Bečki bicikl recept i za Sarajlije

04.04.2013. 15:14 / Izvor: Fena

Tematiziranje projekta bečkog bicikla u kontekstu Sarajeva je aktuelno dolaskom proljeća, ali i zbog brojnih problema u gradskom prijevozu.

Glavni austrijski grad ima 1.200 kilometara biciklističkih staza, što je jednako kilometraži od Beča do Rima. U privatnom vlasništvu u Beču je oko milion bicikala, a gradsko poduzeće Citybike Wien ima 100 stanica za iznajmljivanje bicikala. Tematiziranje projekta bečkog bicikla u kontekstu Sarajeva je aktuelno dolaskom proljeća, ali i zbog brojnih problema u gradskom prijevozu.

Rastući trend korištenja bicikla kao prijevoznog sredstva u Beču je očit. Muškarci su najbrojniji biciklisti, a prema provedenim analizama, najviše bicikl voze ljudi s višim primanjima i viskoobrazovani, oni koji su se bave kreativnim poslovima - akademici i studenti. Oni su tipični biciklisti. Na posao do Bečke opere dolaze i filharmoničari, što potvrđuje i fotografija uz ovaj tekst.

Uz tako impresivne rezultate, gradske vlasti su 2013. proglasile "Godinom vožnje bicikla" da bi potakli još više sugrađane da bicikl koriste kao prijevozno sredstvo u gradu.

"Crveno-zelena" vlada Grada Beča je 2010. godine postavila cilj da do 2015. udio vožnje bicikla u javnom prometu poveća s pet na deset posto", kaže u razgovoru za Agenciju FENA Christian Rupp, glasnogovornik Agencije za mobilnost Grada Beča.

Naglašava da je potrebno provesti niz mjera. Najprije je to izgradnja novih infrastruktura za vožnju bicikla, na čemu se već radilo proteklih godina. Zatim medijski i marketinški rad s javnošću o povoljnostima vožnje kroz grad biciklom.

Za animiranje javnosti u ovoj godini ("Godina vožnje bicikla") planirano je više od 116 manifestacija da bi se građanima ponudile informacije i olakšao prijelaz na vožnju bicikla.

"Ponekad dolazi i do problema kad se prelazi na drugi vid mobilnosti... Zato, umjesto konfrontacija, želimo propagirati i doprinijeti zajedništvu učesnika u javnom prometu. Dakle, podupirati zajedništvo svih vidova prijevoza u gradu", kaže Rupp.

U Beču je milion bicikla, što je naravno puno više od automobila. To su bicikla u privatnom vlasništvu, a uz to Citybike Wien ima 100 stanica za iznajmljivanje bicikala.

"Želimo povećati broj tih stanica. Posebno je bitna opuštenost i zajedništvo u gradskom saobraćaju. Zato je Beč osnovao Biciklističku agenciju, koja je ove godine preimenovana u Agenciju za mobilnost. Dakle brinemo se o pješacima i biciklistima, to su dvije grupe učesnika u saobraćaju koji su slabije od ostalih. Želimo prevenirati eventualne konflikte u saobraćaju", pojašnjava Rupp.

Agencija za mobilnost ima godišnji budžet od 1,5 miliona eura. U ovoj koja je Godina bicikla budžet je 2,5 miliona eura.

Na pitanje koji su motivi vožnje bicikla, s obzirom na to da Beč ima besprijekoran javni prijevoz, brojne parkinge za privatne automobile, Rupp kaže da istraživanja pokazuju da glavni motiv, nije zaštita okoliša i zdravlje, već se vožnja bicikla doživljava kao zabava i zadovoljstvo.

Bečki bicikl recept i za sarajlije- U 2005. godini bilo je tri posto biciklista u gradskom prometu u Beču, a danas ih je šest posto - kaže Rupp.

On naravno dolazi biciklom na posao, i kako kaže to čini i tokom zime. Ursula Gangl, uposlenica COMPRESS-a Grada Beča, zadužena za medije, koja mi je bila "desna ruka" tokom boravka u austrijskog prijestolnici također na posao dolazi biciklom.

U Beču će od 11. do 14. juna biti održana međunarodna konferencija Velo-city na kojoj će 1.500 eksperata govoriti o temi urbane vožnje bicikla.

"Konferencija će imati težište na jugoistočnoj Evropi, jer je Beč mjesto koordinacije jugoistočne Evrope s namjerom da se biciklističke kulture prezentiraju",  - pojašnjava Rupp.

Velo-city konferencija nije samo skup za umrežavanje stručnjaka iz različitih gradskih uprava, nego je otvorena i za organizacije koje lobiraju za vožnju bicikla, a koje finansijski ne mogu priuštiti učešće na konferenciji u Beču.

"Zato je Grad Beč kao domaćin predvidio da žiri odabere posebne projekte koji se mogu predstaviti na konferenciji, a čijim predstavnicima će biti omogućeno besplatno učešće na konferenciji", rekao je Rupp uz opasku da na taj način i "male organizacije koje propagiraju gradski biciklizam imaju mogućnost da apliciraju za učešće na junskoj konferenciji u Beču.

Detaljnije informacije i prijava projekata su na www. velo-city 2013.com

Tematiziranje projekta bečkog bicikla u kontekstu Sarajeva je aktuelno posebno dolaskom proljeća, a ovih dana i zbog štrajka GRAS-a. Ako su za mnoge druge kvalitetnije uvjete urbanog življenja potrebna sredstva koja BiH nema, izgradnja biciklističkih staza nije preskupa. Zasigurno bi budžeti sarajevskih općina mogli izdvojiti taj novac i građanima omogućiti da od Bendbaše do Ilidže mogu voziti bicikl. U Sarajevu je u posljednje vrijeme značajan broj biciklista, a bilo bi ih i više da postoje pristojne biciklističke staze i parkinzi za dvotočkaše, kažu oni koji voze bicikl. S obzirom na sve lošije usluge javnog gradskog prijevoza, Sarajlijama bi bicikl do posla, škole, fakulteta mogao biti brži i ugodniji vid prijevoza od tramvaja, trolejbusa, autobusa ili vlastitog automobila.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Pauza