nije nikakvo čudo, jer poznato je da mnogo ljudi sa naših područja tamo žive, a upoznati su sa našom kompanijom i njenim proizvodima. Saradnici za dobar posao se teško pronalaze, ali ipak ih ima. Ja bih posebno podvukla naš uspješan izvoz u Srbiju, zemlju rakije, koja nam je dosta zahtjevnije i teže tržište za plasman.

-Ulažete li u edukaciju i profesionalno usavršavanje zaposlenih? Koliko Vam je to važno?

Struktura zaposlenih u preduzeću u potpunosti je prilagođena novim trendovima rasta i razvoja, tako da obrazovani kadrovi kontinuirano dobijaju potrebnu edukaciju za svoja stručna znanja. Edukacija, kao i očuvanje okoline jako mi je važan segment za dalje poslovanje, zato je "Prijedorčanka" jedina fabrika ovih kapaciteta koja je pokrenula kotao na bio masu radi očuvanja prirode i zaustavljanja zagađenja grada Prijedora.

-Trenutno ste na poziciji izvršnog direktora u kompaniji "Prijedorčanka". Koliko ste privatno obuzeti poslom, kako usklađujete sve poslovne obaveze sa privatnim životom?

Ustvari, i moj privatni život je većim djelom moj posao, jer skoro sve što privatno zaželim ostvarujem zahvaljujući uspjesima u mom poslu. Kada osoba dobro organizuje svoje vrijeme, sve može da stigne. Ono što sebi priuštim i što me relaksira jesu sportovi poput jahanja, skijanja i ronjenja, a praktikujem i jogu u posljednje vrijeme. U budućnosti imam ambicije svoje slobodno vrijeme posvetiti humanitarnom radu prema ugroženim dijelovima Afrike.

-Koje je Vaše omiljeno piće?

Volim da pijem koktele i vina. Jedan od mojih omiljenih mikseva je viljamovka sa sokom od jabuke, gdje viljamovka i dalje ima svoju aromu, ali nije toliko jaka, pogotovo za žensku populaciju koja se naježi od same pomisli na rakiju kad je proguta. To je jedan fin koktelčić, koji kad se pije onako fino rashlađen baš prija. Takođe volim malinu, našu rakiju koja se odlično kombinuje sa sokom ili ledenim čajem od šumskog voća.

-Postoji li recept za uspjeh?

Još kao djevojčica sanjala sam da sam svom ocu desna ruka u najzahtjevnijim poslovima i da dobijam najzahtjevnije poslovne zadatke. Danas to i živim. Treba živjeti svoje snove, to je moj recept za uspjeh!

Piše: Mileva Ninković

Poziv na pretplatu:


Pogledajte i druge dokumente u rubrici "Ko je ko"

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ličnosti