AMANP bi na Balkanu bio jači od Lidla i Carrefoura

15.01.2014. 09:47 / Izvor: Novosti
AMANP bi na Balkanu bio jači od Lidla i Carrefoura

Vodeće kompanije u našem regionu zainteresovane su za saradnju koja bi mogla da dovede do njihovog spajanja u jednu moćnu regionalnu kompaniju.

Vodeće kompanije u našem regionu zainteresovane su za saradnju koja bi mogla da dovede do njihovog spajanja u jednu moćnu regionalnu kompaniju.

Takav "balkanski div" koji bi spojio kompanije poput "MK grupe", "Agrokora", "Atlantic Grupe", "Nectara" i "Podravke" imao bi prihode od oko šest milijardi eura i tako premašio poslovanje jednog "Lidla" ili Carrefoura u centralnoj Evropi, pišu Novosti.

Prema podacima sa Deloitteove liste najboljih kompanija u ovom dijelu Evrope, njemački "Lidl" je u 2012. na ovom području ostvario prihod od 4,95 milijardi eura, a francuski Carrefour 3,12 milijardi eura.

Ideja da se stvori velika kompanija pod nazivom AMANP, što su početna slova kompanija koje bi se ujedinile "Agrokor", "MK grupa", "Atlantic Grupa", "Nektar" i "Podravka" potekla je od vlasnika "MK grupe" Miodraga Kostića. Kostić, čija kompanija raspolaže s više desetina hektara oranica u Vojvodini i Ukrajini, mesnom industrijom Carnex i poslovima u turizmu predložio je stvaranje velike zajednička kompanije, koja bi imala jednu upravu i prihod koji bi se brojio milijardama eura.

"Ako se na vrijeme ne opametimo, bićemo samo gledaoci u velikoj evropskoj utakmici", upozorio je Kostić.

Inače takva kompanija bi proizvodila najpoznatije brendove s područja bivše Jugoslavije, od "vegete", preko "kokte" i "karneksa", pa do "smokija", "cedevite", "fruktala"...

"Pozdravljamo inicijative koje idu u smjeru udruživanja kompanija u regionu. Ideja koju iznosi gospodin Kostić je odlično strateško razmišljanje i nešto o čemu je "Agrokor" uvijek govorio, ali ne i vezano uz imena nekih kompanija. To je jedini ispravni put razvoja regionalnih kompanija radi njihove konkurentnosti", izjavila je za "Novosti" Anja Linić, direktor Ureda za odnose s javnošću "Agrokora".

"Agrokor" je od 2003. investirao u tri kompanije u Srbiji -"Frikom", "Dijamant" i u "Ideu" (u kojima je zaposleno 7.000 zapolenih) - 450 miliona eura. Kako ističu, oni Srbiju smatraju prirodnom okolinom u koju će ulagati i da je 'Agrokoru', kao hrvatskoj firmi, poznat mentalitet i tržište u Srbiji, pa su se zato odlučili da investiraju.

I hrvatska "Atlantic Grupa" podržava ovakvu inicijativu. Na tržištu Srbije "Atlantik" objedinjuje proizvodnju u "Štarku", "Grand kafi", "Palanačkom kiseljaku", "Multiviti" i "Atlantic brendsu". Izuzetno bogata ponuda uključuje renomirane lokalne i regionalne brendove, kao što su "smoki", "najlepše želje", "bananica", "grand kafa", "kokta". Kompanija ima predstavništva u 11 zemalja, 17 proizvodnih pogona u šest zemalja, a posluje na više od 40 tržišta.

"Atlantic Grupa je uvijek otvorena za razgovor o svakoj inicijativi, i kad je riječ o rastu i razvoju poslovanja ne djelimo kompanije po geografskim oznakama, nego kroz poslovnu logiku i obostrani interes", kažu u "Atlantic Grupi", koja godišnje ostvaruje prihod od oko 670 miliona eura.

Činjenica je da su kompanije na ovim prostorima, koliko god značajne i velike u regionalnim okvirima, još male na velikim, trećim tržištima. Za veći uspjeh na tim tržištima moraće da pronađu uspješnu formulu zajedničkog nastupa. To može, ali ne mora biti vlasničko povezivanje. U svakom obliku povezivanja treba voditi računa o nivou dopuštene koncentracije u skladu sa zakonskom regulativom, koju kontrolišu agencije za zaštitu tržišne konkurencije na pojedinim tržištima.

Stručnjaci smatraju da međusobno poređenje ovih kompanija iz regiona nije zahvalno, jer posluju u različitim oblastima: trgovina, prehrambena prerađivačka industrija, šarolika "MK grupa"...

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti