Pauza / ŽIVOT I ZDRAVLJE

Pranje posuđa – svakodnevna aktivnost koja jača mozak

24.03.2021. 11:44 / Izvor: Akta.ba

Kada perete posuđe, potpuno ste fokusirani na zadatak koji vam stoji na raspolaganju. Multitasking je ovdje gotovo nemoguć, pa je zbog toga ova aktivnost dobra za mozak jer drži pažnju.

Neurolozi Dean i Ayesha Sherzai kažu da je razvijanje pažnje nužno za održavanje zdravlja mozga.

"Pažnja je čuvar svijesti. Ako je ona narušena, sve što stoji iza nje je takođe narušeno. Ne možete da pamtite, ne možete da izvršavate neke funkcije. Zato je je važno da je ojačate koliko god možete dok ste mladi", rekao je Sherzai.

Mozgalice i ukrštene riječi nisu jedine koje mogu da treniraju pažnju. I neke svakodnevne aktivnosti, kao što je pranje posuđa, takođe pomaže, piše Mind Body Green.

Kako pranje posuđa može dovesti do boljeg zdravlja mozga?

Kada perete posuđe, fokusirani ste na to što radite, kao i na detalje, u smislu da li ste svaki dio dobro oprali. To je svakodnevna aktivnost uz koju ne možete da radite i nešto drugo i upravo je zbog tog fokusiranja ona dobra za mozak.

"Pažnja postaje ugrožena tokom obavljanja više zadataka, a održavanje njene oštrine ključno je za optimizaciju funkcije mozga kako starite. Starenjem vaš fokus postaje sve više narušen, a multitasking samo otežava zadržavanje oštrine", rekao je Sherzai.

Ipak, ovde nije toliko riječ o  stvarnom činu pranja posuđa koliko o tome da obratite pažnju na ono što je pred vama i usredsredite se na zadatak od početka do kraja.

"To je poput japanske čajne ceremonije. Ne radi se o ispijanju čaja, radi se o činu detaljnog prolaska kroz to", kaže Sherzai i dodaje:

"Ili, uzmite pečenje. Slično tome, obraćate pažnju na svaki korak i na svako precizno mjerenje. Ova aktivnost zapravo može da postane prilično meditativna. Ne mislite ni na što drugo. To je odličan primjer održavanja fokusa i praćenja jedne stvari".

Da, pranje posuđa može da pomogne da se fokusirate i time utičete na zdravlje mozga, ali to nije jedina aktivnost koju možete da koristite. I aktivnosti poput vrtlarenje, pletenje ili crtanja, mogu da budu dobre za mozak.

Izvor: mindbodygreen.com

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Pauza