Vijesti

Bh. kompanije još nisu svjesne važnosti ulaganja u zaposlenike

17.03.2010. 16:33 / Izvor: eKapija.ba

Kako su ljudi najvažnija konkurentska prednost neke kompanije davno su shvatile europske i svjetske kompanije. Zato je upravljanje ljudskim potencijalima poslovna funkcija koja je postala ključni element strategije svakog poduzeća u naporima da uspostave i održe konkurentnost na tržištu.

U BiH još ne postoji razvijena svijest o važnosti tog segmenta, a to pokazuje i činjenica da veliki broj kompanija još uvijek nema ni posebno uspostavljene odjele koji bi se posebno bavili upravljanjem ljudskim resursima.

Samir Selmanović, direktor kompanije Dekra savjetovanje d.o.o. iz Sarajeva koja u BiH posluje od 2006., i koja između ostalog pruža usluge savjetovanje u oblasti upravljanja ljudskim resursima ili popularnije HR-om, kaže da situacija vezana za ovu oblast u BiH, nažalost, nije baš najbolja. Ističe da u većini kompanija prevladava mišljenje o HR-u (human resources) kao o "kadrovskoj službi". Takva su shvatanja, smatra, ostaci iz bivšeg sistema.

"U kadrove se ne ulaže mnogo, tek toliko da bi bili sposobni obavljati svakodnevne poslove. Čelnici bh. kompanija još uvijek nisu sposobni sagledati benefite ulaganja u zaposlenike, od samog dovođenja u kompaniju, pa do dodatne edukacije i treninga", smatra Selmanović.

Ističe da je veliki problem i u samim kanditatima koji apliciraju za određeni posao, a koji u većini slučajeva nisu ulagali u svoje obrazovanje i edukaciju. "Tako se često dešava da ne vladaju stranim jezicima ili nemaju bar osnovna informatička znanja, koja su danas osnova svakog poslovanja", kaže Selmanović za naš portal.

Kao svijetlu tačku vidi dolazak novih generacija na tržište rada, sa novim idejama i pogledima na poslovanje. "Međutim, vrijeme kada će doći do smjene upravljačkih generacija ne ide nam na ruku", smatra on.

Uspoređujući sadašnju situaciju na tržištu i onu od 2006., kada su počeli s poslovanjem, kaže da je vidljivo da se situacija mijenja iz dana u dan, te da je sve više kompanija koje se kreću pravim smjerom.

Ipak, trenutna situacija u bh. ekonomiji, ali i u svim drugim oblastima, dovoljan je pokazatelj o ulaganjima i zaostatcima u ovoj oblasti za zemljama EU-a, kao i zemljama regiona.

(Samir Selmanović)

Selmanović kaže da ne može izdvojiti veće projekte na kojima su do sada radili budući da je poslovna doktrina DEKRA-e, kako u BiH, tako i svugdje u svijetu gdje DEKRA posluje, ta da nema velikih i malih projekata, poslova i kompanija. Ističe da svakog klijenta tretiraju na isti način i da svaki od njih dobiva najkvalitetniju uslugu. Govoreći o planovima za iduće razdoblje kaže da i oni kao i ostale DEKRA poslovnice širom svijeta, planiraju zadržati ulogu lidera u svojoj oblasti poslovanja.

Primarna djelatnosti DEKRA savjetovanje d.o.o. u BiH je posredovanje pri zapošljavanju i privremeno zapošljavanje. Pored toga, kaže Selmanović, pružaju i usluge procjene psihološkog potencijala i psihološkog testiranja, kao i ispitivanje organizacijske klime. Inače, kompaniju Dekra savjetovanje je osnovala njemačka Dekra Arbeit koja je jedna od vodećih kompanija u Europi u oblasti pružanja usluga iz oblasti zapošljavanja i ljudskih potencijala.

Tajne kupce najviše angažiraju kompanije iz uslužne djelatnosti

Dekra nudi i usluge mystery shoppinga koji je standardni alat koji se koristi za provjeru efikasnosti i kvaliteta usluge. "Samim tim većinom se koristi za uslužne djelatnosti. Kompanije koje najčešće koriste tu uslugu u većini slučajeva su banke, osiguravajuće kuće, auto kuće, servisi, veleprodaje, prodajni lanci i sl.", kaže nam Selmanović.

D.Kozina

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti