Uskoro više nećemo moći podignuti ručnu!

28.04.2021. 13:45 / Izvor: Agencije
Uskoro više nećemo moći podignuti ručnu!

Osim što u kabini ne pojede puno prostora između sjedala, ona omogućuje lakše kretanje na uzbrdici automatskim otpuštanjem.

Pojmovi poput "podići ručnu" i "skretati pod ručnom" odlaze u povijest, barem što se tiče klasičnih automobila. Dva desetljeća nakon što je BMW na sedmici premijerno predstavio električnu parkirnu kočnicu, ovaj je sustav zavladao autoindustrijom.

Trenutno oko 70% proizvedenih automobila ima električnu parkirnu kočnicu, a njih tek 30% dolazi s klasičnom ručnom kočnicom, doznaje Revija HAK. Godinu prije taj je omjer bio 63:37. Prvi su ručnu kočnicu u obliku poluge iz ponude izbacili premium proizvođači poput Mercedesa i Lexusa, a sada se taj trend spustio i na ostale velikoserijske proizvođače.

Trenutno ručnu kočnicu u svojoj ponudi imaju isključivo proizvođači jeftinijih automobila poput Dacie te bazne izvedbe nešto skupljih modela.

No za razliku od ideje da kamere zamjene retrovizore i dodatno zakompliciraju konstrukciju automobila, primjena električne parkirne kočnice doista ima svoje prednosti. Osim što u kabini ne pojede puno prostora između sjedala, ona omogućuje lakše kretanje na uzbrdici automatskim otpuštanjem.

Također, aktivacija kočnice ne traži primjenu velike sile kao pri potezanju ručne kočnice. 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Pauza