Bevanda otkrio stvarni razlog za povećanje akciza

31.01.2018. 08:09 / Izvor: Slobodna Bosna
Bevanda otkrio stvarni razlog za povećanje akciza

Ministar Bevnda kaže da je i sam bio protiv uvođenja akciza, ali alternativa je bila još gora - potpuna obustava cestogradnje!

Ministar finansija i trezora BiH i zamjenik predsjedavajućeg Vijeća ministara BiH, Vjekoslav Bevanda, otkrio je prave razloge zbog kojih je BiH bila prisiljena uvesti dodatni porez (akcize) na gorivo. "Entitetska poduzeća za gradnju autocesta su od kreditora ocijenjeni kao kreditno nesposobni", rekao je ministar Bevanda, koji nije detaljnije obrazložio kada je i kako ustanovljena kreditna nesposobnost dviju entitetskih direkcija za cestogradnju.

Ministar Bevnda kaže da je i sam bio protiv uvođenja akciza, ali alternativa je bila još gora - potpuna obustava cestogradnje!

"Zašto sam bio za akcize? To mi nije donijelo poene, bilo je i minusa. Mi znamo kakva nam je putna infrastruktura, znamo za ključni Koridor 5C što je nama žila kucavica koji je međunarodni koridor koji povezuje Evorpu s našim jugom... Bilo je pitanje trebali li graditi tu autocestu ili ne. Entitetska poduzeća za gradnju autocesta su od kreditora ocijenjeni kao kreditno nesposobni. Došlo je do zamrzavanja svih kredita koji su bili u fazi ugovaranja i ugovoreni. Svugdje se tražilo osiguranje. Ovaj dodatni prihod od akciza neće ići za izgradnju autocesta, nego će služiti kao sigurnost da će krediti koji će postati efektivni biti vraćani. To je sva suština priče o akcizama", rekao je Bevanda za N1 televiziju.

Prema saznanjima "Slobodne Bosne", ocjena kreditne nesposobnosti entitetskih preduzeća za cestogradnju datira iz 2014. godine, kada su kreditori ustanovili da je tadašnja uprava Autocesta FBiH "probila" budžet za oko 400 miliona KM. Drugim riječima, stvorili su oko 400 miliona obeveza koje nisu mogli pokriti iz raspoloživog prihoda.

Tadašnja Federalna vlada, na čelu s premijerom Nikišićem, nameravala je problem riješiti novim povećanjem akciza na gorivo, kako bi direkcija Autocesta pokrila nastali manjak u budžetu i kako bi nastavila ugovarati kredite za nove dionice. No, Nikšićem prijedlog o povećanju akciza iz 2014. godine nije prihvaćen, i od tada do danas nije ugovoren niti jedan novi kredit za nastavak cestogradnje. Sve što se trenutno radi, a radi se jako malo, ugovoreno je ranije, prije nego su međunarodni kreditori ustanovli kreditnu nesposobnost dviju entitetskih direkcija za cestogradnju.

Blokada je otklonjena u decembru prošle godine, kada je iz petog pokušaja Parlament BiH usvojio set zakona o akcizama, čime je osugurana i kreditna sposobnost dviju entitetskih direkcija za cestogradnju.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti