Danas bi možda hodali Zemljom: Dinosauri izumrli jer nisu imali sreće?

30.07.2014. 13:51 / Izvor: Dnevnik.hr
Danas bi možda hodali Zemljom: Dinosauri izumrli jer nisu imali sreće?

Dinosauri su imali 'veliki peh' kada je došlo do njihova izumiranja jer su u vrijeme udara asteroida bili najosjetljiviji, pokazala je nova studija objavljena u časopisu Biological Reviews, a prenosi BBC.

Dr. Steve Brusatte sa Sveučilišta u Edinburghu izjavio je da su porast razine mora i vulkanska aktivnost učinile mnoge vrste podložnijima izumiranju, a među njima su bili i dinosauri. Naime, da je asteroid pogodio Zemlju nekoliko milijuna godina kasnije ili ranije, dinosauri ne bi izumrli, kazao Brusatte nazvavši to 'velikim pehom' za životinje koje su Zemljom hodale više od 160 milijuna godina.

Ova je studija okupila vodeće stručnjaka za dinosaure iz Velike Britanije, SAD-a i Kanade kako bi donijeli procjenu posljednjeg istraživanja o izumiranju ovih divova prije 66 milijuna godina. Postoje dokazi da su neke vrste dinosaura ugibale nedugo prije udara asteroida.

Jedno od ključnih pitanja je bi li to postupno ugibanje dovelo do izumiranja tih životinja da nije bilo udara asteroida. Brusatte vjeruje da je asteroid pogodio Zemlju nekoliko milijuna godina ranije prije nego što se pogoršala situacija u njihovom ekosustavu ili nekoliko milijuna godina kasnije kada su se dinosauri mogli oporaviti, da bi i danas hodali Zemljom.

No, pitanje je što bi se u tom slučaju dogodilo sa sisavcima. Naime, upravo je nestanak dionsaura omogućio razvoj ove vrste kojoj pripada i čovjek.

'Da nije bilo dinosaura, danas bismo živjeli u svijetu kojim dominiraju upravo ta bića koja su nekada bila najveća na Zemlji. Međutim, u tom slučaju, sisavci sigurno ne bi opstali i nas danas ne bi bilo', izjavio je Brusatte koji vjeruje i da bi dinosauri s vremenom evoluirali, možda čak i u bičća razvijene inteligencije.