Pauza / INOVACIJE I TEHNOLOGIJE

YouTube kao novi Hollywood

YouTube ima više "odgledanih" minuta nego svi holivudski filmovi snimljeni 50 godina unazad.

08.11.2021. 11:04 / Izvor: Al-Jazeera Balkans

YouTube ima više "odgledanih" minuta nego svi holivudski filmovi snimljeni 50 godina unazad. Kada se na ovo dodaju procjene da se na YouTube postavi gotovo 20.000 sati novog sadržaja svakog dana, teško da će bilo ko moći da "odgleda" cijeli YouTube – ikada.

Pokrenuli su ga, kao neku vrstu video-dnevnika, 2005. godine tri veterana u tehnološkoj industriji – Steve Chen, Chad Hurley i Jawed Karim. Nisu očekivali veliki broj korisnika, te su smatrali da će brojka od 300.000 biti veliki uspeh.

Uz podršku giganta kakav je Google, te podršku za nove formate fajlova video sadržaja  – mp4 i mov, a koji su bili standard na tadašnjim telefonima i video kamerama, YouTube je za samo pola godine stigao do cifre od 100 miliona korisnika i 65.000 novih klipova postavljenih svakog dana.


YouTube "pogurao" popularnost Androida i iOS-a

Velikom rastu YouTubea je u početku doprinijela i nova vrsta internet pristupa – broadband. Sve veći broj ljudi širom svijeta je dobio mogućnost korišćenja ADSL i sličnih brzih internet konekcija, a kako bi iskoristili njihove mogućnosti većina korisnika se okrenula – gledanju YouTubea.

YouTube je 2010. godine uveo i novu opciju – mogućnost prenošenja videa uživo (streaming), koji je u prvo vrijeme bio moguć samo sa računara. Mnogi stručnjaci smatraju da je upravo YouTube bio aplikacija koja je doprinijela masovnoj popularnosti smartfona te Android i iOS operativnih sistema. Razlog što današnji smartfoni imaju velike ekrane od šest i više inča je prvenstveno gledanje video sadržaja.


"Rudnik zlata" za Google

Prosječan korisnik interneta provede u prosjeku 47 minuta svakog dana gledajući YouTube. U populaciji od 18 do 40 godina, taj broj se penje na čak sat i 45 minuta. Procjene su i da će do 2025. godine to vreme u prosjeku biti čak četiri sata. Trenutno se na YouTubeu ogleda više od milijardu sati svakog dana, a da bi neko odgledao cijeli YouTube, trebalo bi mu više od 10.000 godina.

YouTube je i pravi "rudnik zlata" za sam Google. Samo od oglasa u video klipovima ili na samom sajtu Google zaradi više od 15 milijardi dolara, dok od plaćenih video klipova (sponsored video) koji se pojavljuju na vrhu pretraga unutar sajta i aplikacije, Google zaradi još osam milijardi dolara.

YouTube trenutno ima više od tri milijarde korisnika, od kojih više od 750 miliona gleda video svakog dana. U populaciji od 18 do 34 godine YouTube se gleda gotovo isključivo na mobilnim uređajima. Kako bi povećao svoju dostupnost, YouTube ima i takozvani automatski prijevod i titlove za većinu snimaka, koje generiše algoritam vještačke inteligencije, a prijevod je trenutno dostupan na više od 80 jezika.

Marketing koji to nije

Milijarde korisnika su, prirodno, privukle na YouTube i veliki broj marketing agencija, kao i brendova kojima je reklama na ovom servisu daleko efektivnija, pa danas gotovo da nema videa bez nekoliko reklama. Ove mogućnosti su vremenom uvidjeli i sami kreatori videa.

Velika većina popularnih "jutjubera" ima jednog ili više sponzora, čije reklamne poruke pročitaju na početku ili kraju samog videa. I najpopularniji svjetski kreatori svoje snimke počinju sa "ovaj video sponzoriše". 

Korisnici YouTubea svake nedjelje ukupno pogledaju milijardu sati videa.




 

PODIJELI:

TAGOVI:

#youtube

#popularnost

#google

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Pauza