Genijalna šefica Yahooa odlazi zbog kolapsa novog maila?

16.12.2013. 09:49 / Izvor: Jutarnji list
Genijalna šefica Yahooa odlazi zbog kolapsa novog maila?

Nikad nijedan direktor nije uspio jednu tehnološku kompaniju u problemima tako brzo dići na noge kao što je Marissa digla Yahoo. Oživila je Yahooovu korporativnu kulturu, pomladila proizvode, osvježila imidž brenda.

Transfer Marisse Mayer iz Googlea u Yahoo u srpnju 2013. bila je vijest godine. Najveća genijalka u povijesti američkog informatičkog sektora postavila je sasvim novi model uspješne žene. Ona je menadžerica, programerski geek i celebrity u jednom, subverzivna i dominantna, žena stvorena da mijenja stvari. Izmislila je Googleove obljetničke crteže, Gmail, Google Maps i niz servisa bez kojih više ne možemo.

Vrijednost dionica

Nikad nijedan direktor nije uspio jednu tehnološku kompaniju u problemima tako brzo dići na noge kao što je Marissa digla Yahoo. Oživila je Yahooovu korporativnu kulturu, pomladila proizvode, osvježila imidž brenda, sve redizajnirala i uvela nove elemente u usluge.

Nije odmah postigla rast prihoda, ali investitorima se sviđalo što su vidjeli i vrijednost dionica od njezina je dolaska skočila 86 posto. Sada bi sve moglo pasti u vodu.

Već tjednima se Yahoo Mail učestalo ruši, a krajem prošlog tjedna došlo je do kataklizme. Više od 100 milijuna ljudi ostalo je bez maila, mnogi i na nekoliko dana, a stotine njihovih poruka bile su izgubljene. Yahoo je u četvrtak, treći dan od velikog rušenja izazvanog hardverskim problemima u jednom od svojih centara, objavio da je uspio spasiti 70 posto mailova, ali još su milijuni zarobljeni na serverima. Što je najgore, Yahoo je cijelo vrijeme šutio o tome što se događa pa ljudi još ne znaju hoće li dobiti svoje mailove i kada. Još uvijek imaju problema kad ulaze na mail preko mobilnih aplikacija ili s drugih kompjutora jer Yahoo nije završio popravak IMAP servisa koji to omogućava. Korisnicima preporučuju da mail pregledavaju preko aplikacije Yahoo Mail za Android i iOS ili preko interneta.

Potpuno ignoriranje

Oko 70 posto poruka koje su ostale blokirane u trenutku pada Yahoo Maila u srijedu je poslano primateljima, a ostalo do noći s četvrtka na petak. Nekima će u Inboxu nedostajati mailovi poslani između 25. studenoga i 9. prosinca jer Yahoo još radi na njihovu spašavanju.

Yahoo Mail srušio se nakon velikog redizajna napravljenog u listopadu. Novi je izgled trebao modernizirati Yahoo Mail jer je već izgledao kao oldtimer u odnosu na Gmail i Microsoft Outlook.

Posljednjih nekoliko dana mail se toliko puta srušio i toliko je bilo problema da je značajan dio korisnika jednostavno napustio Yahoo.

Mayer nije učinila gotovo ništa da Yahoo ostane u kontaktu s korisnicima, da im objasni što se događa i kako će im pomoći. To je trajalo predugo i ljudi su stekli dojam da je kompanija bahata i u krajnoj liniji nepouzdana.

Sada Mayer optužuju za jednu od najvećih demonstracija nekompetencije u odnosima s javnošću viđenih u tehnološkom sektoru. Ljudi su šokirani jer im nitko nije javio da su njihovi mailovi bili izgubljeni u cyber prostoru gotovo puna dva tjedna. Koliko je među njima bilo mailova sudbonosnih za korisnike? A Yahoo se postavlja kao da je to minoran tehnički problem.

Uzdrmana uprava

Marissa Mayer nije pokazala puno osjetljivosti na činjenicu da korisnici Yahooa nisu baš najmlađa i tehnološki najprogresivnija publika. Oni koriste Yahoo Mail iz navike pa im je on izrazito važan u životu i sada mnogi misle da ih se Yahoo htio riješiti jer mu se ne sviđaju, htjeli bi mlađe, cool klijente.

Ako Yahoo idućih dana izgubi milijune korisnika, s njima bi, tvrde analitičari, trebala otići i uprava, na čelu s Marissom Mayer. Pad Yahoo Maila proglašavaju njezinim Waterloom. Drugi, pak, tvrde da bi trebala ostati jer nema sumnje da bi bila u stanju privući nove, mlađe korisnike o kojima prilično ovisi Yahooova budućnost.

Digitalni Waterloo

- 100 milijuna ljudi ostalo je bez maila

- bespovratno izgubljene poruke

- milijuni mailova zarobljeni na serverima

- nemoguć pristup putem aplikacija na mobitelima

- dijelu korisnika u Inboxu će nedostajati e-mailovi poslani između 25. studenoga i 9. prosinca

- Marissa Mayer nije učinila gotovo ništa da Yahoo korisnicima objasni što se događa i kako će im pomoći

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Pauza