Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Bh. stručnjaci kompanije Orbicode implementirali strateški projekt

12.03.2018. 09:05 / Izvor: Akta.ba

S bogatim i raznovrsnim iskustvom u pružanju usluga offshore razvoja softvera i upravljanju projektima, bh. tržištu se za vrlo kratko vrijeme nametnula sarajevska kompanija Orbicode d.o.o. osnovana 2014. godine, od strane "Amsterdam Business Technology Services".

Do prije dvije godine bili su fokusirani samo na outsourcing tržište i iza sebe imaju veliki broj projekata koji se odnose na digitalizaciju poslovnih procesa i razvoj softvera za startup kompanije iz Londona i Istanbula.

U posljednje vrijeme sve češće učestvuju sa lokalnim firmama na domaćem tržištu i rade na projektima od strateške važnosti za BiH.

Projekt manager u kompaniji, Emir Čaušević u razgovoru za portal Akta.ba kaže da su do sada u BiH uspješno implementirali dva sistemska i inovativna informaciona sistema koji su već dali izuzetne rezultate i značajna unaprjeđenja procesa na državnom i nižim nivoima u BiH.

Jedan od njih je razvoj informacionog sistema za podršku procesu evropskih integracija Bosne i Hercegovine.

"Ovaj veoma značajan projekat implementirao je tim stručnjaka naše kompanije u BiH. Radi se o velikom i vrlo kompleksnom projektu, kako zbog rokova tako i zbog toga što se morala zadovoljiti kompletna ustavna regulativa BiH i zadovoljiti očekivanja svih institucija u BiH. Dakle, Upitnik EU, program integrisanja, mehanizam koordinacije, sada se sve provodi preko jedinstvenog informacionog sistema ISEI, koji je razvio Orbicode d.o.o. u konzorciju sa bh. firmama Rebus d.o.o. i Orka d.o.o.", navodi on.

Prilikom izrade ovog sistema projektni tim rješavao je brojne izazove proistekle iz zahtjeva zainteresiranih institucija i korisnika, velikog broja organizacija koje su bile sastavni dio projektnog tima i brojnih odluka oko funkcionalnih zahtjeva samog sistema koje su se morale često mijenjati i u samom projektu.

"Radi se o tome da mehanizam koordinacije nije bio još uvijek usvojen kada je rađena prva specifikacija zahtjeva. Međutim, zahvaljujući odluci Direkcije za evropske integracije i opredjeljenju da se projekat vodi u skladu sa inovativnim agilnim pristupom razvoju sistema, što je i po našim iskustvima preduslov uspješne implementacije, iskoristili smo naše primarne kompetencije i iskustva u agilnom razvoju i formirali vrlo uspješan tim koji je u kontinuiranoj interakciji sa vlasnicima sistema vrlo uspješno i poštujući sve rokove isporučio definisane komponente sistema", ističe Emir Čaušević, dodajući da je sve urađeno u okviru zadatog budžeta, iako se početna specifikacija drastično razlikovala od isporučenog proizvoda, a na zadovoljstvo svih korisnika sistema i uz imperativ kontinuiranog razvoja kao preduslova održivosti sistema.

Ono što je veoma bitno u Orbicode sistemu rada je primjena koncepta iz svjetskog outsourcing tržišta, sav source code ostaje u trajnom vlasništvu institucija, a ne kompanije. Na takav način eliminiše se mogućnost bilo kakvog međusobnog uslovljavanja, te instutucija ukoliko nije zadovoljna uslugom, može nastaviti razvijati sistem sa nekom drugom firmom, iako, u Orbicode d.o.o. ističu da do sada nisu imali ovako nezadovoljnog klijenta, i ova praksa je dodatna garancija i pretpostavka za nastavak kontinuiranog razvoja sistema, što je preduslov dugoročne održivosti.

"Cilj ovakvog pristupa je da predstavimo imidž i implementiramo javne sisteme, koji će biti funkcionalni i sve kvalitetniji i koji će nastaviti da rade i nakon nas i moram reći da smo rijetki koji su na tržištu nastupili na ovakav način vjerujući u kvalitet usluge koju pružamo", zaključuje naš sagovornik.

S.B.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti