Pauza / INOVACIJE I TEHNOLOGIJE

Nasilno i prekrasno: Hubble snimio rađanje nove zvijezde

02.06.2014. 11:31 / Izvor: 24sata

NASA je ovaj tjedan objavila fotografije Hubblea, koje prikazuju tek rođenu zvijezdu unutar sjajnog oblaka svemirskih plinova i prašine. Nazvali su je IRAS 14568-6304, a nalazi se oko 2500 svjetlosnih godina od nas. Smještena je unutar molekularnog oblaka Circinus, odnosno zvjezdane formacije u kojoj nastaje velik broj zvijezda. Njegova masa je oko 250.000 puta veća od one našeg Sunca.

Ova mlada zvijezda je spektakularna jer se iza nje vidi i formacija koja izgleda kao rep, a sastoji se od ostataka plinova i čestica iz oblaka iz kojeg je i nastala. Zvijezde nastaju kad se taj oblak plinova i čestica uruši pod vlastitim gravitacijskim privlačenjem. Tada nastaju zvijezda i njezin akrecijski disk, disk čestica koje bi nekad mogle formirati planete. No, nekad sav taj materijal i ne završi u zvijezdi, već je zvijezda u procesu formiranja počela izbacivati dio tih čestica u svemir, navodi NASA. Dodaju kako je ovaj fenomen atraktivan prizor, ali i prilika za otkrivanje novih spoznaja o formiranju zvijezda.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.