Autentičan doživljaj najvažniji faktor za turiste koji dolaze u BiH
BiH može udovoljiti turistima zbog turističkih resursa, prirodnih ljepota, kulturne ponude, te gastronomije.
Najznačajniji faktori koji utječu na izbor turističke destinacije kada je u pitanju Bosna i Hercegovina su sigurnost, politička stabilnost, prirodne katastrofe, zaštita od kriminala, dostupnost destinacija i troškovi. Destinacije trebaju prilagoditi svoju ponudu željama i potrebama potrošača-turista i pružiti autentični doživljaj. Bosna i Hercegovina može udovoljiti turistima ako uzmemo u obzir turističke resurse, prirodne ljepote, kulturnu ponudu, gastronomiju, pokazalo je istraživanje Instituta za turizam iz Zagreba, jedinog javnog znanstvenog instituta u Republici Hrvatskoj koji je specijaliziran za istraživanja različitih aspekata turizma.
Prve rezultate istraživanja o ponašanju turista s ključnih i potencijalnih tržišta za incoming turizam u Bosni i Hercegovini predstavit će Damir Krešić, ravnatelj Instituta na konferenciji "Razvoj destinacijskog turizma uspostavom niskotarifnih avio – letova" koja će se održati u Mostaru 11.04.2018. Studija je izrađena u okviru projekta MarketMakers kojeg podržava Vlada Švicarske.
"Analizirano je dvadeset inozemnih tržišta, trinaest europskih, četiri tržišta Bliskog istoka, te tri "daleka" tržišta (Kina, Republika Koreja i Sjedinjene Američke Države)", kazao je Damir Krešić, ravnatelj Instituta za turizam Zagreb.
Za svako tržište prikupljeni su podaci o tome kako turisti odabiru destinaciju putovanja, koji faktori utječu na izbor destinacije - uključujući preferencije turista, ali i ono što očekuju od turističke ponude u destinaciji, zatim kako rezerviraju svoje putovanje, s kime i kako najčešće putuju, kakav smještaj odabiru, te niz drugih informacija važnih za "incoming" turizam u BiH.
"Došli smo do rezultata kako turisti s europskog tržišta polažu puno pažnje na održivost i ekološki prihvatljive prakse pri odabiru odredišta putovanja. Nijemci dominantno putuju s članovima obitelji, a planiraju svoje putovanje od jednog do šest mjeseci unaprijed, za razliku od Šveđana koji planove za odmor rade najmanje tri mjeseca unaprijed. Talijani ne preferiraju "all-inclusive" putovanja", kazao je Krešić.
Današnji turisti traže prirodne ljepote, ali i kvalitetu smještaja. Traže elemente zdravstvene ponude, ali i one kulturne te mogućnosti za kupnju. I dalje su popularna tzv. "city-break" putovanja, ali s raznovrsnijom ponudom. Naravno, na izbor destinacije utječe brend i reputacija destinacije, atrakcije koje destinacija nudi, infrastruktura i usluge.
Organizatori konferencije su Apriori BH – Agencija za profesionalno usavršavanje i Vlada Hercegovačko-neretvanske županije/kantona. Koordinator konferencije je Fortuna Tours d.o.o. jedna od vodećih turističkih agencija u BiH za incoming turizam.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.
-
Agencija Apriori BH Mostar
Bišće Polje b.b. (INTERA T.P.) 88000 Mostar -
Vlada Hercegovačko - neretvanskog kantona / županije Mostar
Stjepana Radića 3 88000 Mostar -
FORTUNA TOURS d.o.o. Mostar
Ul. Rade Bitange 34 88104 Mostar -
Government of Switzerland
Muehlestrasse 4 3003 Bern -
Institut za turizam Zagreb
Vrhovec 5 10000 Zagreb -
Event d.o.o.
ul. Biskupa Buconjića 19D 88000 Mostar