Trodnevni interaktivni seminar - javne nabavke u praksi
Nažalost, pandemija je pokazala mnogo slabosti u raznim poljima tako i u oblasti javnih nabavki.
TRODNEVNI INTERAKTIVNI SEMINAR
JAVNE NABAVKE U PRAKSI
Neum, 01. - 03.07.2020.
OBLASTI - TEME
- PRIPREMA ZA JAVNU NABAVKU
- PRIPREMA TENDERSKE DOKUMENTACIJE, OTVORENI POSTUPAK, KONKURENTSKI ZAHTJEV, KRITERIJ ZA DODJELU UGOVORA: Najniža cijena i ekonomski najpovoljnija ponuda
- PRIPREMA PONUDE - Kako odgovoriti zahtjevima iz TD?
- PRIJEM, PREGLED I OCJENA PONUDA, ODLUKA O IZBORU/PONIŠTENJU
- E-AUKCIJA
- PRAVNA ZAŠTITA, SUSPENZIVNO DEJSTVO ŽALBE, PRIMJERI OBRAZACA I AKATA
- REALIZACIJA UGOVORA
UVOD U TEMU
Nažalost, pandemija je pokazala mnogo slabosti u raznim poljima tako i u oblasti javnih nabavki.
Šta smo naučili u prethodnom periodu?
Da li se provode procedure javnih nabavki u vanrednim okolnostima?
- Saopštenja i stavovi AJN BiH u vrijeme pandemije
- Izuzeće od primjene odredbi ZJN BiH definisano u članu 10. Zakona
- Mogućnost primjene pregovaračkog postupka bez objave obavještenja o nabavci
- Druga aktuelna pitanja na koje želite dobiti odgovor kako biste riješili probleme sa kojima se susrećete u radu
Upoznajte vrhunsku organizaciju seminara, podijelite Vaša iskustva sa drugima i u pozitivnoj atmosferi pronađimo rješenja za određena pitanja koja će svim akterima u procesu javnih nabavki omogućiti efikasniji rad u budućnosti.
Imajući u vidu da se javni sektor finansira novcem poreskih obveznika, sistem javnih nabavki je osmišljen kao jedan vrlo složen proces kojim treba obezbjediti da se prikupljena sredstva troše odgovorno, svrsishodno i s pažnjom dobrog domaćina. Da li je to slučaj?
Korisnici javnih sredstava, sve robe, usluge i radove dužni su da nabavljaju kroz sistem javnih nabavki. Ovaj proces čini ciklus operacija koje preduzimaju ugovorni organi kroz nekoliko faza i to:
- priprema/planiranje javnih nabavki
- sprovođenje postupka nabavke
- realizaciju ugovora
Naravno, bez javnih nabavki određenih (neophodnih) roba, usluga ili radova, ugovorni organi ne bi mogli normalno funkcionisati, odnosno obavljati djelatnosti za koje su osnovani. U svim državama se izdvaja značajna količina budžetskih sredstava za potrebe javnih nabavki. Analizom i sagledavanjem efekata javnih nabavki odnosno potrošnje ugovornih organa na jednu državu, procjenjuje se i njihova učinkovitost/svrsishodnost, što je veoma bitno za uspostavljanje dobre prakse, racionalnog i efikasnog trošenja budžetskih sredstava.
Od kvaliteta zakonskih i podzakonskih akata zavisi i postizanje učinkovitog trošenja javnog novca, mada i u slučaju da imamo najbolji zakon to ne znači nužno da će i sve realizovane javne nabavke imati najbolje rezultate. Ovo u velikoj mjeri zavisi od službi koje pripremaju nabavke, sprovode proceduru izbora najpovoljnijeg ponuđača i kontrolišu realizaciju ugovora.
Korištenje javnih sredstava od strane ugovornih organa, tj. javne nabavke roba, usluga i radova imaju veliki značaj za privredu Bosne i Hercegovine. Takođe, oblast javnih nabavki i u zemljama Evropske unije ima veliki značaj. Ovo područje predstavlja jedan od prioriteta zakonodavne harmonizacije sa EU. Zakonom o javnim nabavkama u BiH je uspostavljen sistem javnih nabavki, podzakonskim aktima pobliže su obrađeni određeni dijelovi, ali se ipak problemi javljaju u primjeni propisa u praksi. Odgovarajuća/pozitivna praksa u oblasti javnih nabavki doprinosi i stvaranju stabilnijeg tržišta, koje je od velikog značaja za naše privredne subjekte.
S tim u vezi, podsjećamo na član 3. Zakona o javnim nabavkama,
odnosno na opšte principe Zakona:
Ugovorni organ dužan je da postupa transparentno, da se u postupku javne nabavke prema kandidatima/ponuđačima ponaša jednako i nediskriminirajuće, na način da osigura pravičnu i aktivnu konkurenciju, s ciljem najefikasnijeg korištenja javnih sredstava u vezi s predmetom nabavke i njegovom svrhom.
Proces javnih nabavki jedan je od značajnijih procesa u funkcionisanju javnih institucija, te dobija sve veću ulogu u društvu. Javne nabavke se tretiraju kao strateška funkcija, bitno područje javnih finansija i imaju zadatak da osiguraju racionalno trošenje javnih sredstava i postizanje najbolje vrijednosti za uloženi novac.
Uvođenjem regulative koja uređuje postupke javnih nabavki, pokušava se kako kod nas tako i u svijetu, raditi na smanjenju korupcije i netransparentnog i neracionalnog trošenja javnih sredstava. Ugovorni organi putem javnih nabavki imaju obavezu da domaćinski upravljaju novcem poreskih obveznika, da postupaju transparentno tokom procedure, osiguravaju pravičnu i aktivnu konkurenciju sa ciljem najefikasnijeg korištenja javnih sredstava.
SEMINAR NAMIJENJEN
Seminar je namijenjen predstavnicima ugovornih organa i privrednih subjekata koji na bilo koji način učestvuju u postupcima javnih nabavki. Teme predviđene za ovaj seminar su od koristi osobama koje su na direktan ili indirektan način uključene u javne nabavke, faze pripreme za nabavku/planiranje, pripremu TD, realizaciju ugovora, pripremu ponuda, osobama koje odgovaraju na zahtjeve iz TD, te za sve učesnike uključene u proceduru provođenja postupka javne nabavke. Predložene teme ne ograničavaju učesnike da tokom seminara diskutuju, raspravljaju i postavljaju pitanja o drugim temama, problemima u sistemu javnih nabavki u BiH.
CILJEVI I SVRHA
Seminar ima za cilj da približi određene teme učesnicima, da se pokušaju riješiti određeni problemi sa kojima se učesnici susreću u praksi, te da se otklone dileme sa kojima se susreću ugovorni organi i privredni subjekti. Približiti sistem javnih nabavki svim učesnicima, od faze pripreme postupka/planiranja nabavke, izrade tenderske dokumentacije, procedure izbora najpovoljnijeg ponuđača, do realizacije ugovora. Približiti učesnicima seminara način postupanja ugovornog organa u određenim okolnostima i postupanje privrednog subjekta odnosno ponuđača/dobavljača.
SADRŽAJ
- Značaj javnih nabavki
- Dijagram toka - proces javne nabavke
- Značaj internih akata UO o javnim nabavkama
- Istraživanje tržišta i planiranje nabavke
- Kriterij za dodjelu ugovora: najniža cijena i ekonomski najpovoljnija ponuda
- Priprema tenderske dokumentacije - novosti i stavovi AJN BiH
- Priprema ponude - Kako odgovoriti na zahtjeve iz tenderske dokumentacije?
- Šta ponuđač može učiniti da zaštiti svoje interese?
- Gdje griješimo prilikom prijave na tendere? Zašto?
- Pregled i ocjena ponuda (evaluacija)
- E-aukcija (umanjenje pozicija nakon e-aukcije / stav AJN BiH)
- Žalba - suspenzivno dejstvo žalbe
- Realizacija ugovora
Postupanje ugovornog organa:
- Način korištenja informacionog sistema e-nabavke
- Stavovi AJN BiH
- Pojašnjenje tenderske dokumentacije
- Prijem ponuda
- Prijem i kontrola dokumentacije izabranog ponuđača nakon odluke o izboru
- Postupanje sa bankarskom garancijom za dobro izvršenje posla
- Izuzeća od primjene odredbi Zakona o javnim nabavkama
- Pregovarački postupak bez objave obavještenja o nabavci
- Preferencijalni tretman domaćeg
- Posebna tema - praćenje postupaka javnih nabavki
PREDAVAČ
Bojan Ždrale, dipl. oec. - Ovlašteni predavač za javne nabavke u BiH, završio obuku za trenere za JN u okviru Regionalnog projekta TOT II - training of treners - ITCILO, završio obuku za trenere “Jačanje sistema javnih nabavki u BiH“.
MODUL IZ OBLASTI POSLOVNE PSIHOLOGIJE
Ključni cilj implemetacije poslovne psihologije u svakodnevno poslovanje je unapređenje postignuća i radne efikasnosti. Primjena tehnika poslovne psihologije za efikasno upravljanje promjenama i pilagođavanje radnih zadataka. Sticanje znanja kako najbolje reagovati u bilo kojoj stresnoj situaciji i kako upravljati emocijama, uključiti razum – predstavlja jednu od najvažnijih vještina kako u poslovnom tako i u privatnom životu.
- Sindrom profesionalnog izgaranja na radnom mjestu
- Alati i tehnike za efikasno upravljanje stresom na radnom mjestu
PREDAVAČ
Goran Ristić, dipl. psiholog
Kognitivno-bihejvioralni terapeut pod supervizijom. Nosioc certifikovane i međunarodno priznate kvalifikacije za primjenu tehnika kognitivno-bihejvioralnog koučinga (ISCP). Posjeduje višegodišnje radno iskustva u oblasti obrazovanja i zdravstvene zaštite.
RASPORED RADA
Registracija učesnika 09:30 - 10:00
10:00 - 16:00 srijeda 01.07.2020.
09:30 - 16:00 četvrtak 02.07.2020.
09:00 - 11:00 petak 03.07.2020.
METODOLOGIJA RADA
Seminar je zamišljen kao visoko interaktivan. Vaše probleme pokušavamo riješiti kroz zajedničku diskusiju i praktične primjere. Na seminaru će se prezentovati problemi sa kojima se učesnici susreću u svom radu, te će zajedničkim diskusijama i savjetima pokušati pronaći optimalno rješenje. Fokus seminara su iskustva učesnika, aktuelni problemi sa kojima se susreću ugovorni organi i ponuđači te nastojanje rješavanja istih kroz praktične primjere.
Prilagođavamo se grupi i pojedincu!
Preuzmite PDF PROSPEKT seminara sa svim potrebnim informacijma na sljedećem linku: PDF PROSPEKT
Prijavite se ONLINE - Kliknite na link i na dnu članka nalazi se ONLINE REGISTRACIJA: LINK
Broj učesnika na seminaru je ograničen!
Rezervišite svoje mjesto na vrijeme!
Prijave traju do: 25.06.2020.
KONTAKT INFORMACIJE:
KVENTUM d.o.o.
Poslovno-edukativni centar
Tvornička broj 3, 71 000 Sarajevo
Bosna i Hercegovina
Tel: +38733621268
Fax: +38733621273
Mob: +38761307131
Mob: +38761267373
E-mail: info@kventum.ba
Web: www.kventum.ba
FB: www.facebook.com/kventum.ba
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.