Alen Buljubašić: Uticaj kvalitetne edukacije se prepoznaje na ukupno poslovanje

23.12.2019. 09:33 / Izvor: Akta.ba
Alen Buljubašić: Uticaj kvalitetne edukacije se prepoznaje na ukupno poslovanje

2019. godina bila je izuzetno uspješna godina u svim segmentima poslovanja za Kventum d.o.o. poslovno - edukativni centar.

2019. godina bila je izuzetno uspješna godina u svim segmentima poslovanja za Kventum d.o.o. poslovno - edukativni centar. Realizovali su sve postavljene ciljeve i ostvarili više nego očekivane rezultate kako na eksternim tako i na internim edukacijama. Također, zaposlili su i nove radnike. 

Pored navedenog glavni cilj 2019. godine bio je spajanje različitih tema edukacija i povezivanje predavača iz različith oblasti u jedan tim, što se pokazalo dobrom idejom i odlično je prihvaćeno od strane učesnika. Spajanje tema i oblasti u jednu edukaciju, rezultiralo je konstruktivnim rješavanjem problema koje učesnici svakodnevno imaju u svom poslovanju. U oktobru mjesecu realizovali su 3 seminara u isto vrijeme i zadnji dan spojili učesnike i predavače, gdje su predstavljene aktuelnosti koje ih  čekaju u budućnosti, primjeri drugih država, kao i ponuđena su konstruktivna rješenja za unapređenje sadašnjeg načina poslovanja, a učesnici su bili iz Hrvatske, Crne Gore i BiH.

Na regionalnom seminaru “Nabavke preko međunarodnih finansijskih institucija (EBRD, EIB i WB)” okupili smo učesnike iz 5 država (Srbija, Crna Gora, Hrvatska, Sjeverna Makedonija i BiH), a takođe u 2019. godini krenuli smo da implementiramo poslovnu psihologiju u različite poslovne oblasti, što su učesnici sa zadovoljstvom prihvatili.

Šta o daljim planovima Kventuma kaže njegov osnivač i direktor Alen Buljubašić, pročitajte u nastavku intervjua.

Nepune tri godine nakon osnivanja Kventuma, kako danas gledate na odluku da krenete u poduzetničke vode?

Odluka da krenem u poduzetničke vode predstavlja za mene danas jednu od važnijih i mudrijih odluka u životu, na koju sam ponosan i drago mi je da sam bez obzira na sve okolnosti u tom periodu preuzeo veliki rizik i pokrenuo KVENTUM.

S kojim ste se izazovima susretali na početku rada?

- Izazova je bilo mnogo na početku, ali ti izazovi su uvijek služili kao motivacija za dodatno unapređenje poslovanja i članova tima, da bi bili spremni za sve nove i iznenadne izazove koji nas čekaju u budućnosti. Svaki izazov za nas predstavlja novo znanje koje nam služi da budemo spreminiji i sposobniji u budućnosti.

Koliki broj edukacija je održan i za kojima vlada najveći interes?

- U 2019. godini imali smo preko 50 eksternih i internih edukacija, a učesnici su bili iz 5 država (ex Jugoslavija). Najviše interesovanja bilo je za teme iz poslovne psihologije (Upravljanje konfliktima, stresom, emocionalna inteligencija, timski rad, poslovna komunikacija i slično), zatim edukacije iz oblasti kancelarijskog poslovanja i oblasti javnih nabavki u BiH te nabavki preko međunarodnih finansijskih institucija. 

Po prvi put smo u ovoj godini uspješno organizovali i  interaktivnu qAcademy radionicu za lidere i menadžere, sa renomiranim časopisom qLife iza kojeg stoje najbolji i najveći svjetski stručnjaci. qAcademy je utemeljena na metodologiji prestižnog John F. Kennedy School of Government sveučilišta Harward. U sljedećoj godini svakako učesnici mogu očekivati više edukacija ovakovog tipa, jer se pokazalo naročito uspješno i odlično prihvaćeno od učesnika.

 

Kako ocjenjujete svjesnost kompanija o značaju edukacije zaposlenika? Na kom nivou je Bosna i Hercegovina po tom pitanju?

- Što se tiče svjesnosti o značaju edukacije zaposlenika primjetno je da kompanije u Bosni i Hercegovini ne prate svjetske trendove, ali postoji jedan broj kompanija i organizacija koje prepoznaju važnost edukacije zaposlenika i koje dosta ulažu kako bi omogućili svojim zaposlenicima usavršavanje te omogućili učešće na adekvatnim i kvalitetnim edukacijama. 

Kada gledamo kroz godine svjesnost o važnosti edukacije zaposlenika možemo reći da raste i da se prepoznaje stvarni uticaj kvalitetne edukacije kako na ukupno poslovanje, tako i na profesionalni razvoj zaposlenika. 

Ono što moram naglasiti jeste da edukacija ne nudi samo usvajanje novih znanja i usavršavanje postojećeg znanja, nego su bitni i segmenti povezivanje sa drugim učesnicima koji imaju iste ili slične probleme, pogotovo kada se spoje učesnici iz različitih organizacija i država, onda tek dobijamo uvid u kakvoj se situaciji nalazimo. Zbog navedenog sve više stavljamo fokus na interakciju tokom edukacija, dijaloge, razmjene mišljenja, iskustva, dobri i loši primjeri u praksi,…što pozitivno utiče na konstruktivno rješavanje problema i sistemsko unapređenja poslovanja od cijele organizacije do pojedinca.

Upravljanje stresom je jedna od tema koju često obrađujete. Koji je njegov najveći uzrok i koliko utiče na međuljudske odnose?

- Uzroci stresa su mnogobrojni i dosta zavisi od pojedinca kako će reagovati na stres i kako će se nositi sa stresom. Zbog toga je teško navesti samo jedan uzrok, odnosno najveći uzrok stresa. Ali ono što je važno jeste da stres ima negativan uticaj na međuljudske odnose, naročito u poslovnom i radnom okruženju i da je uticaj stresa sigurno jedan od važnijih uzroka koji utiču na stvaranje negativne klime unutar organizacije. Pored uticaja na međuljudske odnose, stres takođe utiče i na mnoge druge segmente u organizaciji  kao što su produktivnost, motivacija, snalaženje u problemskim situacijama, profesionalnost i mnoge druge. Pored uticaja na poslovno okruženje, ne smijemo zanemariti uticaj stresa i na privatni život (porodicu, okruženje,…), zbog svega navedenog upravljanje stresom predstavlja oblast koja je važna za sve nas i kojoj trebamo svi posvetiti više pažnje. Razvijanje sposobnosti efikasnog upravljanja stresom i upravljanja sobom, unapređujemo ne samo poslovno okruženje, nego i naše lično okruženje.

U širokoj ponudi različitih vidova edukacije, koja je Vaša preporuka zaposlenicima kako da postanu konkurentni na svjetskom tržištu rada?

- Jedina smislena preporuka o tome kako postići konkurentnost, naročito na svjetskom tržištu rada, je da ljudi stalno ulažu u sebe i da stalno prate trendove koji se tiču svjetskog tržišta rada. Jer najisplativije ulaganje je ulaganje u znanje i u lični razvoj. Kada imamo znanje, sposobnosti i fokus na postavljene ciljeve, sve naše ideje i planovi postaju mogući.

Po čemu je Kventum drugačiji od ostalih i koliko je teško izdvojiti se u mnogobrojnoj ponudi takvih usluga?

- Smatram ovo pitanje veoma zanimljivim, ali kada bolje razmislim, ovo je pitanje koje treba postaviti našim klijentima, jer smatram da su oni najkompetentniji da kažu šta je to što “Kventum“ izdvaja iz mnogobrojne ponude usluga iz oblasti edukacije. A da li je teško izdvojiti se, pa svako izdvajanje zahtijeva veliki trud, odricanje, naporan rad i posvećenost, što nam sa svakim uspješno realizovanim ciljem stvara dodatnu motivaciju za postavljanjem još većeg cilja.

Kakva je buduća vizija razvoja Kventuma? Da li je u planu širenje edukativne ponude?

- Naša vizija od početka predstavlja konstantno unapređenje kvalitete edukacija sa novim načinima rada sa ciljem efektivnijeg uticaja na učesnike i unapređenja poslovanja organizacija. Svakako imamo u planu širenje edukativne ponude sa novim oblastima, spajanje različitih tema i oblasti,  kao i posvećivanje više pažnje oblastima koje stvaraju najviše problema organizaciji. Želimo i povećati broj učesnika iz drugih država, angažovanje predavače iz svjetskih kompanija, kao i određene studijske posjete različitim državama i kompanijama, što znači širenje regionalne ponude i umrežavanje učesnika i predavača iz cijelog svijeta.

Također u ponudi će se naći i nove teme iz oblasti poslovne psihologije, koje su izuzetno korisne za svakog pojedinca i u skladu sa svjetskim trendovima edukacija i unapređenja poslovanja. Pored navedenog malo više ćemo se fokusirati na predstavljanje naših usluga internih edukacija, team building-a i kognitivno-bihejvioralni koučing (KBK), jer želimo da probudimo svijest organizacija koliko je bitno za poslovanje razvijati dobre međuljudske odnose, pozitivnu radnu klimu i potencijale svakog pojedinca u organizaciji.

Seida Bijedić

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti