Pauza / INOVACIJE I TEHNOLOGIJE

Facebook mijenja pravila ponašanja

Facebook će ubuduće brisati "nepoželjne sadržaje" ne samo sa javnih objava, već i iz poruka u Messengeru, pa čak i iz komentara na objave.

22.10.2021. 10:22 / Izvor: Al-Jazeera Balkans

Sa više od dvije milijarde dnevno aktivnih korisnika, Facebook ima moć da utiče na živote velikog broja ljudi. Kada se na to doda i činjenica da je ova društvena mreža odavno postala oružje za političke obračune i širenje propagande, jasno je da je moralo doći do promjena.

Facebook će ubuduće brisati "nepoželjne sadržaje" ne samo sa javnih objava, već i iz poruka u Messengeru, pa čak i iz komentara na objave.

Facebook je riješio da stvari promijeni "iz korjena". Već treću godinu za redom, Facebook, kao i njegove mreže Instagram i WhatsApp, bilježe stagnaciju rasta novih korisnika. Iako se iz godine u godinu povećavalo ukupno vrijeme koje provodimo u raznim društvenim mrežama, ostaje činjenica da "svako ko je htio, već je otvorio Facebook". Sa gotovo četiri milijarde naloga i dvije milijarde dnevno aktivnih korisnika, Facebook "obuhvata" gotovo polovinu čovječanstva. Ipak, doći do one druge polovine će biti izuzetno teško, ako ne i nemoguće.

Naime, u Kini su zabranjene sve društvene mreže sa sjedištem u SAD-u što znači da nema Facebooka, nema Googlea, nema YouTubea. Na kineskom tržištu, sa populacijom internet korisnika od gotovo 850 miliona ljudi, glavnu ulogu igraju domaće mreže.

Iako su u više navrata i Google i Facebook pokušavali da uđu na ovo izuzetno važno tržište – a bilo je čak i "obećanja" kineskog državnog vrha da će se to razmotriti – od svega na kraju nije bilo ništa.

Također, veoma je teško povećati broj korisnika u zemljama Centralne i Istočne Azije, Afrike i Južne Amerike. Razlog nije samo veoma slaba kupovna moć, gdje su smartfoni i računari rezervisani samo za bogate, već je daleko veći problem nedostatak bilo kakve telekomunikacione infrastrukture. Jednom rječju – internet još nije stigao do njih. To bi moglo da se promijeni u bliskoj budućnosti, uz pomoć globalnih projekata za satelitskih internet, poput StarLinka i OneWeba.

Nova pravila za staru mrežu

Nedavno je Facebookova direktorica globalne bezbednosti (Head of Safety), Antigone Davis objavila izmjene pravila ponašanja na ovoj mreži. Ona je navela da će ubuduće svi nalozi koji učestvuju u "masovnim kampanjama" (coordinated campaigns) biti automatski ugašeni, čak iako sam sadržaj koji objavljuju i dijele unutar kampanje nije u suprotnosti sa pravilima.

Facebook će također ubuduće brisati "nepoželjne sadržaje" ne samo sa javnih objava, već i iz poruka u Messengeru, pa čak i iz komentara na objave. Ova opcija će "raditi unazad", pa će biti obrisani i nepoželjni komentari i sadržaji objavljeni i prije par godina.

Uz sve ovo, mreža će pratiti i "koordinisane aktivnosti sa istog skupa IP adresa" što u praksi znači da više neće biti moguće aktivnosti velikog broja korisnika sa jednog geografskog područja (obično država).

Masovno komentarisanje (tzv. trolovanje) naloga javnih ličnosti takođe se više neće tolerisati, a za one koji se ogluše o ovo novo pravilo, uz gašenje profila, biće i onemogućeno otvaranje novih naloga sa postojećih uređaja.

PODIJELI:

TAGOVI:

#Facebook

#nova pravila

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Pauza