Stručnjaci procjenjuju: Zbog krize marketing "suvišan" trošak

24.01.2011. 08:52 / Izvor: Nezavisne novine
Stručnjaci procjenjuju: Zbog krize marketing 'suvišan' trošak

Prvi ljudi kompanija u BiH i dalje ulaganje u marketing i brendiranje proizvoda ne vide kao dugoročno isplativu investiciju, te u odnosu na okruženje u taj sektor se ulaže 10 puta manje, procjenjuju domaći sručnjaci za marketing.

Almir Kapo, predsjednik Udruženja "Kupujmo i koristimo domaće - Kvalitetno proizvedeno u BiH", istakao je da je za veći uspjeh domaćih firmi kod ljudi koji ih vode neophodno "izbiti" zaostavštine prošlosistemskih razmišljanja, prema kojem je marketing trošak, a ne ulaganje.

"Marketing je uvijek investicija koja se sasvim sigurno isplati", kaže Kapo, dodajući da bi naše firme, koliko je to moguće, u toj sferi trebalo da kopiraju ono što rade svjetski giganti.

On je rekao da u BiH između dvadeset i trideset najvećih kompanija zaista ima budžet za kampanje i ulaže u njih, dok ostale firme opterećene svakodnevnim pritiscima nemaju mnogo novca za ta ulaganja.

Perica Vuković, direktor projekata banjalučke marketinške agencije "Aquarius Ogilvy", rekao je da BiH kompanije najvećim dijelom malo ulažu u marketing zbog manjka novca, ali i ukoliko ga imaju, zbog nepoznavanja marketinških aktivnosti, veoma često ga pogrešno usmjere.

"Ipak, iako BiH ima svega nekoliko zaista velikih i snažnih kompanija, koje svake godine prave velika marketinška ulaganja, smatram da ekonomija BiH ne stoji toliko loše koliko u suštini malo ulaže u marketing", rekao je Vuković.

Da se marketingom ipak može postići prodor na tržište BiH smatra Rade Vidaković, načelnik marketinškog odjeljenja "Optima grupe", ocjenjujući da je problem velikog broja firmi iz BiH u tome što se funkcija marketinga doživljava sporedno.

"`Optima grupa` je za veoma kratak period, od godinu dana, uspješno predstavila svoj novi brend `Nestro`, koji je u tom periodu na cijelom tržištu BiH postao apsolutno prepoznatljiv", rekao je Vidaković.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti