Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Alma Mušić u jeku epidemiološke krize pokrenula vlastiti biznis

25.05.2021. 09:13 / Izvor: Akta.ba

Jedna od panelistica predstojećeg hibridnog eventa “Žensko preduzetništvo-inovacije i odgovori na pandemiju COVID-19” koji se danas održava je i Alma Mušić, etablirana stručnjakinja na poljima marketinga i komunikacija, odnedavno i sama poduzetnica.

Alma je nakon preko 20 godina iskustva u svjetskim korporacijama, u jeku same epidemiološke krize pokrenula vlastitu agenciju za poslovno savjetovanje, marketing i franšizni konsalting – INNOVATE (www.innovate.ba).

Dovoljno hrabra odluka je bila pokrenuti vlastiti biznis u jeku epidemiološke i ekonomske krize. Pored toga, u skoro isto vrijeme postala je i majka, što tu odluku čini još iznimnijom! 

Da li ste uspjeli pomiriti te dvije uloge “mlade mame i poduzetnice”?

Hvala na tom pitanju! Mislim da o tim ulogama i da li idu ruku pod ruku, moramo glasnije razgovarati, jer koliko uočavam mnoge mame i mnoge poduzetnice odustaju od ove ili one uloge, smatrajući da je nemoguće balansirati između njih. Moje dosadašnje iskustvo je posve suprotno, mislim da majčinstvo i poduzetništvo mogu ići ruku pod ruku, čak šta više da su međusobna motivacija. Moj zaključak je da je jedino ostvarena i finansijski neovisna žena, zaista srećna žena. Ta ostvarenja ovise naravno od same žene, ali i od ljudi kojima se okružila i koji su joj podrška u tom njenom putu, jer kako kažu: "Potrebno je cijelo selo da se odgoji dijete", tako bih dodala da je: "Potrebna cijela zajednica da se biznis podigne na noge".

Da li ste i kako iskoristili period krize, imajući u vidu da ste na samom početku iste i pokrenuli biznis?

Nakon prvog šoka i neke paralize, u strahu za egzistenciju, bebu koja dolazi (a koji je srećom jako kratko trajao), usmjerila sam se na borbu i iznalazak novih ideja i rješenja. Nakon evo godinu dana, mogu slobodno reći da sam ustvari bila jako produktivna: ostvarila sam regionalne saradnje i potpisala ugovore sa jako velikim klijentima, uočila sam moguće rješenje za domaće kompanije – a to je razvoj franšiznog poslovanja, aktivno radila na promociji te poslovne strategije, te zajedno sa klijentima razvila nekoliko franšiznih modela koji se jako brzo i uspješno šire u BiH. Mnogo sam angažovana oko mentorisanja mladih, domaćih biznisa, u želji da najbolje svjetske prakse (koje sam stekla u poznatim korporacijama), prenesem i njima, kako bismo svi zajedno razvijali pozitivniji poslovni ambijent.

Po Vašem mišljenju u kom smjeru bi trebale ići marketinške strategije domaćih kompanija u ova izazovna vremena?

Iz mog ugla gledanja, mislim da polako prolazi vrijeme velikih, tromih sistema koji su bili više usmjereni prema unutra, a ne prema vani – tržištu, potrebama kupaca, inoviranju i novim trendovima komunikacije.

Takođe mislim da nema više dugoročnog planiranja, nekada su se pravile desetogodišnje strategije, pisali se silni planovi, radi planova i forme…Danas, mislim da možete gledati unaprijed do tri godine, kompanije moraju biti brže, inovativnije, kreativnije, spremnije na promjene. Mislim da su ključne riječi inovacija i edukacija.

Šta ste naučili u dosadašnjem poduzetničkom putu i koji biste savjet dali mladim poduzetnicama i poduzetnicima?

Ne bojte se probati! Kod nas na Balkanu je nekako uvriježen taj strah i od pokušaja, ali i od neuspjeha, koji vjerujem parališe mnoge u želji da pokušaju nešto novo. Sama sam bila u borbi sa istima i postavila sam si pitanje: “Pa ok, šta je najgore što može da ti se desi?” Taj najgori scenarij nije bio toliko važan u poređenju sa odgovorom “A šta ako uspijem?”

S druge strane, ljudi kojima ste okruženi su jako bitna stavka u cijeloj postavci. Okružite se ljudima sličnim vama, koji vas motiviraju, podržavaju, ohrabruju, pomažu. Širite mrežu poznanstava i održavajte kontakte, ali prvenstveno budite dobar čovjek, jer dobro se dobrim vraća!

Almu i ostale panelistice možete čuti 25.05.2021. na online platformi u toku dvije panel diskusije na kojima će razgovarati o aktuelnim i gorućim na konferenciji “Žensko preduzetništvo-inovacije i odgovori na pandemiju COVID-19” koju organizuje Vanjskotrgovinska/Spoljnotrgovinska komora Bosne i Hercegovine (VTKBiH) i Sektorska grupa za žensko preduzetništvo Evropske preduzetničke mreže (WEG), zajedno sa suorganizatorima i partnerima iz Evropske preduzetničke mreže.

Bićete u prilici čuti stvarne, realne primjere poduzetnica kako su hrabro i inovativno odgovorile na izazovna poslovna kretanja, uzrokovana pandemijom.

 

 

 

 

 

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti