Novo istraživanje: Muzika selfi generacije je JA, JA, JA!

21.02.2018. 12:51 / Izvor: Akta.ba
Novo istraživanje: Muzika selfi generacije je JA, JA, JA!

Novo istraživanje kompanije Mastercard otkriva da je muzika selfi generacije narcisoidna i materijalistička.

Novo istraživanje kompanije Mastercard otkriva da je muzika selfi generacije narcisoidna i materijalistička u mnogo većoj mjeri nego što je to bio slučaj prije 20 godina.

Riječi pjesama kao što su "ja" ili "moj" se koriste 43% više dok se korištenje riječi "ti" značajno smanjilo iako je to bila najpopularnija riječ 1998. godine.

Kako bi obilježio 20 godina partnerstva sa BRIT nagradama, Mastercard je sproveo opsežno istraživanje o tome kako je muzika evoluirala u prethodne dvije decenije. Od Spice girls do Little Mix, od Eltona Džona do Eda Širana, od Jamiroquai do Stormzy, Mastercard je istraživao o čemu pišu ikone savremene muzike i kako to reflektuje interesovanja generacije Z. Rezultati su sastavljeni na osnovu upoređivanja pjesama sa top lista iz 1998. godine sa hitovima iz 2017/ 2018. godine, odnosno kroz poređenje 73.000 riječi iz više od 200 pjesama.

Ipak, nisu sve loše vijesti – u današnjim pjesmama se koristi 20% više radosnog i veselog vokabulara, a pominjanje riječi „ljubav“ je poraslo za 117% u odnosu na 1998. godinu. Ne samo da smo sretniji i više fokusirani na ljubav, već se i u pjesmama koristi više riječi i širi opseg vokabulara1.

Jedna od posljedica ovakvog samo-opsjednutog ponašanja je i činjenica da se manje pjeva o seksu, i to za čak 69%. Moguće je da je to povezano sa sve većom opsesijom sopstvenim imidžom. Istraživanje pokazuje da više nismo fokusirani na druge i da ne komuniciramo u realnom životu.

Za sadašnje generacije, lični izgled je ključna stvar, a riječi koje su povezane sa ljepotom i imidžom zabilježile su rast od 116% (riječ „lijep“ se koristi 2.300% češće)! „Instaglam“ opsesija zdravom hranom i fitnesom je dospjela i u riječi pjesama: „zdravo“ se koristi 55% češće, a upotreba riječi „tijelo“ je porasla za čak 428%.

Volimo brendove: nove generacije odrastaju uz lak pristup globalnim brendovima i to se vidi, bolje reći – čuje – i u njihovim pjesmama. Korištenje riječi „brend“ je poraslo za čak 180%. Umjetnici pominju imena konkretnih brendova 345% češće nego što su to radili prije 20 godina2 što reflektuje još jedan trend iz 2017: hvalisanje (#humblebrag). Evo samo par primjera: DJ Khaled pjeva “Put that booty on that Gucci belt” („Opaši se tim Guči kaišem“), a Little Mix tvrde: “They call me Lamborghini.” („Zovu me Lamborgini“)

Komentarišući rezultate istraživanja, Nikola Grant, direktor marketing i komunikacija za UK i Irsku, Mastercard, rekla je: "Bilo da su u pitanju pank rok ili ženski bendovi, muzika reflektuje svijet oko nas i zato je interesantno da vidimo kako se muzika današnjice razlikuje od muzike prije 20 godina. Društveni mediji praktično nisu ni postojali 1998. godine, ako ne računamo MySpace naravno, a od tada su tehnologije postale mnogo važnije u našoj svakodnevici. Današnja muzika to odražava, ali je zanimljivo vidjeti da nismo baš potpuno narcisoidni – slušamo više pjesama o ljubavi i veselih melodija nego što smo to radili ikada prije."

BRIT nagrade su postale globalna muzička institucija koja svake godine nagrađuje najbolje pjesme sa britanskih top lista. Mastercard obilježava 20 godina kao glavni partner BRIT nagrada i nastavlja sponzorstvo u najprestižnijoj kategoriji Mastercard Album godine. Mastercard obilježava dvije godine posvećenosti muzici i ove godine je ponudio svim ljubiteljima muzike – i društvenih mreža – jedinstveno iskustvo Muzika tvog života (Soundtrack of your life).

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Pauza