Iznad Antarktika eksplodirao meteorit prije 430.000 godina

01.04.2021. 13:08 / Izvor: Agencije
Iznad Antarktika eksplodirao meteorit prije 430.000 godina

Meteorit širine oko 90 metara eksplodirao je iznad Antarktika prije 430.000 godina i tako poslao vatrenu kuglu vanzemaljskog materijala na ledenu površinu.

Meteorit širine oko 90 metara eksplodirao je iznad Antarktika prije 430.000 godina i tako poslao vatrenu kuglu vanzemaljskog materijala na ledenu površinu, pokazalo je najnovije istraživanje naučnika koji borave na Južnom polu.

Smatra se da se ovakve eksplozije javljaju češće od pada meteora ili mnogo većih asteroida koji su ostavljali kratere na zemlji, poput onog koji je uništio dinosauruse prije 66 miliona godina, prenosi Tanjug, pozivajući se na CNN.

Otkriće ovakvih svemirskih stijena je, međutim, mnogo teže, jer ostavljaju vrlo malo tragova u geološkim zapisima.

"U pitanju je bio ogroman udar"

Matijas van Ginneken, istraživač sa Univerziteta Kent, sakupio je 17 tamnih čestica, manjih od jednog milimetara, nevidljivih ljudskom oku, dok je bio u ekspediciji na planini Sor Rondane, na istoku Antarktika, gdje se nalazi belgijska istraživačka stanica "Princess Elisabeth".

"Prvo sam primijetio da neke od njih izgledaju kao da su zalijepljene jedna za drugu, što bi se moralo dogoditi kada su čestice rastopljene. To bi značilo da mnoge od njih imaju interakciju kada su na vrlo visokoj temperaturi. Ovo je jedini razuman način da se objasni da je u pitanju bio ogroman udar", rekao je Van Ginneken, vodeći autor studije koja je objavljena u časopisu Science Advances.