Znanstvenici otkrili: Pola vode na Zemlji starije je od Sunca

26.09.2014. 11:22 / Izvor: 24sata
Znanstvenici otkrili: Pola vode na Zemlji starije je od Sunca

​Između 30 i 50 posto vode u Sunčevu sustavu, što uključuje i vodu na Zemlji, ali i led u kometima te diskove oko Saturna, bilo je ovdje i prije nastanka Sunca.

Novo istraživanje pokazuje da je dio vode koju pijemo stariji od našeg Sunčeva sustava. Točnije, između 30 i 50 posto vode u Sunčevu sustavu, što uključuje i vodu na Zemlji, ali i led u kometima te  diskove oko Saturna, bilo je ovdje i prije nastanka Sunca, kažu znanstvenici sa Sveučilišta Michigan. U radu objavljenom u časopisu Science, tim objašnjava da je voda nastala u molekularnom oblaku, maglici, iz koje je nastalo Sunce, a milijunima godina je starija od Sunca.

Znanstvenici objašnjavaju da je posebni kemijski trag vode na Zemlji, ali i kroz Sunčev sustav, mogao nastati samo ako je ta voda bila formirana prije no što je golemi rotirajući oblak prašine i čestica počeo formirati planete, mjesece i asteroide.

"Fascinantno je da je značajni dio vode na Zemlji stariji od Sunca i Sunčeva sustava", kaže voditeljica studije Ilse Cleeves. LA Times piše kako ovo otkriće ukazuje da bi voda, koja je ključna za život, mogla biti česta u mladim planetarnim sustavima u svemiru.

Kako je voda došla na Zemlju?

No, znanstvenici još nisu potpuno sigurni kako je točno voda došla na Zemlju. Kako je protoplanetarni disk u kojem se formirao naš planet bio prevruć za vodu u tekućem ili ledenom stanju te je planet formiran suh. Veći dio stručnjaka vjeruje kako je voda došla iz leda u kometima i asteroidima koji su formirani u hladnijem okruženju.

Ovo je postavilo i druga pitanja i mogućnosti. Odakle je došla voda koja je bila u kometima? Je li led stigao iz međuzvjezdanog prostora ili se radi o lokalnim procesima? To sve ima i utjecaj na potencijal za život u raznim sunčevim sustavima. Zbog toga su i simulirali Sunčev sustav u laboratoriju te otkrili da je znatni dio vode stariji od Sunca, što ukazuje da bi se obilni i bogati međuzvjezdani komadi leda mogli naći u gotovo svim mladim planetarnim sustavima.

Foto: Fotolia