Kompanija Prevent prezentirala prestižne jedrilice "Salona"

26.10.2010. 16:30 / Izvor: Fena
Kompanija Prevent prezentirala prestižne jedrilice 'Salona'

Kompanija Prevent BiH predstavila je protekla dva dana u Splitu nautički dio svoje djelatnosti koji podrazumijeva proizvodnju jedrilica "Salona", čiji je prestiž dokazan nagradama na brojnim svjetskim regatama.

AD Nautic i AD Brodovi, koje djeluju u okviru grupacije Prevent BiH, bave se od 2008. godine proizvodnjom jedrilica nakon što je ova kompanija u potpunosti preuzela vlasništvo nad već postojećom firmom AD Brodovi.

Dijelovi za jedrilice i njihov interijer, posebno drveni segmenti koji i jesu njihov najskuplji dio, proizvode se u Visokom i Goraždu, nakon čega se dopremaju u Solin kod Splita gdje se sklapaju i jedrilice budu spremne za prvu plovidbu.

O procesu proizvodnje jedrilica mogli su se informirati predstavnici bh. medija, za koje su čelnici Preventa BiH organizirali obilazak solinskih proizvodnih hala, ali i krstarenje splitskim akvatorijem sa jedrilicama "Salona 45".

Direktor AD Brodova Krešimir Sećak naveo je da tri dijela Salona grupe - AD Brodovi, AD Nautic i Charter zapošljavaju oko 150 ljudi, te da tržište jedrilica uključuje Evropu, Aziju i SAD.

Nekoliko je serija jedrilica "Salona", od kojih vrijednost onih koje nose oznake 44 i 45 premašuje 100.000 eura. Sećak kao tržišnu poziciju ovih jedrilica navodi iznadprosječni komfor i kvalitet.

"Salone" su u rangu "audija" ili "BMW"-a u autoindustriji i prilagođavajući se željama kupaca, vrlo smo fleksibilni. Naše jedrilice spadaju u brze i ovaj brend u stvari nadilazi našu proizvodnju, što pokazuju i brojne regate na kojima su "Salone" pobjeđivale. Mi zapravo prodajemo snove", ističe Sećak.

Ove godine je proizvedeno 40 jedrilica, dok je plan za narednu godinu njih 60. Kompletan proizvodni proces, od trenutka pravljenja nacrta broda do konačne proizvodnje, traje od osam do 12 mjeseci.

Sećak navodi da kompanija kreće u cijeli niz velikih investicija, kojima će se usmjeriti na veće proizvodne kapacitete i veće jedrilice. Jedan od primjera je početak rada na proizvodnji luksuzne "Salone 60", koja će sa 19 metara dužine vrijediti 1,2 miliona eura i biti namijenjena mediteranskom tržištu.

Na njenom će dizajnu raditi englez Jason Care, koji je sa kompanijom potpisao ekskluzivni ugovor. Po završetku "Salone 60", on će dizajnirati i manje jedrilice.

Dizajniranje izgleda jedrilica je komplesan posao i radi se sa posebnim kompjuterskim programima. Svaki dio jedrilice - trup, jedra, jarboli, radi se posebno, a simulacijom na različite vremenske uslove prilagođavaju se njihove konfiguracije kako bi se postigla najveća brzina.

Direktor AD Nautica, čije je sjedište u Goraždu, Alem Omerhodžić ističe da ova kompanija djeluje na tri lokacije - u Visokom (Topuzovo polje i Goruša) te Goraždu, gdje se proizvode dijelovi za gumene čamce "Maestral". Ove godine je proizvedeno više od 60 čamaca.

"Jako je važno napomenuti da, kada se govori o povećanju investicija, nije riječ samo o većem broju jedrilica, već i većim modelima koji su puno zahtjevniji kvalitetom i standardima", istaknuo je on.

Omerhodžić podvlači da se 95 posto materijala za jedrilice uvozi, jer se ne mogu naći na domaćem tržištu. Kao primjer navodi stoposto vodootporne šperploče koje se uvoze iz Francuske, dok se kod odabira vrste drveta za interijer, s obzirom da kupci ne žele bukvu ili hrast, nabavlja mahagoni i tikovina, koje se također ne mogu naći u BiH. Tikovina se nabavlja čak iz Burme.

On podvlači da se skupa cijena materijala pokušava umanjiti domaćom radnom snagom i visokokvalitetnom tehnologijom.

Prevent danas obuhvata 51 kompaniju na 40 lokacija u 15 zemalja, među kojima su i Brazil, Maroko, Belgija, Rumunija, Rusija, Francuska i Austrija.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti