APKE poziv za savjetovanje: Primjena novog zakona PIO/MIO FBiH

27.02.2019. 12:38 / Izvor: Akta.ba
APKE poziv za savjetovanje: Primjena novog zakona PIO/MIO FBiH

Agencija za pravni konsalting i edukaciju Sarajevo poziva na savjetovanje.

POZIV ZA SAVJETOVANJE 

PRIMJENA NOVOG ZAKONA PIO/MIO FEDERACIJE BiH

PRIMJENA IZMJENA I DOPUNA ZAKONA O RADU FEDERACIJE BiH 

ULOGA I ZNAČAJ UREDBE O POSTUPKU PRIJEMA U RADNI ODNOS U JAVNOM SEKTORU U FBiH

 

10. APRIL 2019. GODINE HOTEL "TUZLA"

19. APRIL 2019. GODINE HOTEL "HOLLYWOOD" – ILIDŽA

 

Na osnovu interesovanja velikog broja institucija u BiH, javnih preduzeća i javnih ustanova kao i brojnih pitanja oko primjene NOVOG ZAKONA O PIO-u i AKTUELNOG ZAKONA O RADU FBiH KAO I PRIJEDLOGA I IZMJENA I DOPUNA ISTIH KOJE TREBAJU BITI UPUĆENE U PARLAMENTARNU PROCEDURU, Agencija za pravni konsalting i edukaciju Sarajevo, Vas poziva na savjetovanje iz navedenih propisa uz akcenat na obavezu usklađenosti ugovora o radu sa zakonom i podzakonskim aktima zahtijeva od poslodavca aktivanom odnosu prema pravnim normama uz obrađivanje i ostalih aktuelnih propisa iz radnog zakonodavstva koje će se brzo naći u parlamentarnoj proceduri.

VRLO BITNO: Federalna vlada je donijela Uredbu o postupku prijema u radni odnos u javnom sektoru u FBiH, kojom je ovaj postupak uređen na jedinstven način, a osobama koje traže posao omogućen ravnopravan pristup slobodnim radnim mjestima i ravnopravna konkurencija, zasnovana na znanjima i sposobnostima.
Uredbom je propisan prijem u radni odnos u javnim ustanovama i javnim preduzećima čiji je osnivač FBiH i privrednim društvima u kojima FBiH učestvuje s više od 50 posto ukupnog kapitala, zatim u federalnim zavodima, agencijama, direkcijama i upravnim organizacijama pod drugim nazivom, pravnim osobama s javnim ovlaštenjima prenesenim federalnim propisima, osim ako posebnim propisom nije drugačije određeno.

 

CILJNA SKUPINA:

Savjetovanje je namijenjeno: rukovodećim državnim službenicima, državnim službenicimai namještenicimaorgana uprave Bosne i Hercegovine svih nivoa, članovima uprava društava i javnih ustanova, zaposlenicima u pravnim odjelima, odjelima općih i kadrovskih poslova, odjelima za upravljanje ljudskim resursima/HR menadžerima, članovima vijeća zaposlenika kao i svima onim koje interesuje navedena tematika. 

Cilj savjetovanja je da se učesnicima pojasninovine u novim zakonima kao i aktuleni prijedlog izmjena i dopuna zakona iz radnog zakonodavstvapostupak i faze u kojim se isti nalaze, uz akcenat da se, kroz praktične primjere predstavnika resornog ministarstva i zavoda, pruže poslodavcima odgovorkako postupiti u konkretnim situacijama i izbjeći nepotrebne i dugotrajne sudske sporove. Također, će se od predstavnika nadležnih organa dati uputa i način otklanjanja nastajanja grešaka u gore navedenim postupcima uz davanje jasnih uputa učesnicima savjetovanja da svoje postupanje, rokove, utvrđivanje činjenica i tome sl.,usklade sa odredbama važećih zakona iz oblasti radnopravnog statusa.

 

PREDAVAČI:  

Nermina Vučković, savjetnica direktora - Federalnog zavoda MIO-PIO

Nedim Mehmedbašić, inspektor rada

 

TEME SAVJETOVANJA:

 

-I- EFEKTI PRIMJENENOVOG ZAKONA O PIO/MIO:

 

  • SUŠTINSKE RAZLIKE NOVOG ZAKONA O PIO/MIOu odnosu na raniji Zakon;
  • ŠTA JE staž osiguranja i penzijski staž;
  • ŠTA JE staž osiguranja sa efektivnim trajanje;
  • ŠTA JE staž osiguranja sa uvećanim trajanjem;
  • ŠTA JE poseban st;
  • Povećanje penzija od 10% i 5% za određene grupe;
  • Bodovni sistem- obračun visine penzije kroz bodovni sistem sa formulama i primjerima;
  • Obračun visine penzije za osiguranike sa „benificiranim“ stažom osiguranja;
  • Minimalna granica za odlazak u penziju;
  • Prijevremena penzija;
  • Stimulacija za kasniji odlazak u penziju;
  • Minimalna zajaena penzija;
  • Starosna penzija (novi kriteriji za penzionisanje);
  • Prijevremena starosna penzija (uslovi);

 

  • Invalidska penzija;
  • Porodičnpenzija;
  • Nemogućnost istovremenog ostvarivanja prava iz PIO i prava po osnovu radnog odnosa;
  • Uloga i značaj primjene zakona o PIO/MIO na policijske službenike;
  • PRIJEDLOGA I IZMJENA I DOPUNAkoji se odnosi na boračku populaciju;
  • Pitanja i odgovori.

 

BITNO: POSTAVLJENA PITANJA OD UČESNIKA O KOJIMA ĆE SE RAZGOVARATI NA SAVJETOVANJU

Da li uvjerenja po čl. 169 ZUP-u koja su se izdavala kao dokaz o radnom odnosu na osnovu matične evidencije bez podataka o platama, jer su isti uništeni uslijed ratnih dejstava, važe kao dokaz?

Do sada se upisivao radni stažu jednokratnom trajanju kao stažosiguranja u minuli staž, je li obaveza i po novom Zakonu o PIO?

Da li po ugovoru o djelu može raditi lice koje je u penziji, "deficitarno zanimanje" da li se ostvarenje penzije/mirovine zamrzava?

Šta se podrazumjeva pod pojmom "radni vijek"?

Može li radnik raditi i poslije 40 godina staža osiguranja?

Uticaj posebnog staža (pripadnost ARBiH) na visinu penzije. Da li isti umanjuje visinu penzije ili ne?

Kao dokaz o radnom stažu umjesto radničke knjižice kojim dokumentom se može priznati ukupan radni staž?

Koje se sve potvrde mogu tražiti i dobiti od Federalnog zavoda MIO/PIO u cilju regulisanja prava iz PIO/MIO?

 

-II- ZAKON O RADU FEDERACIJE BIH

  • Primjena povoljnijeg prava za radnika;

·      Procedura prijema u radni odnos u privatnom sektoru;

·      Procedura prijema u radni odnos u javnom sektoru;

·      Dostava prijave na obavezno osiguranje;

·       Korištenje usluga tzv."Agencija za posredovanje u zapošljavanju";

·      "Iznajmljivanje" ili "Outsourcing" radne snage;

·       Angažman radnika putem tzv. “Studentskih servisa”;

·      Ugovor o djelu kao način radnog angažmana;

·      Ugovor o privremenim i povremenim poslovima;

·      Ugovor o poslovnoj saradnji u kontekstu zadovoljenja potreba poslodavaca za radnom snagom;

·      Ugovor o radu lica na određeno i neodređeno vrijeme zatečenih prije stupanja na snagu izmjena i dop. Zakona;

·      Bitni elementi Ugovora o radu i njihov značaj u praksi;

·      Probni rad;

·      Pripravnici i volonteri;

 

ULOGA I ZNAČAJ UREDBE O POSTUPKU PRIJEMA U RADNI ODNOS U JAVNOM SEKTORU U FBiH

·      Prijem u radni odnos u javnim ustanovama; 

·      Prijem u javnim preduzećima čiji je osnivač FBiH i privrednim društvima u kojima FBiH učestvuje s više od 50 posto ukupnog kapitala;

·      Prijem u federalnim zavodima;

·      Prijem u federalnim agencijama, direkcijama i upravnim organizacijama ;

·      Prijem u pravnim osobama s javnim ovlaštenjima prenesenim federalnim propisima;

 

PRESTANAK RADNOG ODNOSA;

·       Procedura otkazivanja Ugovora o radu uz propisani otkazni rok (član 96. Zakona o radu);

·       Načini prestanka Ugovora o radu;        

·      Razlozi koji opravdavaju otkazivanje Ugovora o radu uz propisani otkazni rok;

·      Sadržaj obrazloženja /osnovanost otkaza/;

·      Priznavanje prava na otpremninu;

·      Otkazni rok;

·      Odjava radnika sa obaveznog osiguranja nakon proteka otkaznog roka;

·      Obaveza poslodavca da omogući radniku ostvarivanje prava iz radnog odnosa i u situaciji kad od njega ne zahtijeva da radi u otkaznom roku;

·      Priznavanje prava na godišnji odmor u slučaju otkaza uz propisani otkazni rok;

·      Ponovno zapošljavanje na istim ili sličnim poslovima;

·      Obaveze poslodavca prema vijeću zaposlenika ili sindikatu u pogledu namjere otkazivanja Ugovora o radu uz propisani otkazni rok;

·       Procedura otkazivanja Ugovora o radu bez obaveze poštivanja otkaznog roka (član 97. Zakona o radu)

·       Utvrđivanje vrsta prijestupa ili povreda radnih obaveza;

·       Omogućavanje radniku da se izjasni o elementima odgovornosti koja mu se stavlja na teret tzv. pravo na odbranu”;

·       Otkaz u slučaju lakših prijestupa ili lakših povreda radnih obaveza iz Ugovora o radu;

·       Rok za otkaz Ugovora o radu bez poštivanja otkaznog roka;

 

DISCIPLINSKI POSTUPAK;

·       Pravni značaj ispravne provedbe procedure koja prethodi prestanku radnog odnosa u relaciji sa inspekcijskim nadzorom na iste okolnosti;

  • Disciplinski postupak prema Zakonu o radu;
  • Disciplinski postupak u javnim preduzećima i javnim ustanovama;
  • Obaveza donošenja akta o disciplinskom postupku u javnim preduzećima;
  • Osnovni sadržaj akta o disciplinskom postupku;
  • Organi odlučivanja o disciplinskoj sankciji;
  • Pravni lijek i organ odlučivanja o pravnom lijeku;
  • Pitanja i odgovori.

 

-III- KOJA POVOLJNIJA PRAVA NAM DONOSE PRIJEDLOZI IZMJENA I DOPUNA ZAKONA:

  • Aktuelni prijedlog izmjenama i dopunama zakona pio/mio (koje treba da se upute u parlamentarnu procedure);
  • Primjena povoljnijeg prava za policijske službenike na osnovu zakona o radu i policijskim službenicima i zakona PIO/MIO;

 
POČETAK SVIH SAVJETOVANJA: 9:00 h 

 

KOTIZACIJAZA UČEŠĆE SA UKLJUČENIM PDV-om.

180,00KMpo jednom učesniku;

165,00KMpo osobi za dva i više učesnika iz istog pravnog subjekta;

150,00 KMpo osobi za predplatnike "PRAVNOG KONSALTINGA"

 

Kotizacija uključuje:

(Radni materijal, Welcome paket, kafe pauze sa osvježenjem, zajednički ručak, besplatni parking uz stalan nadzorcertifikat o učešću na savjetovanju).

Pored navednogza sve učesnike savjetovanja obezbijeđeni su bez dodatne naknade (besplatno)elektronski modeli svih akata neophodnih za postupke sa savjetovanja kao i primjeri sudskih presuda.

Napomena:

Pozivamo vas na rezervaciju što prije slanjem prijavnog obrasca, uz napomenu da budžetski korisnici svakako mogu prisustvovati savjetovanju uz odgodu plaćanja ali uz obaveznu prijavu!

Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317ili E-mail: info@apke.baBroj učesnika je ograničen.

Program savjetovanja i obrazac za "onlineprijavu mogu se naći na web stranici www.apke.ba

PRIJAVA ili upitima na E-mail: info@apke.baZa više informacija pozovite info telefon:033/863-446, 061/849-330

PREUZMI DOKUMENT:
Prijavnica i program

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Najave