Uspostavljanje i upravljanje rizicima u organizaciji
Za svaku organizaciju u toku izvršavanja poslova postoji mogućnost nastupanja nepredvidivih događaja koji mogu direktno uticati na ostvarivanje očekivanih poslovnih rezultata.
USPOSTAVLJANJE I UPRAVLJANJE RIZICIMA U ORGANIZACIJI
PROCESI UVOĐENJA FUK-a
&
ZAVRŠNI FINANSIJSKI IZVJEŠTAJ U INSTITUCIJAMA BiH
Baška Voda, 05. - 07.02.2020. godine
SEMINAR NAMIJENJEN
Rukovodiocima, pomoćnicima rukovodioca, šefovima organizacijskih jedinica, koordinatorima i članovima radne grupe za FUK, finansijskim službenicima, te svim zainteresovanim koji žele da se upoznaju sa finansijskim upravljanjem i kontrolom, načinom uspostavljanja i izazovima u uspostavljanju FUK-a, te načinom popunjavanja završnog / godišnjeg finansijskog izvještaja u institucijama BiH.
CILJEVI I SVRHA
- Definisanje obaveza i dužnosti koordinatora i članova radne grupe za FUK
- Praktično popunjavanje obrazaca nužnih za uspostavljanje FUK-a
- Pravilno uspostavljanje Strategije upravljanja rizicima
- Razmatranje i detaljno značenje Akcijskog plana za uspostavljanje i razvoj FUK-a
- Upoznavanje sa obrascima potrebnim za završni finansijski izvještaj
- Način popunjavanje izjave o odgovornosti
UVOD U TEMU
Za svaku organizaciju u toku izvršavanja poslova (na domaćem i/ili međunarodnom tržištu) postoji mogućnost nastupanja nepredvidivih događaja koji mogu direktno uticati na ostvarivanje očekivanih poslovnih rezultata.
Rizik sa svojim štetnim posljedicama može onemogućiti uspješno poslovanje i negativno uticati na očekivane poslovne rezultate. Politika osiguranja od rizika, kod savremenih organizacija, predstavlja sastavni dio poslovne politike. Spoznaja rizika, uzroka njihovih pojava i posljedica koje prouzrokuju, bitan je uslov za sprečavanje mogućih šteta. Sprečavanje mogućih šteta se postiže odgovarajućim instrumentima i načinima odgovora na rizike.
Različiti autori različito definišu pojam rizika. Takođe postoji više različitih definicija rizika u zavisnosti sa kojeg aspekta se isti posmatraju. Jedno je zajedničko za sve definicije, a to je da: Rizik predstavlja događaj koji može uticati na postizanje definisanog poslovnog cilja.
Za razliku od prošlih vremena, danas se rizik posmatra kao odstupanja od željenog stanja koje može imati pozitivne i/ili negativne efekte na postizanje ciljeva.
Finansijski izvještaji ogledalo su poslovanja svake poslovne organizacije i nezamjenjiv su alat bez kojeg današnji ekonomsko - politički sistem ne bi bio ostvariv. Analizom finansijskih izvještaja možemo saznati puno toga o pojedinom poslovnom subjektu iako moramo biti svjesni činjenice da puno značajnih informacija može ostati prikriveno ili teško prepoznatljivo i u najdetaljnijim finansijskim izvještajima.
SADRŽAJ
I. FINANSIJSKO UPRAVLJANJE I KONTROLA
- Zakonski i podzakonski okvir FUK-a
- Uvod u FUK – teorija i praksa (pifc – definicija – djelokrug – svrha – osnovne karakteristike)
- Najčešći problemi prilikom uvođenja FUK-a (važnost koordinacije svih organizacijskih jedinica)
- Primjena COSO okvira za procjenu i uspostavu internih kontrola
- Godišnje izvješće o internim kontrolama (obrazac GI-IK)
- Uspostavljanje i sprovođenje FUK-a u skladu sa propisima
- Uputstva za izradu poslovnih procesa (popisi – mape – procjena rizika – registar rizika)
- Vježba i praktični prikaz popunjavanja obrazaca za FUK
II. ZAVRŠNO FINANSIJSKO IZVJEŠTAVANJE U INSTITUCIJAMA BiH
- Zakonski i podzakonski okvir finansijskog izvještavanja
- Finansijsko izvještavanje i svrha
- Potrebne pripremne radnje prije finansijskog izvještavanja
- Obrasci za finansijsko izvještavanje
PREDAVAČ
Boris Sesar, dipl. oec. - smjer finansije i računovodstvo.
Certificirani trener za teme iz oblasti računovodstva i finansija, izvršenja budžeta i planiranja budžeta institucija BiH. Rukovodilac sektora za budžet, finansijske i računovodstveno – materijalne poslove. Posjeduje radno iskustvo u privatnom i državnom sektoru, kao i preko 10 godina rukovodećeg iskustva na poslovima finansija i računovodstva, a naročito na poslovima vođenja i upravljanja finansijama, finansijske kontrole i izvještavanja.
RASPORED RADA
09:30 - 16:00 srijeda 05.02.2020.
09:30 - 16:00 četvrtak 06.02.2020.
09:00 - 11:00 petak 07.02.2020.
METODOLOGIJA RADA
Seminar je visoko interaktivan, sa iznošenjem problematike sa kojom se učesnici susreću, zajednička diskusija i pronalaženje rješenja za konkretne situacije kroz predavanja i razmjenu iskustava, kao i praktične vježbe za svakog učesnika. Najveći dio je posvećen praktičnim iskustvima i primjerima.
Preuzmite PDF PROSPEKT seminara sa svim potrebnim informacijma na sljedećem linku: PDF PROSPEKT
Prijavite se ONLINE - Kliknite na link i na dnu članka nalazi se ONLINE REGISTRACIJA: LINK
Ostvarite dodatne popuste na kotizaciju za rane prijave!
Broj učesnika na edukacijama / seminarima je ograničen!
Rezervišite svoje mjesto na vrijeme!
Prijave traju do: 29.01.2020.
KONTAKT INFORMACIJE:
KVENTUM d.o.o.
Poslovno-edukativni centar
Tvornička broj 3, 71 000 Sarajevo
Bosna i Hercegovina
Tel: +38733621268
Fax: +3873362 273
Mob: +38761307131
Mob: +387 61 267 373
E-mail: info@kventum.ba
Web: www.kventum.ba
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.