Restorani i kafići pronašli rješenje za nedostatak radne snage i povećanje profita

06.07.2021. 11:37 / Izvor: Dnevnik.hr
Restorani i kafići pronašli rješenje za nedostatak radne snage i povećanje profita

S uvođenjem takvih digitalnih narudžbi, restorani bi mogli početi zarađivati više.

I prije nego je počela ljetna turistička sezona djelatnici u turizmu upozoravali su na problem nedostatka radne snage. Hrvatskim kafićima, restoranima, kampovima i hotelima nedostaje kuhara, konobara, spremačica i drugih zaposlenika uslužnih djelatnosti, a taj problem nije nov i nije vezan samo uz pandemiju, iako ga je pandemija samo pogoršala.

Jedan od načina na koji se djelomično može nadoknaditi manjak radne snage, barem kada su u pitanju konobari je - digitalno naručivanje. Kada gosti sjednu u restoran ili kafić, umjesto da čekaju konobara i naruče hranu i piće, isto mogu napraviti putem svog mobilnog telefona. Dovoljno je preuzeti aplikaciju restorana/kafića ili, jednostavnije, učitati QR kod koji će otvoriti digitalnu ponudu putem koje se može naručiti.

Ono što je specifično za takav način narudžbe, komentirala je za Business Insider stručnjakinja za to područje Deepthi Prakash, jest da prilikom digitalnog naručivanja gosti naručuju više obroka ili veće obroke, odnosno hranu i piće koju ponekad ne bi naručili zbog osjećaja nelagode i srama pred konobarima. To potvrđuju i bivši zaposlenici Starbucksa s kojima su razgovarali novinari - primijetili su da kupci naručuju čudnija i kompliciranija pića (uključujući ponekad i neke bizarne mikseve s TikToka) kada naručuju digitalno: Mislim da postoji jedan osjećaj srama kada stojiš ispred blagajne i moraš gledati osobu u lice i reći joj što sve želiš staviti u svoje piće, objasnio je jedan bivši konobar za BI.

S uvođenjem takvih digitalnih narudžbi, restorani bi mogli početi zarađivati više jer, osim što za neke to znači smanjenje zapošljavanja ljudi, pokazalo se da će gosti naručivati više, tako da će i računi biti veći. Također, bez čekanja na dolazak konobara, gosti mogu brže naručiti, ali i brže platiti pa se brže otvara mjesto za nove goste. Sve su to sitnice s kojima bi restorani i kafići mogli profitirati tako da možemo očekivati da bi u budućnosti sve veći broj njih mogao uvesti naručivanje hrane i pića putem aplikacija, QR kodova ili posebnih kioska na kojima je također moguće unaprijed naručiti hranu i onda je preuzeti na blagajni.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Pauza