Pedagoški metod Marije Montessori: Primjena u odgojno-obrazovnom radu

28.03.2017. 09:59 / Izvor: Akta.ba
Pedagoški metod Marije Montessori: Primjena u odgojno-obrazovnom radu

Njene obrazovne metode su i danas u primjeni u velikom broju državnih i privatnih škola širom svijeta.

Marija Montessori (ital. Maria Montessori) rođena 31.08.1870. u Kjaravaleu, u Italiji. Preminula je 06.05.1952. u Nordviku, u Holandiji. Bila je talijanska liječnica, obrazovni radnik i pedagog, filozof i humanista; najpoznatija je po svom obrazovnom sistemu „Montessori“, koji se odnosi na djecu od rođenja do adolescencije.

Njene obrazovne metode su i danas u primjeni u velikom broju državnih i privatnih škola širom svijeta. Maria Montessori isticala je da su rani odgoj i obrazovanje, uz poticaje i interakciju, jedna od pretpostavki za razvoj mozga.

Smatrala je da sposobnosti koje djeca steknu u ranom djetinjstvu imaju važnu ulogu u razvijanju uravnoteženog, poduzetnog i kompetentnog ponašanja. Naglašavala je važnost poštovanja djeteta, njegove slobode samoizražavanja te odgoja i obrazovanja putem osjetila i pokreta. Vjerovala je da je za dobar odgoj djeteta jednako važna i brižljivo pripremljena okolina i aktivnosti koje razvijaju sve dječje sposobnosti, kreativnost, neprestano istraživanje, stjecanje novih znanja i prilagođavanje promjenama.

Smatrala je da se potrebe djeteta mijenjaju s promjenama društva te je upozoravala kako mi odrasli moramo toga biti svjesni i omogućiti djetetu da se s tim promjenama nosi.

Montessori metoda nastao je iz stanovišta da ako djetetu otklonimo sve neprijatnosti s puta, ako ga služimo i previše ga razmazimo, oduzimamo mu iz ruku kontrolu nad sopstvenim životom. Dijete možemo da sputamo našom prevelikom ljubavlju.

Život i djelo Marije Montessori i danas plijeni pozornost roditelja, odgajatelja, učitelja, psihologa, pedagoga, liječnika, defektologa – jednako kao i prije više od stotinu godina kada je osnovana prva dječja kuća Marije Montessori.

Ciljna grupa       

·         profesori razredne nastave redovnih škola,

·         defektolozi,

·         odgojitelji/-ce iz predškolskih ustanova,

·         psiholozi,

·         pedagozi i drugim  stručnim suradnicima u odgojno-obrazovnom procesu.

·         Osobe koje žele steći nove kompetencije i/ili dopuniti postojeća znanja i vještine

Treneri/ predavači 

Milica Erceg, dipl. prof i Danijela Dapčević, dipl. pedagog iz Škole za osnovno i srednje obrazovanje „Milan Petrović“ Novi Sad

Broj  polaznika  - minimalno 20, maksimalno 30

Trajanje obuke 12 sati

Termini provođenja 08. i 09.04.2017.

Certifikat/uvjerenje SEC certifikat o sudjelovanju u programu neformalne obuke u trajanju od 12 sati

Cijena 130,00 KM (uz popust od 20% za grupne prijave)

Cilj obuke           

Opšti ciljevi programa su:

•Unapređenje i obogaćivanje odgojno-obrazovnog rada metodologijom proisteklom iz Montessori pedagogije

•Upoznavanje učesnika s općim pojmovima i načelima rada po Montessori metodu i mogućnostima njihove direktne primjene u odg. obr. radu s djecom redovne populacije i djecom s poteškoćama u razvoju.

Specifični ciljevi programa:

•Informiranje učesnika o osnovnim načelima  odgojnog rada po Montessori pedagogiji

•Upoznavanje učesnika s osnovnim pravilima ponašanja u Montessori učionici i ulogom Montessori nastavnika

•Predstavljanje Montessori didaktičkog materijala učesnicima kroz direktnu prezentaciju njihove upotrebe.

•Prenošenje iskustva primjene navedenog metoda u radu s djecom sa posebnim potrebama.

Kontakt osoba: Svjetlana Mamić +387 51 321 600

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Najave